Hvor meget ønsker du, at få fra Gud?
Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 18:37

Jeg har læst lidt om bøn , og det er som om at Gud ikke bare giver væk af
det som han har at give væk af, uden at man bruger tid i bøn.

Hvor meget er i villige til at bruge i timer i bøn ekstra, for at Gud skal
give jer svaret? Jeg tror ikke at Gud giver på de små minutters bøn vi
holder os rede ind for Gud om dagen.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard

Fra : Olsen

Dato : 26-09-02 19:16

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor meget er i villige til at bruge i timer i bøn ekstra, for at Gud skal
> give jer svaret? Jeg tror ikke at Gud giver på de små minutters bøn vi

Hvad kom først, hønen eller ægget ?

Tror vi på Gud, eller tror Gud på os ?

Findes han mon andre steder end i folks bevidsthed...
Når "folk" dør, så forsvinder gud også fra deres bevidsthed.

Dør ALLE folk, forsvinder Gud ?

Fra : Karsten

Dato : 26-09-02 19:46

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kom først, hønen eller ægget ?

Det må blive hønen. Tror ikke Gud skabte æg i begyndelsen.
Men det er bare et gæt

klip

> Når "folk" dør, så forsvinder gud også fra deres bevidsthed.

Jeg tror nu det er folks bevidsthed der forsvinder og
Gud der forbliver.

> Dør ALLE folk, forsvinder Gud ?

Jeg hørte engang en der protesterede mod strofen:

"Gud er Gud om alle land var øde,
Gud er Gud om alle mand var døde"
(efter hukommelsen)

- men eksisterer Gud (Skaberen), eksisterer Han også
uden os.

Venlig hilsen
Karsten

Fra : Live4Him

Dato : 26-09-02 20:51

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor meget er i villige til at bruge i timer i bøn ekstra, for at Gud skal
> give jer svaret? Jeg tror ikke at Gud giver på de små minutters bøn vi

Præstations-kristendom. Det er hvad du slår til lyd for her.
Den tror jeg ikke på. Jeg tror på nåde-kristendom.

"Så afhænger det altså ikke af menneskers vilje eller stræben, men af Guds
barmhjertighed." Rom 9,16

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 21:13

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Den tror jeg ikke på. Jeg tror på nåde-kristendom.
>
> "Så afhænger det altså ikke af menneskers vilje eller stræben, men af Guds

Vi kan ikke være uenige når det gælder de små daglige ting,, men guldet,
eller de større ting i Guds rige, lader Gud os ikke få uden påtrængende bøn.

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 21:18

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> de større ting i Guds rige, lader Gud os
> ikke få uden påtrængende bøn.

Hvor står det henne?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 21:24

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Hvor står det henne?

Det ved jeg ikke, men tror du virkelig at Gud giver dig en bil før du kan
finde ud af at gå?

Det kræver at man er klar til de forskellige velsignelser, og for det kræves
bøn, så du bliver klar, du formes og dannes ved megen bøn

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 21:36

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> tror du virkelig at Gud giver dig en bil før du kan
> finde ud af at gå?

Hvad skal jeg med en bil, når jeg næsten gratis kan få et kvartalskort
til hele HT-området!

Så nej, jeg tror slet ikke at Gud er interesseret i at give mig en
bil.

> Det kræver at man er klar til de forskellige velsignelser,

Dét kan vi da slet ikke være uenige om!

> og for det kræves bøn, så du bliver klar,
> du formes og dannes ved megen bøn

Jamen dette kan vi heller ikke blive uenige om! Vær udholdne i bønnen
står der.

På dit indlæg lød det bare næsten som om du var kommet til den
overbevisning, at du via bøn kunne befale Gud at give dig en hel masse
jordisk gods og guld!

Heldigvis ser det ud til at jeg fejltolkede dit indlæg

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 22:23

> [...]
> jordisk gods og guld!
>
> Heldigvis ser det ud til at jeg fejltolkede dit indlæg

Jeg kan jo se at jeg fremover skal skrive mere klart

Tak skal du have

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 22:27

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hvor meget ønsker er ikke det samme som kvantitet, men hvor højt man ønsker
sig

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-09-02 00:16

> [...]
kræves
> bøn, så du bliver klar, du formes og dannes ved megen bøn

Jo, bøn, hvis altså den er virkeligt ment og _privat_ med Gud (Man bør vist
ifølge Jesus bede afsides og alene) kan afgjort hjælpe meget.

Men i princippet er det jo _ene og alene_ Den Almægtige Guds Nåde og ikke
vore ynkelige menneskelige gerninger, der frelser os?

Det er Gud, der er den aktive part. Vi kan hverken ynke, bestikke eller
tvinge os til Nåden, hverken kvalitativt eller kvantitativt. Vi kan kun
modtage den som en kær gave og prøve at passe godt på den.

Men den er ikke noget man køber. Hverken på den ene eller anden måde.

Det var Martin Luther genial nok til at forstå - efter mange års misforstået
neurotisk angst for en dømmende Gud og et gennemført helligt liv i et
Augustinerkloster med dertil hørende tidebønner, salmesang, skriftemål og
Verdensforsagelse. Han tog netop sig selv i at føle at han forsøgte
"bluffede" Gud.

Jeg tror ham så langt at ydre hellighed ikke er vejen til Frelse.

Men man kan så afgjort selv bede i enrum. Men man bør heller ikke udæske
Herren, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-09-02 05:08

d. 26/09/02 22:24 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
3d936cfb$0$69042$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det ved jeg ikke, men tror du virkelig at Gud giver dig en bil før du kan
> finde ud af at gå?

Jeg tror, det er mere et spørgsmål om, hvorvidt Gud mener, man har brug for
en bil. Det vil passe meget dårligt med Jesu budskab at give materielle
goder, som oftest blot fører til stigende egoistisk begærlighed, hvilket
passer meget dårligt med næstekærlighed og talemåden om den rige mand og
nåleøjet.

Gud giver, hvad vi beder om, forudsat det er gavnligt for os i forhold til
det, han ønsker af os.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Live4Him

Dato : 27-09-02 11:02

> [...]
>
> Vi kan ikke være uenige når det gælder de små daglige ting,, men guldet,
> eller de større ting i Guds rige, lader Gud os ikke få uden påtrængende

Det er jeg uenig i.
Tag frelsen eks. Frelsen er det største og rigeste guld i guds rige. Gud
giver frelsen til enhver der vil tage imod Ham, her kræves ikke påtrængende
eller langvarig bøn, men et åbent hjerte :

"Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem,
der tror på hans navn;" Joh 1,12

Læg mærke til at der ikke står : "Men alle dem, der bad påtrængende, gav han
ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn;". Men derimod "tog
imod Ham".

Når vi så har fået Jesus, så har vi med Ham, og i Ham, tillige fået alt
guldet :

" Men ham skyldes det, at I er i Kristus Jesus, som er blevet visdom for os
fra Gud, både retfærdighed og helligelse og forløsning," 1 Kor 1,30

"Han, som ikke sparede sin egen søn, men gav ham hen for os alle, vil han
ikke med ham skænke os alt?" Rom 8,32

Og så er der helbredelse. Jesus helbredte en masse mennesker da Han gik
rundt i Israel. Han krævede ikke påtrængende bøn, men helbredte enhver der
kom til Ham og troede. Intet sted siger Jesus til en syg at Han skal gå hjem
og bede påtrængende og så komme igen, nej, Han helbredte folk på stedet.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-09-02 22:25

> Præstations-kristendom. Det er hvad du slår til lyd for her.
> Den tror jeg ikke på. Jeg tror på nåde-kristendom.

Jeg er også nåde kristen, det er nemlig nåden som gør værket

> "Så afhænger det altså ikke af menneskers vilje eller stræben, men af Guds
> barmhjertighed." Rom 9,16

Det er lidt taget ud af sin sammenhæng, Paulus taler om udvælgelse

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 27-09-02 14:20

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

Guds

> Det er lidt taget ud af sin sammenhæng, Paulus taler om udvælgelse

Ja, men alligevel kan vi bruge det til noget, det viser os nemlig en
egenskab ved Gud, at Han er barmhjertig.

Det betyder så i denne tråds sammenhæng at Han viser barmhjertighed mod de
som kun formår at bede et par minutter og Han hører deres bønner.

Du påstår at vi ikke skal regne med at Gud hører os, hvis vi kun beder et
par minutter - det er et både nedslående, giftigt, og falsk budskab at
sprede.

jørgen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-09-02 05:05

d. 26/09/02 19:36 skrev Ole Madsen på olem@post6.tele.dk i artiklen
3d9345a0$0$69014$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg har læst lidt om bøn , og det er som om at Gud ikke bare giver væk af
> det som han har at give væk af, uden at man bruger tid i bøn.

Det skyldes nok, vi har fået vores frie vilje, og derfor må fortælle Gud,
hvad vi ønsker fra ham.

> Hvor meget er i villige til at bruge i timer i bøn ekstra, for at Gud skal
> give jer svaret? Jeg tror ikke at Gud giver på de små minutters bøn vi
> holder os rede ind for Gud om dagen.

Et andet og mere relevant spørgsmål er vel også, hvorvidt vi kan lide de
svar, vi får. Det er jo ikke nødvendigvis meningen, Gud også skal svare i
løbet af den korte tid, vi bruger til bøn. Faktisk kan man hævde, at bønnen
virker mere på underbevidstheden end i forhold til en ydre Gud.

Hvis vi beder Gud om noget i bønner, kan han svare på en helt anden måde på
et helt andet tidspunkt via Helligånden. Det kan være en indskydelse, der
pludselig kommer, eller en situation, der pludselig opstår. I Bibelen bruger
Gud typisk andre mennesker til at få udført nogle opgaver.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : ram2

Dato : 28-09-02 08:47

"Ole Madsen" skrev d. 26-09-02 18:37 dette indlæg :
> [...]
> holder os rede ind for Gud om dagen.
>
> -------
> Mener du, at jo mere man ber' jo mere får man - Fint princip - små
ønsker - små bønner - store ønsker - store bønner - mange ønsker - mange
bønner, men spørg ham. Han ved vel, hvad han vil ha' i bytte

Ram2

http://www.kandu.dk/