Broccoli and Provolone Quiche
Fra : netper

Dato : 27-09-02 10:28

Så er opskriften oversat og den kom til at se sådan her ud

7,5 dl. broccoli
3 spsk. oliven olie
2 fed hvidløg, knust
1 mellem løg, fint hakket
¼ tsk. rød peber flager
1 22 cm. ubagt piebund
4 æg, pisket
1 æggeblomme, pisket
½ l. fløde med højt fedtindhold
salt
peber
2.5 dl. revet provolone ost

Forvarm ovnen til 190 grader. Kog broccolien i en gryde med vand i 5
minutter indtil den er mør men stadig fast.

Opvarm olien i en kasserolle over mellem varme og sauter hvidløg og løg
indtil de er møre. Bland broccolien i og kog i 1-2 minutter. Krydder med
rød peber flager. Hæld blandingen i tærtebunden.

I en skål piskes æg, æggehvider og fløde sammen. Hæld over
broccoliblandingen i piebunden.

Krydder med salt og peber og drys revet ost over

Bag i 35 minutter i forvarmet ovn, pien er færdig når der ikke hænger
dej på en pind stukket ned i midten af pien.

Men så støder jeg blot ind i et nyt spørgsmål, for hvad er det lige
quiche betyder,
navnet går igen på både pie og tærte

Mvh
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette Mogensen

Dato : 27-09-02 10:27

"netper" <netper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dej på en pind stukket ned i midten af pien.
>
> Men så støder jeg blot ind i et nyt spørgsmål, for hvad er det lige

Udtrykket er fransk og betyder tærte

På fransk findes tartes = åbne tærter (uden dejlåg)
tourtes= lukkede tærter (med dejlåg)

Og så findes der altså quiche.En åben tærte fra Alsace-Lorraine.Området har
skiftevis været fransk og tysk. Ordet quiche skulle være en forfranskningen
af det tyske kuchen( kage).

mvh Jette