applescript til QuarkXPress Passport 4.1
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 26-09-02 21:46

Hejsa.

Er der nogen her, der kan hjælpe mig med at få lavet et applescript til
Quark, så jeg kan erstatte "krøllede" gåseøjne med almindelige i mine
quarkdokumenter på en nem måde?

Jeg kan ikke få min quark til at optage, når jeg gør det i hånden, og
jeg kan ikke gennemskue at skrive scriptet selv.

Mvh Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-09-02 21:54

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:
> Er der nogen her, der kan hjælpe mig med at få lavet et applescript til
> Quark, så jeg kan erstatte "krøllede" gåseøjne med almindelige i mine
> quarkdokumenter på en nem måde?

Hvis det er i fremtidige dokumenter, så ret i:
Rediger/Valg/Program, fanebladet Interaktiv.
Der vælger du selv hvilken type anførselstegn du ønsker.

> Jeg kan ikke få min quark til at optage, når jeg gør det i hånden

Quark kan ikke optage Applescript, desværre.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Niels Prins

Dato : 27-09-02 00:49

In article <1fj53gm.ukr38gqg8hqcN%gizmo@tdcadsl.dk>,
gizmo@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> [...]
> Rediger/Valg/Program, fanebladet Interaktiv.
> Der vælger du selv hvilken type anførselstegn du ønsker.

> Quark kan ikke optage Applescript, desværre.

Der eksisterede en extension der gjorde det muligt at optage scripts i
Quark 3. Jeg mener også den virkede i v.4 - jeg kan desværre ikke huske
hvad den hedder. Jeg har kun prøvet en demo udgave, men så vidt jeg
husker virkede den fint.

Niels

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-09-02 23:06

Hej Niels.

Niels Prins <niels_antispam_@nprins.dk> wrote:

[snip]

> [...]
> Quark 3. Jeg mener også den virkede i v.4 - jeg kan desværre ikke huske
> hvad den hedder. Jeg har kun prøvet en demo udgave, men så vidt jeg

Hmm, du kunne vel ikke granske din hjerne lidt, og så finde ud af, hvad
den Xt hedder??

/Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-02 07:21

Hej Sebastian

De er her:
<http://homepages.ihug.com.au/%7Ekanzu/software/xpressscripts_s.hqx>.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Prins

Dato : 29-09-02 22:47

In article <1fj6zh7.9jijgd1j0clkwN@0xc3d75afb.arcnxr13.ras.tele.dk>,
sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> [...]
>
> [snip]

> Hmm, du kunne vel ikke granske din hjerne lidt, og så finde ud af, hvad

Nu har jeg gravet lidt i min hukommelse på nettet og fundet omtalte
xtension.

http://www.jintek.com/scriptmaster.html.

Det vil være interresant at høre om dine erfaringer hvis du benytter
den.

Hilsen Niels

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 27-09-02 23:06

Hej

Preben Bødker Nielsen <gizmo@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvis det er i fremtidige dokumenter, så ret i:
> Rediger/Valg/Program, fanebladet Interaktiv.
> Der vælger du selv hvilken type anførselstegn du ønsker.

Tak; men det var desværre i allerede eksisterende ,-(

> Quark kan ikke optage Applescript, desværre.

Træls

/Sebastian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-09-02 22:43

> [...]

> Er der nogen her, der kan hjælpe mig med at få lavet et applescript til
> Quark, så jeg kan erstatte "krøllede" gåseøjne med almindelige i mine

En simpel søg og erstat på eksisterende dokumenter og for fremtidige
dokumenter skal du gøre som Preben skriver.

> Jeg kan ikke få min quark til at optage, når jeg gør det i hånden, og
> jeg kan ikke gennemskue at skrive scriptet selv.

Som Preben skriver kan man ikke optage scripts vha. Quark. Du bliver
nødt til at skrive dem selv.

--
Mvh.
René Frej Nielsen