Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
J.M.Jarre & OL-720UZ album
Fra : Nicolai Lang

Dato : 26-09-02 21:02

By popular demand

Der var flere der har spurgt efter billeder med vores ny OL-720, så nu
har jeg lige foreløbigt lagt de billeder vi tog ved Aero koncerten og
et enkelt mere op på

http://gallery.nicolai.hjorth.com/

Flere følger nok en gang når jeg får tid

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-09-02 15:30

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> har jeg lige foreløbigt lagt de billeder vi tog ved Aero koncerten og
> et enkelt mere op på
>
> http://gallery.nicolai.hjorth.com/

Jeg ka' ik se hvad folk hyler op over, for en hærdet festival-"gænger" er
det bar' "the-same-old-shit", mudderet altså :). På Roskilde for en 10-15 år
siden var der et par friske gutter, i en gl. "bobble" m. SNEKÆDER, som
lavede MANGE penge på at trække folk fri. Folk kunne slippe en plovmand
her-og-nu, el. vente på at Falck fik tid.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-09-02 15:46

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hov, jeg glemt en kommentar til dine bill., en udmærket dokumentation af
hændelsen set-i-jord-højde, men særlig smukt er det nu ikke.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 28-09-02 10:11

> Hov, jeg glemt en kommentar til dine bill., en udmærket dokumentation af
> hændelsen set-i-jord-højde, men særlig smukt er det nu ikke.

Jeg har selv nogle billeder der ligner dog taget noget tættere på, kunne du
ikke fortælle hvorfor der ikke er særligt smukt? På mig virker det som om du
har kastet en bold op i luften og der hænger den så.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-09-02 12:35

On Sat, 28 Sep 2002 11:10:50 +0200, "Henrik Bruun-Petersen"
<hbp@privat.dk> wrote:

>Jeg har selv nogle billeder der ligner dog taget noget tættere på, kunne du
>ikke fortælle hvorfor der ikke er særligt smukt? På mig virker det som om du
>har kastet en bold op i luften og der hænger den så.

Hej Henrik, (det er mig der tog de omtalte billeder).

Jeg tog et view af hvad JMR tidligere har skrevet - der var kun ét
siden 7. august, og konkluderede at jeg ikke gad spilde min energi på
et så intetsigende kommentar.

Billederne er - som jeg skriver - taget uden stativ, jeg tager ikke
til koncert for at fotografere, men for at få en fed oplevelse. Jeg
tager billederne fordi jeg synes det er sjovt, fordi jeg gerne vil
have lidt minder. Og ud fra de forudsætninger synes jeg egentlig mine
billeder blev ganske vellykkede. Og dem i min omgangskreds som har set
dem har da også sagt det samme.

Jeg kan godt se at nogle af dem er rystede - men de er som sagt taget
uden stativ, der er grænser for hvor godt det kan blive så ved
eksponeringstider op til 1/3 sekund.

Anyway - det vigtigste er jo at jeg selv er tilfreds

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-09-02 14:49

> [...]

> Jeg tog et view af hvad JMR tidligere har skrevet - der var kun ét
> siden 7. august, og konkluderede at jeg ikke gad spilde min energi på

Undskyld jeg fornærmede d'herre fotografer, det er rigtigt jeg har ikke
været på så mange gange, jeg er nu ikke helt novice, men af forsk. grunde
som er mig påtvunget ser jeg til fra sidelinjen.

> [...]
> tager billederne fordi jeg synes det er sjovt, fordi jeg gerne vil
> have lidt minder. Og ud fra de forudsætninger synes jeg egentlig mine

Og som sådan er de gode nok, til dig selv og ligesindede. Men et GODT
billede skal have indhold, vække føleser/undren, og LINJER som forstærker
disse.

> Jeg kan godt se at nogle af dem er rystede - men de er som sagt taget
> uden stativ,

Teknikken må aldrig blive en sovepude,undskyldning, sådan billede ryger
neders i bunken. Dengang jeg "kørte" mine bill. selv var 5 ud af 36 værd at
vise frem. Hørte jeg nogen sige digital forurening ??.

> Anyway - det vigtigste er jo at jeg selv er tilfreds

Right, men det høre med at acceptere at andre ikke er tilfreds, og vil noget
mere. Men det tager TID og PLANLÆGNING, for at gøre det ordentligt til en
event som Jarre kræver det næsten insiderviden + lidt frækhed for at få de
rigtige skudvinkler. OG glem alt om at nyde oplevelsen selv, for det er
ARBEJDE, men så kan du og vi andre NYDE dine bill. bagetter'. Gode bill. er
IKKE noget man kommer sovende til, det tager tid og arbejde,øvelse

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-09-02 16:11

> Right, men det høre med at acceptere at andre ikke er tilfreds,

Det at du parkere din bil og går ind og skyder 220 skud fra hoften, uden
nogen form for selvkritik, gør dig ikke til meter-fotograf, snarer tværtom.
I har det sgu' for nemt I digi-fotografer, hvis i skulle stå "badet i jeres
ansigts fodsved" ud på de små natte timer, for at lave jeres bill.færdige i
mørkekammeret. så blev der sgu' luget ud i lortet !!. Det du har præsteret
kommer ALDRIG udover foto-album stadiet, og som sådan er det godt nok, men
forvent ikke at andre udenforstående "går-på-røv-og-albuer" over det. For vi
var der jo ikke, vi blev ikke våde,hørte ikke musikken el. mærkede vinden,
og det er det du som fotograf skal give FORNEMMELSEN af. Når du har planlagt
en session oppe i hovedet som kræver "høj,flot" sommerhimmel, men kommer ud
til noget son ligner "Pløresødal lejren" i opbrud, skal DU vise din
kreativitet, i stedet for at skyde 220 skud stort set fra samme spot.

Fra : Carsten Holck

Dato : 30-09-02 16:28

> [...]
> til noget son ligner "Pløresødal lejren" i opbrud, skal DU vise din
> kreativitet, i stedet for at skyde 220 skud stort set fra samme spot.

Med fare for at blive overfaldet.... ... jeg har et tilsvarende
"erindringsfotoalbum" på http://gallery.malling.com/Jarre
Og for at tage kommentarer på forhånd, er de ikke taget for at bevise min
kreativitet, men for at støtte min egen private oplevelse af koncerten. (Og
hvem er bange for en smule mudder).
I øvrigt har du ret at de fleste digi fotografer ( og hjemmevideo magere)
mangler det trin at forstå at end del af kreativiteten ligger i sortering og
efterbehandling - me sådan var det også dengang da familien blev
tvangsindlagt til den ene kodak karrussel med ens agtige feriebilleder.

--
Carsten Holck, Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping -
Tel.: +45 98339688