Børne Monster drik ???
Fra : Vittrup

Dato : 27-09-02 10:01

Er der nogen der har en god idé til en monster drik til en børnefødselsdag i
4. klasse ???

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-09-02 10:13

"Vittrup" <vittrup@audio-link> writes:

> Er der nogen der har en god idé til en monster drik til en børnefødselsdag i
> 4. klasse ???

Det må helt klart være noget med grøn sodavand/saftevand med frosne
vampyrvingummier i, altså de der vampytvingummier fra Haribo. Put det
hele i en bowle som er pyntet med skrigende rødt æggehvideglasur.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-09-02 10:23

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Det må helt klart være noget med grøn sodavand/saftevand med
> frosne vampyrvingummier i, altså de der vampytvingummier fra
> Haribo. Put det hele i en bowle som er pyntet med skrigende
> rødt æggehvideglasur.

- og put tøris i.

// Klaus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-09-02 11:31

On Fri, 27 Sep 2002 09:22:48 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote:

>- og put tøris i.

og skift den grønne sodavand ud med blå (evt. vha. af bolsjsefarve)

Fra : Nette

Dato : 27-09-02 11:39

<lcj@wanadoo.dk> wrote
> og skift den grønne sodavand ud med blå (evt. vha. af bolsjsefarve)

Netto har blå sodavand.

Nette

Fra : Web Woman

Dato : 27-09-02 18:26

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+36a408ae-f11b-4772-add7-ad975e48144e@news.szn.dk...

> [...]
> med frosne vampyrvingummier i, altså de der
> vampytvingummier fra Haribo.
> Put det hele i en bowle som er pyntet med skrigende

Og det gør bestemt heller ikke noget, hvis der tillige bor en stor, grim
gummislangen i væsken!

Har prøvet at sælge sådan en bryg til en fest på en skole. Ungerne kom
slæbende med deres forældre for at vise heksebryggen frem... og ikke mindste
slangen gav anledning til gevaldigt mange gode gys!

1 kr. pr. krus. Vi kunne have solgt det 5-dobbelte!!!!
Overskuddet gik til 8. klasses månedlange lejrtur til Spanien.

Mvh. Lisbeth

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 28-09-02 00:12

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Put det
> hele i en bowle som er pyntet med skrigende rødt æggehvideglasur.
> Mvh Trine

Hvad er det nu lige det her skrigende røde æggehvideglasur er for noget?

//Beach

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-09-02 10:16

Allan Beach Jensen <admin@freestyle.dk> writes:

> Trine Kornum Christiansen skriver:

> Hvad er det nu lige det her skrigende røde æggehvideglasur er for noget?

Hvis nu man laver almindelig glasur, så smelter det jo så snart der
kommer noget vådt i nærheden af det, men hvis nu man bruger æggehvide
i stedet for vand, og lader det størkne i ro og mag, så skulle det
gerne kunne holde til en del mere.

Det var bare fordi jeg syntes at bowlen skulle pyntes med et eller
andet og det var det eneste holdbare jeg kunne komme i tanke om.

Jeg har set det brugt som navnekort på børnenes glas, man kan vaske
det op bagefter, dog med lidt besvær, men det er en sjov måde at gøre
det på.

Fra : Nette

Dato : 28-09-02 13:56

"Trine Kornum Christiansen" wrote

> [...]
> kommer noget vådt i nærheden af det, men hvis nu man bruger æggehvide
> i stedet for vand, og lader det størkne i ro og mag, så skulle det

Æggehvideglasur koagulere anderledes, holder bedre og har en meget skarpere
farve. Desuden kan det laves tykt og sprøjtes tykt ud, den at det flyder ud
eller bliver kedelig.
Ofte er det fondanglasur eller æggehvideglasur man ser på store glaserede
kager hos konditoren eller på kransekage.

Et alternativ til den røde glasur kunne måske være den der rød/grønne
tubegelé man kan købe i butikkerne?

Nette

Fra : Bettina Madsen

Dato : 27-09-02 11:39

Hvad med ice-cream soda.
Det er vanilleis med sodavand over.
Man fylder et højt glas med is og kommer eks. ananas sodavand over.
Det smager rigtig godt og er nemt at lave.

Bettina

Fra : bo ramsing

Dato : 27-09-02 18:00

I vores supermarked kan man købe "øjeæbler" af vingummi (pupil) og skumgummi
(øjeæblet). Meget livagtigt
Mvh
Bo
Bettina Madsen <bettina@cyberdude.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d94353d$0$32510$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Brian Møller

Dato : 29-09-02 10:39

"Vittrup" <vittrup@audio-link> wrote in message
> Er der nogen der har en god idé til en monster drik til en børnefødselsdag
i 4. klasse ???

Jeg har tidligere lavet noget af samme, som skrevet af andre; men jeg kom
lige lidt tøris i bowlen også. Bare lige hold øje med hvad du fisker op fra
bowlen så der ikke er nogle børn der ender med et stykke tøris i deres glas
og får det i munden, da det så godt kan ende lidt galt, og det er jo ikke
lige meningen.
Så er det bare at have nogle ekstra stykker tøris liggende klar når de andre
nu "dør"

/Brian

Fra : Vittrup

Dato : 30-09-02 07:30

Tak for alle de gode idéer - det bliver vist en grøn monsterdrik med ulækre
ting i !!!

Mange hilsner
Søren Vittrup

Fra : Ole Stigaard

Dato : 30-09-02 16:53

"Vittrup" <vittrup@audio-link> skrev i en meddelelse news:3d97ef91$0$84708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak for alle de gode idéer - det bliver vist en grøn monsterdrik med ulækre
> ting i !!!
Jeg vil lige komme med et indspark af "pro" karakter:
I min (dvs. teater) verden er tøris gennem årene blevet brugt til lidt af hvert, også til "røg" i diverse drikke.
Der er også sket flere uheld med det, hvor uheldige spillere har fået forfrysninger i mundhulen af isen. Den fryser sig fast og
giver seriøse skader på slimhinderne. Jeg vil derfor foreslå, at du bruger en hel plade tøris (det er ca. 500gram), og laver et net
(evt. et omvendt dørslag kan gøre det) som kan fange evt. stumper, så de ikke havner i glassene.
Det kan for øvrigt være svært at finde steder, hvor man kan købe tørisen i mindre mængder.

Held og lykke med festen!

--
Mvh Ole S