Debat om tungetale
Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 15:49

Jeg vil gerne invitere alle seriøst interesserede til at være med i en
studie/debat gruppe hvor vi på saglig vis vil gøre et dybere studium
af begrebet tungetale.

For at komme med i debatten, aktiver dette link:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=179212

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 17:06

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne invitere alle seriøst interesserede til at være med i en
> studie/debat gruppe hvor vi på saglig vis vil gøre et dybere studium
> af begrebet tungetale.

Tak for dit gode forslag Andreas, men det er svært at at lave en dybere
undersøgelse når de som Gud har skænket sin Nådegave at kunne tale i tunger
ved Ånden, når ingen forstår hvad der er for hemmeligheder der tales med Gud
om.

Det var bedre med et studie om tilid og tro på Guds barmhjertighed, når han
skænker mennesker et uforståentlig sprog til at opbygge.

Er der ikke en sang i salmboger der siger, "det kan ej forklares det kan
kun erfares" og den vers finder jeg ganske acceptabel, for det er jo først
når Helligånden kommer indenfor i hjertet Han kan åbenbare det for os.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 17:15

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nådegave at kunne tale i tunger ved Ånden, når ingen forstår
> hvad der er for hemmeligheder der tales med Gud om.

Nej, det er ikke spor svært at lave en dybere bibelsk funderet
undersøgelse af tungetale-fenoment. Bibelen taler tydeligt om
tungetale. Også om tungetale som en af Helligåndens mange gaver til de
troende.

Selv *DU* er velkommen til at deltage i studiegruppens studie-debat om
tungetale.

Det forventes kun at deltagerne er seriøse og saglige i debatten - og
det hænder jo også at selv du er det!

Så velkommen i debatgruppen!

Tilmelding til debatgruppen kan foregå her:

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 17:34

> [...]
> undersøgelse af tungetale-fenoment. Bibelen taler tydeligt om
> tungetale. Også om tungetale som en af Helligåndens mange gaver til de

Kære Andreas;

Det kræver bare en tiladelse fra Gud selv, Gud lader sig ikke bare uden
vidre studere for at dække en Adventists nysgerighed.

Som jeg sagde, det er bedere at åbne hjertets dør og modtage tungetalen med
taksigelser for Guds Nådegaver.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 18:19

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver bare en tiladelse fra Gud selv, Gud lader
> sig ikke bare uden vidre studere for at dække en
> Adventists nysgerighed.

Og hvad har så adventismen med dette at gøre?

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 22:18

> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad har så adventismen med dette at gøre?

Det er jo det jeg har prøvet at fortælle dig længe, INGENTING -- for Gud har
intet med tørlagte sekter at gøre. Gud lader sig først Åbenbare den dag
Helligånden får lov til at besøger Adventisterne for første gang og det sker
ikke før Adventister åben døren til deres fangehul og indvitere Ham
indenfor.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 22:28

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Det er jo det jeg har prøvet at fortælle dig længe,
> INGENTING -- for Gud har intet med tørlagte sekter
> at gøre.

Helt rigtigt, for den løgnegud du dyrker giver jo kun sin løgneånd til
sådanne løgnagtige mennesker som dig! Føj!

> Gud lader sig først Åbenbare den dag Helligånden
> får lov til at besøger Adventisterne for første gang
> og det sker ikke før Adventister åben døren til deres
> fangehul og indvitere Ham indenfor.

Du er ganske enkelt for dum, og for usmagelig i din evige løgnagtige
tilsvining af andre!

EOD og *PLONK* med et kæmpe hult drøn

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 22:36

> [...]
> sådanne løgnagtige mennesker som dig! Føj!

> Du er ganske enkelt for dum, og for usmagelig i din evige løgnagtige

Nå nu den grammefonplade igen, eller har du det på bond.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-02 22:41

> [...]

> studium af begrebet tungetale.
>
> For at komme med i debatten, aktiver dette link:

Der er stadig plads til flere i dette studie.

Meningen med studiet er ikke nødvendigvis at man skal nå til enighed
om nogen konklussion, men at man på et seriøst grundlag kan studere
dette vigtige emne sammen.

Gruppen er lavet sådan at "medlemslisten" ikke er synlig, så ingen kan
gå ind og se hvem der er tilmeldt gruppen.

Og alle der har lyst til på en seriøs og saglig måde at deltage i
studiet og debatten, er hjertelig velkommen til at deltage i gruppen.
Naturligvis vil ingen blive "udelukket" på grund af holdninger eller
uenighed. man kan jo sagtens være uenig på en seriøs og saglig måde!

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-10-02 20:30

> [...]
> være med i en studie/debat gruppe hvor vi på saglig
> vis vil gøre et dybere studium af begrebet tungetale.

Da flere har meddelt at de ikke har kunnet melde sig ind i
debatgruppen, er der ændret lidt teknisk ved gruppen, så det nu skulle
kunne foregå helt uden problemer.

Gruppens adresser er disse:

Mailadressen er denne:
kristendom@groupcare.dk

Og vil man være "medlem" at gruppen, hvorved man få flere rettigheder,
bl.a. adgang til filarkiv m.m., skal man registrere sig på denne
adresse: