Maraton
Fra : Peter Brandt

Dato : 26-09-02 12:07

Kære NG

Jeg har sat mig et mål som siger at løbe en maraton på 3 timer og 30 min. om
1½ år, det jeg mangler, er et træningsprogram frem til om 1½..

Som ung løb jeg 10 km. på 44 min, nu er jeg 34 og synes ikke det er et
urealistisk mål, hvor kan jeg finde et træningsprogram. Jeg vil ikke sige
jeg er i udpræget god form, men nu skal det være.

Hvor kan jeg finde hjælp, nogle som fx kender en god løbeklub i Århus?

Peter Brandt

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-09-02 15:17

"Peter Brandt" <p.brandt@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Kære NG
>

> Jeg har sat mig et mål som siger at løbe en maraton på 3 timer og 30 min.
om
> 1½ år, det jeg mangler, er et træningsprogram frem til om 1½..

Hvorfor så langt ude i fremtiden?

Hvorfor ikke sige 8 måneder og så træne op dertil.

I øvrigt er der en del programmer på run4fun.dk men om de dækker så lang en
frist aner jeg ikke.

Mvh
Jesper

Fra : sportychick

Dato : 26-09-02 16:02

"Peter Brandt" skrev d. 26-09-02 12:07 dette indlæg :
> [...]
> jeg er i udpræget god form, men nu skal det være.
>

> Hvor kan jeg finde hjælp, nogle som fx kender en god løbeklub i Århus?

Jeg kender desværre ingen løbeklubber i Århus, men hvis du mangler nogen
at træne med kan du også prøve denne hjemmeside:

http://www.sportspladsen.dk/

Den er lavet specielt til folk, der søger træningsmakkere og fungerer
som en slags "opslagstavle" på Internettet.

Held og lykke! ;)

VH
Sportychick

http://www.kandu.dk/

Fra : rundude

Dato : 26-09-02 16:33

hej!

det vigtigste er, at du ikke forcerer noget som helst - på denne måde kan du
måske holde skaderne væk - start med at bygge en god grundform op.
Når du så er i fin formtil at løbe en 15-20km i en god tid/god kadence uden
at blive alt for smadret, kan du lægge lidt intervaller/bakketræning ind.
Når der så er en 3-5 måneder til dit marathonløb kan du følge et progrma der
lige passer til dig og dit mål...
Hvis du skal ha et program der strækker sig over 1½ år vil det (demjeg har
set) starte helt fra bunden af med f.eks. gå 100m og løb 100m indtil dukan
kan løbe 300m og gå 100m...

God fornøjelse...

Mvh
Rundude

PS! Du skal bare vide at 3:30timer på en debutmarathon er en flot tid og en
tid der kræver træning... de fleste kan træne sig op til at løbe en ½
marathon på 1:45timer - men 2 af dem i træk kan godt dræne...

Fra : Renegade

Dato : 26-09-02 17:04

> [...]
> jeg er i udpræget god form, men nu skal det være.
>

> Hvor kan jeg finde hjælp, nogle som fx kender en god løbeklub i Århus?

AGF er kendt for at være gode til det med langdistanceløb, og så vidt jeg
ved har Århus 1900 lige fornyligt startet et projekt for folk der gerne vil
begynde at løbe.
Prøv at kontakte de pågældende klubber. Det er da et af de mere naturlige
steder at søge hen, hvis man absolut vil ud og løbe langt.

Mvh

Rng