PAS PÅ ! har du tilstrækkelig forsikrings ~
Fra : MC

Dato : 26-09-02 22:22

Hej Ng,

Jeg går ud fra at mange andre som mig har en del reserve dele liggende til
deres mc, enten i garage el. i kælder rum ?

Men PAS PÅ tyven.... der er nemlig ingen dækning selv om du tror du er
dækket ind med kasko osv. !

Dette har jeg måtte erfare efter der har været indbrud i min aflåste garage.
Tyven stjal reserve dele til min mc for ca. 13 - 15 000.- + et sæt 18 " alu
hjul med dæk til 18500.- og noget værktøj + nogle små ting.
Alu hjulene er dækket af min bils kasko, så det er ok, så var der værktøjet
+ de andre små ting, de blev dækket af min indbo forsikring.
Ja så er der kun mine reserve dele tilbage, og de er ikke dækket af mc´ens
kasko... ??? hvad helv.. er nu det for noget sagde jeg til forsikrings
selskabet, det kan sg. da ikke være rigtig..... men jo det er det, i mit
forsikrings selskab ( provinsforsikring ) dækker man kun " fast monteret
tilbehør, altså tilbehør som der skal bruges værktøj for at få af. "
Så måtte jeg lige gøre opmærksom på at mine dele ikke var tilbehør, men
reserve dele ! men nej nej det betragtes som tilbehør.
Jammen så, vil jeg da nærmere betragte det som løs øre, og lade min indbo
dække delene, men også nej... det kan man ikke at det er reserve dele til en
motor cykel med kasko ( ergo, havde jeg ikke kasko på cyklen, kunne jeg have
fået dækket mine reserve dele ) men endnu engang nej, havde jeg ikke kasko
på cyklen, så var der stadig ingen dækning, da det er reserve dele el. som
de kalder det tilbehør.....
Jeg tog så kontakt til Top Dk for at hører hvordan jeg ville være stillet
hvis jeg havde en forsikring hos dem og noget ligende ville ske, ingen
dækning på tilbehør ( reserve dele ).

Så har du reserve dele liggende som du tror er dækket af din forsikring så
tro om... der er ingen dækning !!!
Har du været ude for noget ligende el. har du oven i købet fået udbetalt
penge for dine stjålene reserve dele så lad mig hører om det, for jeg mener
stadig, at jeg har krav på at få dækket mine dele...

--
Steen ( som er godt sur i skralden over at vinke farvel til mine reserve
dele,som er dyrt indkøbt til vinter projekt ! ).

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-09-02 22:37

"MC" <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du reserve dele liggende som du tror er dækket af din forsikring så
> tro om... der er ingen dækning !!!

Jeg har gjort en lignende erfaring (to gange) for nogle år tilbage, med to
forskellige selskaber. Det ene var Top, jeg er ikke sikker på om det andet
var GF eller Codan.
Reservedele til mc er bare IKKE dækket!

Rittig

Fra : MC

Dato : 26-09-02 22:48

> [...]
> forskellige selskaber. Det ene var Top, jeg er ikke sikker på om det andet

Ja jeg føler mig lidt dum, her tror man at man er dækket ind, men nej !!!
Jeg køber sq et penge skab til mine reserve dele, som jeg ikke har mere

--
Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-09-02 08:24

Hvad nu hvis det var reservedele til en anden MC, så må det vel være indbo
??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Eddy Folder

Dato : 27-09-02 08:57

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad nu hvis det var reservedele til en anden MC, så må det vel være indbo

Ja det vil jeg også mene! Jeg ved fra tidligere sager at forsikringselskaber
nogle gange kryber over hvor gæret er laves(Vi andre river det ned og
at der er tydeligt forskel på hvem man snakker med når man ringer op. Har du
bedt om en skrivelse hvor der står at aflåste reservedele ikke dækkes ???

-Eddy

Fra : MC

Dato : 27-09-02 12:49

> bedt om en skrivelse hvor der står at aflåste reservedele ikke dækkes ???

Har bedt om den idag, men der kan ikke fremskaffes noget hvor der står at "
reserve dele til mc ikke er dækket " og det er om der er låst el. ej.
Så det stinker lidt !
Jeg talte med en anden denne gang, og han sagde at havde jeg feks. nu haft
delene pillet af cyklen, for at skulle renovere dem så var de dækket af
cyklens kasko, men da det er reserve dele så dækker de ikke.
It sucks....

Har tænkt på at få en advokat til at se på sagen, bare for at få en uvildig
mening !

Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-02 13:02

MC wrote:

> [...]
> delene pillet af cyklen, for at skulle renovere dem så var de dækket af
> cyklens kasko, men da det er reserve dele så dækker de ikke.

Hvis der ikke er nævnt i policen at reservedele til køretøjer ikke dækkes,
så kan de da ikke bare komme og påstå det bagefter, kan de? Policen er vel
en kontrakt som alle andre, så hvis de ikke har dækket sig ind, burde det
vel at være dem der står med et problem.
Man fristes til at kalde dem en masse grimme ting :-/

> Har tænkt på at få en advokat til at se på sagen, bare for at få en
> uvildig mening !

Gør det! (læs lige policen igennem en ekstra gang inden du sætter for meget
igang).

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-09-02 15:15

"MC" <bugtrupfuckspam@email.dk> wrote in message

> [...]
> It sucks....
>
> Har tænkt på at få en advokat til at se på sagen, bare for at få en

Der findes en forening som hjælper med at få forsikringsselskaber til at
holde sig til aftaler, jeg kan ikke på stående fod huske hvad den hedder,
men der er sikkert andre der kender den. Hvad med at snakke med foreningen.
Jeg mener de har kontor i Greve, men hæng mig nu ikke op på'ed.

Hilsen
Jørgen , Brøndby
CB550F, den fine årgang 1975, ca.

---

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 28-09-02 08:27

> Har tænkt på at få en advokat til at se på sagen, bare for at få en
uvildig
> mening !
----------------------

Hej Steen
Det er surt med de stjålne reservedele!!!

Hvis du er medlem af MCTC, så kan du overveje at kontakte Advokat Jakob
Fastrup der er medindehaver af AdvokatForum i Ikast. De tilbyder
juridisk rådgivning på telefonen til medlemmer af MC Touring Club. Den
første konsultation er gratis.

Åben hver tirsdag kl. 14-16 på tlf. 9715 2233

Blot et forslag

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse

Fra : MC

Dato : 27-09-02 12:49

> Hvad nu hvis det var reservedele til en anden MC, så må det vel være indbo
> ??
Det skulle man jo tro, men nej !
Da gælder for alle inbo forsikringer, hos alle selskaber, at : der dækkes
ikke motor dele, de skal være dækket af bil/mc kasko, og dækkes så kun hvis
delen hører til denne og er under renovering el. af anden årsag er pillet
af. hans eksembel var : har du 1 kåbe du har pillet af cyklen og den bliver
stjålet så er der dækning. men har du en ekstra kåbe liggende som bliver
stjålet så er den ikke dækket.

Steen
CB 1100 F 85` Street Fighter Style

Fra : MC

Dato : 27-09-02 12:51

Fra : MC

Dato : 27-09-02 12:52

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-09-02 18:32

> [...]
> deres mc, enten i garage el. i kælder rum ?
>
> Men PAS PÅ tyven.... der er nemlig ingen dækning selv om du tror du er

Hvad får dig til at tro du er dækket ind, undersøg dog sådan noget når du
tegner forsikringen. Specielt når du har dyre stumper liggende.

Tommy