Sql statment i VB
Fra : Per

Dato : 23-02-01 16:15

Hi.

Jeg vil bruge flg: code for at søge en post i databasen .

//*
Dim db As Database
Dim rs As Recordset

Private Sub Form_Load()
Set db = OpenDatabase("C:\Program Files\SW production\Databases\Serie no

2 Item.mdb")
Set rs = db.OpenRecordset("dbo_serienumre")
rs.MoveFirst
orderno = rs.Fields("po")
itemno = rs.Fields("item")
End Sub

Private Sub cmdSearch_Click()
namequery = InputBox("Indtast Po nummer", "Name Query")
rs.MoveFirst
Set rs = db.Recordsets("SELECT item FROM dbo_serienumre WHERE po
=namequery")
orderno = rs.Fields("po")
itemno = rs.Fields("Item")
End Sub

//*

Men jeg får fejlen :

'Run-Time error '3265
'Item not found in this collection

Hvad mangler jeg i VBkoden ?

Hilsen pjl

Fra : Mads Andreasen

Dato : 23-02-01 17:24

Hejsa

"Per" <fam.pjlarsen@get2net.dk> wrote in message
[CUT]
> [...]
> rs.MoveFirst
> Set rs = db.Recordsets("SELECT item FROM dbo_serienumre WHERE po

det er din SQL streng den er galt med. følgende burde virke: SELECT item, po
FROM dbo_serienumre WHERE po=" & val(namequery)

Det sidste val er jeg ikke helt sikker på kommer lidt an på datatypen
(tal/streng) .

> itemno = rs.Fields("Item")
> End Sub
>
> file://*
>
> Men jeg får fejlen :
>
> 'Run-Time error '3265
> 'Item not found in this collection

Jeg skulle mene den brokker sig over orderno=rs.Fields("po") men den har du
ikke valgt at medtage i din SQL streng.

> Hvad mangler jeg i VBkoden ?
>

> Hilsen pjl

Jeg håber det løser problemet, ellers skriver du bare igen.

--
-Mads

Fra : Per

Dato : 23-02-01 18:22

Tak for hurtigt svar. Undersøger det såsnart jeg er på serveren. !!

mvh per