Undgå at løbe tør hos Telmore
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-09-02 13:56

Hejsa!

Følgende er snuppet fra
http://www.telmore.dk/automatisk.html

Efter min mening et ret genialt tiltag, der blot får Telmore til endnu
mere at ligne et almindelig/gammeldaws abonnement, som også brugere
der ikke har adgang til internettet til daglig kan bruge uden
problemer...

Vi har gjort det lidt nemmere at være TELMORE kunde. Tilmeld dig
Automatisk Optankning og du skal aldrig mere have kortet op af lommen
for at tanke taletid.

Du vælger selv et fast beløb, som vi automatisk tanker op til hver
gang din saldo runder 0 kr.

Eksempel: Er din TELMORE saldo på -5 kr. og du har valgt at få
optanket til 200 kr., vil der bliver trukket 205 kr. fra din
bankkonto. Din nye saldo vil nu være 200 kr. Herfra trækkes 2 kr. for
den automatiske optankning. Efter hver optankning orienterer vi dig
med en e-mail og en SMS.

Det er gratis at tilmelde sig, og det koster 2 kr. for hver automatisk
optankning.

Tilmeld dig på din personlige side under Indstillinger – Automatisk
Optankning.

Du kan til enhver tid afmelde Automatisk Optankning igen.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 26-09-02 14:26

> [...]
> mere at ligne et almindelig/gammeldaws abonnement, som også brugere
> der ikke har adgang til internettet til daglig kan bruge uden

Helt enig, jeg vil bare ikke betale 2 kroner for det :((

MVH Kenneth Egholm..

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 26-09-02 14:31

> Helt enig, jeg vil bare ikke betale 2 kroner for det :((

Nej, 2 kr. om måneden (eks.) er 24 kr. pr. år, 240 kr. på 10 år, og 2400
KRONER på 100 år!!

*LOL*

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : John K

Dato : 26-09-02 15:26

> Nej, 2 kr. om måneden (eks.) er 24 kr. pr. år, 240 kr. på 10 år, og 2400
> KRONER på 100 år!!

Plus eventuelle renter

Mvh

John K
Der også vælger at spare de 2 kroner om måneden og vil glæde sig til en
frokostbøf på Jensens Kødhus om 2 år

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-09-02 15:41

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> John K
> Der også vælger at spare de 2 kroner om måneden og vil glæde sig til en
> frokostbøf på Jensens Kødhus om 2 år

Sælg mobilen, så kan du æde på Jensen en gang om ugen

mvh
Preben

Fra : John K

Dato : 26-09-02 15:55

> Sælg mobilen, så kan du æde på Jensen en gang om ugen

Ja, jeg kan godt gå derhen en gang om ugen, men det bliver nok begrænset
hvad jeg kan købe der, idet jeg bruger mobilen for under 100 kroner om
måneden

Mvh

John K

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 26-09-02 19:21

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message

> Nej, 2 kr. om måneden (eks.) er 24 kr. pr. år, 240 kr. på 10 år, og 2400
> KRONER på 100 år!!
>
> *LOL*

He he, kan godt se, hvad du mener...

Jeg synes bare det er federe for mig at overføre de eks. 200 kr. gratis..
Men for nogle er det sikkert en fed ordning..

MVH Kenneth..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-09-02 21:24

Kenneth Egholm skrev:

>Jeg synes bare det er federe for mig at overføre de eks. 200 kr. gratis..
>Men for nogle er det sikkert en fed ordning..

Jeg vil tro du stadig kan overføre gratis, hvis du bare sørger for at
gøre det inden du løber tør.

Det er da bedre at betale 2,- for en overførsel, end at betale 50,-
fordi ens saldo er gået i minus.

Så kan man blot bruge Automatisk Optankning som en sikkerhed mod
dette, og bare fylde på som man normalt gør.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Trickysparrow

Dato : 27-09-02 03:56

Aahhh ja se det var jo faktisk smart.
Det tror jeg faktisk jeg vil gøre.
Martin.

Fra : Brian Christensen

Dato : 27-09-02 13:02

Der går jo over seks dage hvor du kan have minus på din telmore konto uden
du kommer til at bøde for noget.
Og du får automatisk en sms når du ryger under de 0
Så man kan stadigvæk lige så godt gøre det gratis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-09-02 23:02

Brian Christensen skrev:

>Der går jo over seks dage hvor du kan have minus på din telmore konto uden
>du kommer til at bøde for noget.

Det kommer vist an på, hvor meget overtræk vi snakker om.

>Og du får automatisk en sms når du ryger under de 0

Servicen vil helt sikkert være smart for nogen, og ligegyldig for
andre.

Hvis man stort set aldrig har adgang til internettet, så er den nye
service ret smart. Den er også smart, hvis man ønsker, at ens
mobiltelefonregning bare skal 'passe sig selv'.

>Så man kan stadigvæk lige så godt gøre det gratis

Det kommer an på hvem man er.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Landberg

Dato : 28-09-02 08:15

> Der går jo over seks dage hvor du kan have minus på din telmore konto uden
> du kommer til at bøde for noget.
> Og du får automatisk en sms når du ryger under de 0
> Så man kan stadigvæk lige så godt gøre det gratis

Den skal man passe lidt på med i udlandet. Da der går noget tid fra man har
brugt mobilen i udlandet til at Telmore får regningen, er der risiko for at
man ikke når at betale før det er for sent. I sommers i Italien fik jeg på
en formiddag tre advarsler. Om eftermiddagen blev telefonen lukket. Det var
vist fordi Tyskland og Østrig lige havde valgt at smide det hele på en gang,
så pludselig var de 100kr på kontoen blevet til næsten 500kr minus. Havde
heller ikke lige gættet at en SMS i Østrig kostede 2,69kr...

--

MVH

Thomas Landberg
Min Octavia: http://www.landberg.dk/Octavia.htm

Fra : Lars Wolos

Dato : 28-09-02 23:04

"Landberg" <thomas@landberg.dk> wrote in message news:an3ktm$aomac$1@ID-159215.news.dfncis.de...

Hej Thomas!

> Da der går noget tid fra man har brugt mobilen i udlandet til at Telmore
> får regningen, er der risiko for at man ikke når at betale før det er for sent.

Jeg mangler stadigvæk opkald med Telmore fra TDC (i Danmark!) til tyskland
fra i august, alle andre opkald og smser er jeg blev faktureret for.

Store forsinkelser sker altså ikke kun ved brug i udlandet!

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-02 18:59

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Det er da bedre at betale 2,- for en overførsel, end at betale 50,-
> fordi ens saldo er gået i minus.

Man har 2 uger til at optanke igen efter saldoen er gået i minus...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-09-02 19:42

Henrik Stidsen skrev:

>Man har 2 uger til at optanke igen efter saldoen er gået i minus...

- hvis overtrækket er på 200,- så lukkes den med det samme.

https://sec.telmore.dk/personlig/html/nythelp.html#12
- Hvad sker der, hvis beløbet på min konto er i minus?
Du skal altid sørge for, at der er penge på din konto. Når din konto
er ved at være tom, sender vi dig en e-mail og en SMS-besked. Taler du
uden at have penge på din konto, vil din konto efter syv dage eller en
negativ saldo på 200 kr. blive lukket. Der bliver først åbnet op igen,
når du har en positiv saldo. Ved lukning af din konto tillægger
TELMORE et luknings- og faktureringsgebyr på 50 kr.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-09-02 18:16

> - hvis overtrækket er på 200,- så lukkes den med det samme.

Ja, men der skal en del SMS'er eller samtaleminutter til før der er
gået 200kr - jeg kan se problemet med f.eks. dyre udlandsopkald som
nævnes andet sted, derudover kan jeg ikke se noget problem i det.

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 26-09-02 14:25

Enig
Det er faktisk ret smart

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-02 18:58

> [...]

> endnu mere at ligne et almindelig/gammeldaws abonnement, som
> også brugere der ikke har adgang til internettet til daglig kan

Det er bare ærgeligt at det kræver at man deponerer sine
kreditkortoplysninger hos Telmore...