Systray events
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-02-01 16:31

Er der nogle der har gode erfaringer med at fange Systray Events??? jeg har
prøvet, men jeg kan dog ikke få det til at lykkes... har nogle ne god stump
kode, de kan dele lidt?

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 23-02-01 17:23

Hej Thomas

> [...]
har
> prøvet, men jeg kan dog ikke få det til at lykkes... har nogle ne god

Kast et stykke blik på min hjemmeside.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-02-01 14:53

Har prøvet at kigge der (ligger i mine favorites), men det har ikke kunne
hjælpe mig yderligere... Sorry
"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> wrote in
message news:X7wl6.34271$2w6.631730@twister.sunsite.dk...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 01-03-01 15:10

Hej Thomas

> Har prøvet at kigge der (ligger i mine favorites), men det har ikke kunne
> hjælpe mig yderligere... Sorry

Her er koden som du kan bruge til at opfange events (kopieret direkte fra
min side):
Friend Function WindowProc(ByVal sHwnd As Long, ByVal uMsg As Long, _
ByVal wParam As Long, ByVal lParam As Long) As Long
' This is where we will handle all messages. Handle only messages
' for the Form (Form1)
If sHwnd = Me.hWnd then
Select case uMsg
Case WM_MYHOOK
' the lParam of the message holds the message we want
' to handle
Select Case lParam
Case WM_LBUTTONUP
' Left mousebutton was pressed on the icon.
MsgBox "Left Button was Pressed"
End Select
End Select
End If

' Pass all messages back to the defaul WindowProc
WindowProc = CallWindowProc(mWndProcNext, sHwnd, uMsg, _
wParam, ByVal lParam)

End Function
WM_LBUTTONUP er en event (Slip af venstre museknap). Der findes langt flere
mouse events som du kan finde i MSDN. Linket til tippet på min side er:
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm/tips/system_systray.htm
Som du ser kan du nemt opfange events. Hvis du ikek kunne bruge tippet pga.
en manglende event vil jeg da gerne hjælpe ydeligere.

Fra : Thomas J.

Dato : 24-02-01 14:08

Jeg har lavet en OCX som gør det nemt at putte et ikon i System Tray.
- En linie kode til at tilføje ikon + hint.
- En linie kode til at ændre ikon/hint.
- En linie kode til at fjerne ikon.
Meget lettere bliver det vist ikke.

OCX'en kan desuden gøre din form 'non-rectangular' .
- Tegn din form i f.eks. M$Paint (.bmp).
- Sæt en property til navn på BMP fil.
- Kald en funktion.
Din form vil så få facon efter BMP - sort.

OCX-kontrollen er gratis.

Hvis dette har din interresse kan du skrive til:
thomas@moontown.net

Med venlig hilsen
Thomas J.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-02-01 14:55

Jeg har ingen problemer med at få ikonet på plads. Jeg har problmer med at
fange de events der skal fanges i min WIndowproc (sat med setWindowLong
etc). Jeg kan simpelthen ikke få de events jeg vil have...
/Thomas R

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 01-03-01 15:11

Hej Thomas

> Jeg har ingen problemer med at få ikonet på plads. Jeg har problmer med at
> fange de events der skal fanges i min WIndowproc (sat med setWindowLong
> etc). Jeg kan simpelthen ikke få de events jeg vil have...

Hvilke events er det du søger?? Så vil det være nemmere at hjælpe.