Carport
Fra : acm

Dato : 26-09-02 20:02

Hejsa!

Jeg er ved at skal lave ny carport. I den forbindelse vil jeg støbe en
stolpefod fast i beton til hver stolpe.

Jeg er kommet i tvivl om følgende: Hvor længe skal det stå og tørre/størkne
inden jeg kan sætte stolper osv. i stolpefoden?

Hilsen Jacob

Fra : Zilly ink

Dato : 26-09-02 20:09

acm wrote:
> [...]
>
> Jeg er kommet i tvivl om følgende: Hvor længe skal det stå og
tørre/størkne
> inden jeg kan sætte stolper osv. i stolpefoden?

Dine stolpe fødder skal sættes i vådt og fikseres med en træbræt med "slids"
der går under stolpefodens hovede og over røret.

Sørg for at "sko-brættet" er i "vatter" og at alle stolpefødderne er ligeså.

Har selv lige sat 13 stk´s på samme måde til carport!!

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : acm

Dato : 26-09-02 20:36

Ja, men når det er overstået, hvor lang tid skal der så gå, inden jeg kan
begynde at bruge stolpefødderne? Dvs. sætte carporten op?

Fra : Zilly ink

Dato : 26-09-02 20:48

acm wrote:
> Ja, men når det er overstået, hvor lang tid skal der så gå, inden jeg kan
> begynde at bruge stolpefødderne? Dvs. sætte carporten op?

Aaarh; det afhænger lidt af hvor tynd blandingen er.
Jeg lavede den "klæg" hvilket betød at den skulle "hjælpes" på plads.
Tørretid, ca. 2 døgn. (sat i 35 cm.(ø) rør)

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-09-02 20:49

acm wrote:

> [...]
>
> Jeg er kommet i tvivl om følgende: Hvor længe skal det stå og tørre/størkne
> inden jeg kan sætte stolper osv. i stolpefoden?

En dags tid. Når cementen er godt tør.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : ZIGGE

Dato : 26-09-02 21:53

"acm" <basten@mailme.dk> skrev i en meddelelse
Hvor længe skal det stå og tørre/størkne
> inden jeg kan sætte stolper osv. i stolpefoden?

Nu kommer det jo an på hvilken cenent du bruger?¨
Hvis det er BasisCement skal du lade dem være i fred i en uges tid, er det
RapidCement kan du nøjes med et par dage.
Hvis det skal gå virkeligt stærkt, kan du blande et par kopper gips i når du
blander det, men så skal du også have hældt det i inden for en halv time -
det størkner MEGET hurtigt.

/ZIGGE

Fra : Zilly ink

Dato : 26-09-02 21:56

ZIGGE wrote:
> "acm" <basten@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor længe skal det stå og tørre/størkne
>
> Nu kommer det jo an på hvilken cenent du bruger?¨

Det var rapid jeg brugte...tørretid 2 døgn

--
Regards

Zillyink.dk
remove " " from @

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-09-02 01:39

> [...]
>
> Jeg er kommet i tvivl om følgende: Hvor længe skal det stå og
tørre/størkne
> inden jeg kan sætte stolper osv. i stolpefoden?

Jeg ville lade det stå i en uges tid. Og når du går igang så vær forsigtig,
og sæt krydsstivere på så der ikke kommer vred i stolpefoden. Jeg støbte en
stolpefod ned, og en uge efter satte jeg stolpen på. Cementen "knækkede."
Heldigvis betød det ikke noget, da stolpefoden kun vil blive belastet lodret
og stolpen ikke kan give sig.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : acm

Dato : 27-09-02 06:00

Takket for alle svarene, men lige et spørgsmål mere: Hvilket
blandingsforhold ville i bruge af cement, sten og grus?

Jacob

Fra : mhg2830

Dato : 27-09-02 09:30

det er 1 del cement og 5-6 dele støbemix, som man får færdigt..
ellers er det 1:3:5.

et spørgsmål til NG, da jeg er midt i gang med mine stolpefod. Der stod en
gang i gør-det-selv bladet, man kan på skift putte tørbeton og jord ned i
hullet, og "jordens fugt vil sørge for at massen stiver sig, i løbet af et
par dage." PASSER DET????