Amerikansk Fodbold...
Fra : ZuperFarDK

Dato : 26-09-02 21:11

Hej

Jeg håber på at kunne starte en nyhedsgruppe op omkring amerikansk fodbold,
da jeg fornemmer at der er flere og flere der interesserer sig for denne
sport.

Hvis der er nogle her der er med på den ide, må de godt give lyd fra sig,
både her og i dk.admin, hvor OTD'en også findes.

ZuperFarDK

RAMS forever

Fra : Troels Hansen

Dato : 27-09-02 08:23

Hej
Det kunne være stort med sådan en gruppe, da det er en fed sport.

Fra : Zilla

Dato : 27-09-02 12:21

> RAMS forever

Selvfølgelig er jeg med på den. Jeg har selv leget med tanken før, men
aldrig fået gjort noget ved den. Iøvrigt - hvordan synes du selv det går
(med Rams, hvis du skulle være i tvivl .

Godspeed RAIDERS !

Carsten

Fra : ZuperFarDK

Dato : 28-09-02 16:08

> Godspeed RAIDERS !

Raiders.... er det ikke noget man spiser....???

RAMS FOREVER!!!

Fra : Zilla

Dato : 28-09-02 20:08

> Raiders.... er det ikke noget man spiser....???

For tiden er det vist mest Rams, der bliver "spist". Hvad er problemet
egentlig ? De har ikke overvældende mange skader, og de har heller ikke
mistet særlig mange spillere. Tabet af London Fletcher og Az Hakim burde
ikke lave et Super Bowl-hold om til et 0-3 hold. Jeg tror nu også stadig at
det er et spørgsmål om tid før de kommer igang. Bare de venter til efter
Raiders-kampen.

Det ser ikke ud til at andre har lyst til at snakke football med os. Vi
skulle jo gerne have lidt gang i snakken, så vi kan få vores egen gruppe.
Nogen ideer til, hvor vi kan få fat i nogle flere debattører ?

Carsten

Fra : ZuperFarDK

Dato : 28-09-02 20:49

> Det ser ikke ud til at andre har lyst til at snakke football med os. Vi
> skulle jo gerne have lidt gang i snakken, så vi kan få vores egen gruppe.
> Nogen ideer til, hvor vi kan få fat i nogle flere debattører ?

Vi skulle måske skrive til zulu, og bede dem om at annoncere at vi vil
starte en nyhedsgruppe, og bede folk om at skrive i dk.sport, så vi kan se
hvormange der vil være med til det her...For drive en nyhedsgruppe med fem
seks debbatører....det bliver kedeligt i længden...

RAMS FOREVER.....(until it gets boring...)

Fra : Troels Hansen

Dato : 30-09-02 12:05

Du kan ikke blive ved med at det Rams indse det de stinker i øjeblikket og
det bliver ikke bedre bare se nu er 4 tabte. nej giv os noget Cowboys de kan
i det mindste vinde.

Fra : Zilla

Dato : 30-09-02 13:29

> Du kan ikke blive ved med at det Rams indse det de stinker i øjeblikket og
> det bliver ikke bedre bare se nu er 4 tabte.

Og Warner er væk med en skade. Kan Rams mon slå Bengals, Texans eller Lions
? Stay tuned....

nej giv os noget Cowboys de kan
> i det mindste vinde.

Two words for you my friend :

HOUSTON TEXANS

At Cowboys er et bundhold er ikke nyt, men at de nu er nummer to i
football-crazy Texas må være VIRKELIG hårdt at sluge for deres fans .

Næ, må jeg be' om The Silver and Black Attack. 52 points mod Titans, DET er
underholdende fodbold. Raiders førte 21-0 efter fem minutter, da Gannon
havde afleveret én eneste gang - og det var Titans, der startede med
bolden...

Carsten

Fra : ZuperFarDK

Dato : 30-09-02 21:19

> Du kan ikke blive ved med at det Rams indse det de stinker i øjeblikket..

nej nej.... de lugter kun lidt....

> det bliver ikke bedre bare se nu er 4 tabte. nej giv os noget Cowboys de
kan
> i det mindste vinde.

bare fordi at man har tabt fire kampe i streg, behøver det da ikke at betyde
fiasko, nej vent i bare....vi banker 49'ers ud af banen på søndag...håber
jeg...

PS. Cowboys....??? Hvem er det...???

RAMS FOREVER

Fra : JackPie

Dato : 01-10-02 17:31

Banker hvem???? For 49'ers er rams da en walk over. De har fået en uges
ekstra hvile. Mere tid til at køre tingene ind som er glippet ind til
videre. Bare se hvordan de åd Redskins. Efter have tabt til dem i pre
season.

Helt seriøst glæder jeg mig til de spiller.49'ers har nogen skader så den
ekstra uge er vist mere end tiltrængt. Surt det ikke vises på Zulu.

Fra : Flash Gordon

Dato : 07-10-02 09:12

Hej... Var der nogen der fik de 4 spørgsmål skrevet ned, fra Zulu's kamp i
går?
Der var tre spørgsmål omkring Morten Andersen og et om Gary anderson...

Et dansk Amerikansk fodbold forum ville da være en monster god idé?

Venligst,

Jesper... Der forøvrigt mener Dolphins er på toppen...

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 20-10-02 21:44

> [...]
>
> Hvis der er nogle her der er med på den ide, må de godt give lyd fra sig,
> både her og i dk.admin, hvor OTD'en også findes.

Det kunne være pisse fedt med sådan en gruppe!!!
Jeg er først begyndt at følge med i det i denne sæson - og jeg har ikke helt
fattet alle regler!?!?
Nogen der har et link til regler, eller kan fortælle hvad de er...???

På forhånd tak

/Mikkel

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 21-10-02 17:51

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> writes:

> [...]
> fattet alle regler!?!?
> Nogen der har et link til regler, eller kan fortælle hvad de er...???

Du kan nok starte her:

http://ww2.nfl.com/basics/

Der er sikkert også noget på:

http://www.daff.dk/

Ellers kan du jo spørge her, med tilstrækkelig trafik her kan det være
der med tiden er basis for en ny gruppe.

Carsten
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten (a) svensgaard.org

Fra : Zilla

Dato : 21-10-02 19:11

> Ellers kan du jo spørge her, med tilstrækkelig trafik her kan det være
> der med tiden er basis for en ny gruppe.

Faktisk synes jeg allerhelst han skal spørge her, netop så vi kan få gang i
noget trafik med henblik på en ny gruppe. Der er jo masser af football-fans
i Danmark, så lad os få gang i noget debat

Så, Mikkel, hvor meget ved du og hvor skal vi starte ? Pointsystem ?
Spillerpositioner ? You name it - we'll answer .

Godspeed RAIDERS !

Carsten "II"

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 21-10-02 19:44

"Zilla" <blueviking79@hotmail.com> writes:

> Så, Mikkel, hvor meget ved du og hvor skal vi starte ? Pointsystem ?
> Spillerpositioner ? You name it - we'll answer .

Fintfint, så vil jeg gerne have en forklaring på "2 minute warning" ?

Carsten

Fra : Zilla

Dato : 21-10-02 22:06

> Fintfint, så vil jeg gerne have en forklaring på "2 minute warning" ?
>
> Carsten
> --

Hey - du hedder ikke Mikkel !

Men OK, here goes : præcis 2 minutter før udløbet af andet og fjerde quarter
(eller første og anden halvleg, om man vil) stoppes tiden - dét er en
"two-minute warning". Hvis bolden er i spil når uret rammer 2:00, stoppes
tiden først når det pågældende spil er afsluttet.

Kort fortalt er der altså tale om en slags "ekstra timeout" i slutningen af
hver halvleg.

I øvrigt gælder der et par enkelte specielle regler efter two-minute
warnings. Blandt andet kan dommerne i de sidste to minutter vælge at
gennemse et hvilket som helst spil uden at en coach skal "challenge"
spillet, og uanset hvor mange timeouts holdene har tilbage.

Og endelig må jeg hellere gøre opmærksom på, at jeg på ingen måde er
regelekspert i football. Så jeg er åben overfor rettelser fra eventuelle
eksperter derude...

Carsten

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 22-10-02 12:47

"Zilla" <blueviking79@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så, Mikkel, hvor meget ved du og hvor skal vi starte ? Pointsystem ?
> Spillerpositioner ? You name it - we'll answer .
>
> Godspeed RAIDERS !
>
> Carsten "II"

Okay - kommer her så:
Hvad betyder 1 down - når de siger at her er det første Down så?
Og hvornår må man vælge om man vil satse på Field Goal eller Touch Down?
Hvad er reglerne for når de falder ude ved siden, det mer foden inden for en
streg, eller hvad det?
Lagde mærke til engang, at en blev tackle - så fødderne var inden for en
bestemt streg, og var derfor god nok...
Hvornår er der incomplete og complete passing?
Og Interseption (eller hvordan det staves)?

Rart med lidt gang i gruppen... takker for din interesse i hjælp!

På forhånd tak...

/Mikkel
Eagles vs. Rams i SuperBowl?

Fra : Zilla

Dato : 22-10-02 16:19

> Okay - kommer her så:
> Hvad betyder 1 down - når de siger at her er det første Down så?

En angrebsserie (på engelsk "drive") er opdelt i downs. Holdet, der har
bolden, har fire downs, altså fire forsøg, til at få bolden 10 yards frem.
Du vil sikkert høre kommentatorerne sige "første down og 10", hvilket
betyder, at holdet mangler 10 yards i at få fire nyt forsøg. Hvis holdet på
første down løber bolden fire yards frem, er der "anden down og 6" - de
mangler altså seks yards.

> Og hvornår må man vælge om man vil satse på Field Goal eller Touch Down?

Som udgangspunkt går man selvfølgelig altid efter touchdown. I princippet må
man sparke field goals når man vil, men det er meget sjældent at man gør det
før fjerde down - det sker som regel kun, hvis tiden er ved at løbe ud. Hvis
et hold efter tredje down stadig mangler nogle yards i at få fire nye
forsøg, og holdet ellers er tæt nok på modstandernes endzone, vil man som
regel vælge at sparke et field goal.

I forrige uges Zulu-kamp gik Raiders efter touchdown på fjerde down og 1, i
stedet for at sparke et meget sikkert field goal. Raiders blev stoppet uden
at få den ene yard, de manglede, og så gik bolden over til Rams.

> [...]
en
> streg, eller hvad det?
> Lagde mærke til engang, at en blev tackle - så fødderne var inden for en

Den spiller, som griber bolden, skal have begge fødder nede på banen
indenfor sidelinien i det øjeblik han har fuld kontrol over bolden. Hvis han
kun har én, eller ingen af fødderne, indenfor sidelinien, er det et
incomplete pass.

> Hvornår er der incomplete og complete passing?

Complete pass er når receiveren griber quarterbackens aflevering. Et
incomplete pass er altså, når bolden ikke bliver grebet, eller f.eks. gribes
"out of bounds" (udenfor banen) som nævnt ovenfor.

> Og Interseption (eller hvordan det staves)?

Interceptions er, når quarterbackens aflevering gribes af en forsvarsspiller
fra modstanderens hold. Efter en interception må spilleren, som griber
bolden, lave et "interception return" - dvs. løbe bolden så langt som muligt
ned mod quarterbackens holds endzone (det blev lidt snørklet, men håber du
forstår hvad jeg mener . Dog må han ikke aflevere bolden til en af sine
medspillere undervejs.

> Rart med lidt gang i gruppen... takker for din interesse i hjælp!

Ingen årsag, du skal bare skyde løs. Reglerne i football er selvfølgelig
noget mere komplicerede end i europæisk fodbold, så de er også lidt sværere
at forklare - men jeg håber det giver nogenlunde mening.

TV2's hjemmeside har på http://sporten.tv2.dk/nfl/nyheder/ en del NFL-stof
med en introduktion til spillet og de basale regler. Det er nok i
virkeligheden det bedste sted at starte, men det skal selvfølgelig stadig
ikke afholde dig fra at spørge.

> /Mikkel
> Eagles vs. Rams i SuperBowl?

Det er en teknisk umulighed, fordi begge hold spiller i NFC, og Super Bowl
er kampen mellem vinderne af AFC og NFC, som er de to "conferences" NFL er
opdelt i. Rams og Eagles kan mødes i NFC-finalen, hvorfra vinderen går i
Super Bowl. Men da Rams formentlig skal vinde resten af deres kampe for
overhovedet at komme med i play-offs, virker det ikke realistisk. På
TV2-linket ovenfor kan du læse mere om, hvilke hold der er i henholdsvis AFC
og NFC.

Carsten

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 27-10-02 12:33

> [...]

> overhovedet at komme med i play-offs, virker det ikke realistisk. På
> TV2-linket ovenfor kan du læse mere om, hvilke hold der er i henholdsvis

Takker mange gange for denne udybende besvarelse/forklaring... glæder mig
til kampen iaften/nat!
New England Patriots vs. Denver Broncos!

Er Patriots ikke favoritter?

/Mikkel

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 27-10-02 13:47