Tagryggen.dk
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 26-09-02 14:32

Hvad mener i om www.tagryggen.dk?
Jeg synes den virker som en meget spændende hjemmeside, men hvad synes i om
deres artikler?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 14:54

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener i om www.tagryggen.dk?
> Jeg synes den virker som en meget spændende hjemmeside,
> men hvad synes i om deres artikler?

Jeg synes at siden stort set er fyldt med saglige og seriøse
artikler, - også selv om jeg nok ikke kan være enig med hele vejen
igennem!

Absolut en god og seriøs artikelsamling!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-09-02 00:48

> Jeg synes at siden stort set er fyldt med saglige og seriøse
> artikler, - også selv om jeg nok ikke kan være enig med hele vejen
> igennem!

Hvor er det du generelt går hen og bliver uenig?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-09-02 20:48

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> mælte sligt:

>Hvad mener i om www.tagryggen.dk?
>Jeg synes den virker som en meget spændende hjemmeside, men hvad synes i om
>deres artikler?

Jeg synes det er noget frygteligt, intetsigende vås. Det vender sig i mig.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Præk evangeliet til alle tider.
Brug om nødvendigt ord."

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-09-02 00:47

> Jeg synes det er noget frygteligt, intetsigende vås. Det vender sig i mig.

Hvad mener du med at det er intetsigende?
Jeg synes da netop de prøver at sige en masse ting, f.eks. om hvad de mener
der er helligånd og hvad de mener der ikke er helligånd. Der er da ikke
intetsigende.

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-09-02 01:30

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> mælte sligt:

>Hvad mener du med at det er intetsigende?

At det ikke siger mig noget. Det ligner enhver anden fundamentalistisk kristen
side, der med umådelig selvretfærdighed ser det som altafgørende at få udpeget
folk, der mener noget andet end de selv gør, som kættere.

>Jeg synes da netop de prøver at sige en masse ting, f.eks. om hvad de mener
>der er helligånd og hvad de mener der ikke er helligånd.

Ja. På <http://www.watchtower.org/languages/danish/> prøver de også at sige en
hel masse ting. Jeg finder det stadigvæk umådeligt intetsigende.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What's fahrfergnugen?"

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 27-09-02 08:42

> [...]
sige en
> hel masse ting. Jeg finder det stadigvæk umådeligt intetsigende.

Men hvad er kristendom da for dig?

/Stig

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-09-02 09:19

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> mælte sligt:

>Men hvad er kristendom da for dig?

Kort formuleret: En række religiøse traditioner, der som deres grundlag
primært angiver den forkyndelse, som i Bibelen tillægges Jesus af Nazareth.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Mammuttræet har aldrig nogen sinde udkonkurrere nogen anden plante art.
Da arten er knyttet til Elefanterne.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-09-02 09:52

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@privat.dk> writes:

> Kort formuleret: En række religiøse traditioner, der som deres grundlag
> primært angiver den forkyndelse, som i Bibelen tillægges Jesus af Nazareth.

Akademiker-snude

HVad angår tagryggen.dk er jeg langt mere kritisk end Rasmus: Det er
en gang sjofelheder uden ende, der angriber til højre og venstre _alt_
hvad de kan komme i nærheden af. Jeg skal ikke afvise, at der er
opbyggende og positive artikler her og der, men dem jeg er faldet over
i min skimning af sitet har allesammen været ondskabsfulde,
homofobiske og oftest løgnagtige(!) angreb.

Hvad mener I for eksempel om dette udsnit fra artiklen "Er Willow
Creek sand lære?"[1]:

"Det var også Hybel, der var promotor af Promise Keepers (kendt i
Danmark under navnet: Det for mænd), som er en bevægelse, der har
rødder i den katolske kirke og har mange homoseksuelle blandt sine
medlemmer."

Længere nede i samme kapitel gentages det, som om det faktum, at nogle
folk er homoseksuelle (det er en vis del af befolkningen nu engang)
automatisk betyder, at enhver organisation disse er med i pludselig
bliver til et eller andet ondt og perverteret? Gælder det også, hvis
f.eks. homoseksuelle melder sig ind i Kr.F, eller gælder det kun, hvis
de gør opmærksom på, at de er homoseksuelle, når de melder sig ind?

Og hvad med andre: Der er garanteret både løgnere og folk, der kører
for stærkt i PK.

Det er også interessant at se, hvordan angreb på Willow Creek, på
Benny Hinn og på Alpha allesammen indeholder udokumenterede påstande
om, at den givne person, menighed eller kursus-række er
romersk-katolsk. Det er - ligesom "homoseksuel" - åbenbart et
catch-all smædeord for tagryggens skribenter.

(Undskyld, et nærmere check viser, at Harry Potter hverken er bøsse
eller katolik. Det havde jeg lige overset i farten.)

[1] HVilken lære? Det eneste Willow Creek udbreder i stor stil er
anbefalinger til hvordan man kan gøre gudstjenester mere
tilgængelige. Det skal her tilføjes, at det er en lodret løgn, at det
gøres ved "kun at fortælle folk det, de vil høre.", som artiklen
påstår.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : Erik Larsen

Dato : 29-09-02 00:18

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@privat.dk> writes:

> (Undskyld, et nærmere check viser, at Harry Potter hverken er bøsse
> eller katolik. Det havde jeg lige overset i farten.)

Jeg har aldrig før hørt om undersøgelser, der handler om en dreng som kun er
en eventyrsfiggur, skulle man virklig kunne undersøge om han er bøsse eller
religiøs, hvad er Anders And når han aldrig har bukser på ??

> [...]
> tilgængelige. Det skal her tilføjes, at det er en lodret løgn, at det
> gøres ved "kun at fortælle folk det, de vil høre.", som artiklen

Jeg er nu ikke så bange for Willow Creek, men grunden til at man rejser
derover er skrækslagende.

Det er nemlig som de tror Gud kun er der over og de glemmer at Gud er alle
steder hans navn påkaldes eller hvor to eller tre er forsamlet i Jesu navn
er Gud der også. Jeg mener nemlig ikke man behøver mere end søge Herren for
at finde Ham også her i DK.

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-09-02 00:56

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> writes:

> [...]
> er Gud der også. Jeg mener nemlig ikke man behøver mere end søge Herren for

Jeg tror, at du tager fejl af Willow Creek og Toronto Airport eller
Pensacola e.lign.

Willow Creek er ikke et sted folk tager hen for at opleve et eller
andet møde med Gud - faktisk er standardformen, at et team fra Willow
Creek tager ud og fortæller noget om deres kirkevision og
gudstjenesteform (som ganske simpelt handler om at nå almindelige
mennesker i almindelige liv.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Erik Larsen

Dato : 29-09-02 07:25

> Jeg tror, at du tager fejl af Willow Creek og Toronto Airport eller
> Pensacola e.lign.

Nej,

> [...]
> Creek tager ud og fortæller noget om deres kirkevision og
> gudstjenesteform (som ganske simpelt handler om at nå almindelige

Jeg skrev også det var ikke Willow Creek jeg var bange for, men "grunden"
til at de rejser der over. Dermed mener jeg at f.eks. Alpha ikke giver dem
det de skal have af indlæring og så søger de andre steder end hos Gud, der
også er i Danmark.

Erik l

Fra : Erik Larsen

Dato : 29-09-02 00:01

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sige en
> hel masse ting. Jeg finder det stadigvæk umådeligt intetsigende.

Så har du to slags "intetsigende" Watchtower og Bibelen

Erik L