GSX400X Impulse
Fra : Kenneth R Jensen

Dato : 26-09-02 17:17

Hej gruppe,

Jeg har været så uheldig at sprænge blokken på min impulse.
Det har imidlertid vist sig at være meget svært at finde en anden brugt
motor.
Mit spørgsmål er derfor om der er andre af suzuki's motorer som passer på
min impulse.

Mvh
Kenneth

Fra : Vestegnens MC Servic~

Dato : 26-09-02 17:35

Prøv lige at ringe til mig så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig med en motor
evt. en hel cykel.
Henrik 43457553

Fra : SLP/JM

Dato : 26-09-02 17:37

"Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev >
> Mit spørgsmål er derfor om der er andre af suzuki's motorer som passer på
> min impulse.

Da jeg havde min GSX-R 400, kom jeg en gang i snak med en fyr, hvis kammerat
havde en Impulse, og der fik jeg at vide, at de to modeller havde samme
motor. Jeg ved dog intet om Impulse til selv at kunne afgøre, om det er
sandt.

--
Susanne

Fra : Gundersen

Dato : 26-09-02 22:28

Hejsa

Jeg mener at det er GSF400 Bandit'en der har samme motor. De er i hvert
fald meget tæt på hinanden.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : SLP/JM

Dato : 27-09-02 07:17

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev >
> Jeg mener at det er GSF400 Bandit'en der har samme motor. De er i hvert
> fald meget tæt på hinanden.

Ja, det er også, hvad jeg er kommet frem til efter et kig på
http://w1.157.telia.com/~u15704746/GSX400-Impulse.html

"GSX400 Impulse (internal code GK79A) was released in 1994 for Japanese home
market with a chassis straight out of the seventies, although it's far more
competent (125 mph, 55 mpg) than the old bruisers. The bike has the same
engine internals as the GSF400 Bandit but has different engine cases and a
much larger frame."

Og fra 1989 fik 400 Banditten samme motor som GSX-R 400
http://w1.157.telia.com/~u15704746/GSX400F.html

"Although the GSX400F model name disappeared from the catalogues after 1982
and the water-cooled GSX400FW took over, the model suddenly re-appeared in
1989. With an engine from the GSX-R400R and the frame and the fairing from
the GSX600F"

--
Susanne

Fra : Agner Madsen

Dato : 27-09-02 15:06

Hej Kenneth

Jeg må vist også hellere blande mig i debatten, idet jeg tillige besidder en
Impulse, som efter sigende har en GSX-R 400 motor. Disse oplysninger stammer
fra dels Brdr. Sejr og dels Finn Villadsen v/ FV-Motor. Det skal siges, at
motoren sad på inden jeg købte cyklen, hvorfor jeg ikke selv kan be- el.
afkræfte det.

Ifølge Sejr har en montering af en GSX-R motor i stellet, dog den
konsekvens, at man (som på min) må montere KN-Clamp-on filtre, el. lign.,
idet toptykke fylder lidt mere, således der ikke længere er plads til den
originale luftfilterboks. Vis nogle er interesserede, skal jeg gerne sende
billede heraf til dk.binaer.motor.

Du kan evt. kontakte FV-motor, idet han har justeret en hel del på min
impulse/gsx-r krydsning.

Mvh.

Kenneth Deichmann Madsen
Suzuki GSX 400 X / R Impulse