Hi Andreas;
Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 11:31

Til Andreas;

Benny Hinn har lige sendt mig 6 fribilletter til hans korstog i Marseille,
Frankrig d 6 & 7 november.

Vil du havd en fribilet, så kan du tage derned og se/opleve for dig selv.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 11:43

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Du bedes venligst undlade at sætte skribenters navne i subject-linien!

Læs mere om det her: http://www.usenet.dk

> Benny Hinn har lige sendt mig 6 fribilletter til hans korstog
> i Marseille, Frankrig d 6 & 7 november.

Fribiletter - skal han nu også have entré for at komme ind til hans
møder?

> Vil du havd en fribilet, så kan du tage derned og se/opleve
> for dig selv.

Slige herligheds- og fremgangsteologer er ikke sendt af Gud, så
hvorfor skulle jeg dog spilde min tid med at rejse helt til Frankrig
for at høre på sådan én?

Men tag du bare derned og bliv fyldt med mere herlighedsteologi.

Læs her:
http://home.swipnet.se/solascriptura/hinn1.html

Så jeg tror ikke jeg er særligt interesseret i at komme til netop hans
møder!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 12:35

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Læs mere om det her: http://www.usenet.dk

> Fribiletter - skal han nu også have entré for at komme ind til hans

Nej det er gratis, det er derfor det heder fribilletter

> Slige herligheds- og fremgangsteologer er ikke sendt af Gud, så
> hvorfor skulle jeg dog spilde min tid med at rejse helt til Frankrig
> for at høre på sådan én?

Benny Hind er ikke fremgang/herlighedsprædikant (F/H), desuden var han
prædikant lang til dør F/H startede, jeg tror han startede i først i 70erne
gennem Jesusbevægelsen og derudover tror han på treenigheden som F/H ikke
gør. Benny Hinn tror heller ikke han er en ånd som F/H gør, men han tror at
han er en menneske der kan blive fyldt med Guds Kraft og Helligånd.

Jeg mødte benny Hinn første gang i 83 hvor F/H endnu ikke var hørt om eller
opdigtet i danmark.

> Men tag du bare derned og bliv fyldt med mere herlighedsteologi.

Det er ikke alle Åndelige bevægelser der er F/H, men tag derned så vil du
blive Åndeligt tanket op og måske derefter kan du skældne mellem
Åndsmagterne, det kaldes i Nådsgave-regi at bedømme Ånder.

> Læs her:
> http://home.swipnet.se/solascriptura/hinn1.html
>
> Så jeg tror ikke jeg er særligt interesseret i at komme til netop hans
> møder!

Det er en skam du klamre dig til en hjemmeside som sikkert er skrevet af en
Guds modstander der ikke vil Guds kraft. Men se for dig selv i stedet at tro
blindt på noget er er mindre dokumenteret end Guds Kraft er.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 13:55

> Benny Hind er ikke fremgang/herlighedsprædikant (F/H),

Han er ikke andet!

> [...]
> Benny Hinn tror heller ikke han er en ånd som F/H gør,
> men han tror at han er en menneske der kan blive fyldt

Læs her noget af hvad han siger:

Benny Hinn:"Mina damer och herrar, ormen är en symbol för satan. Jesus
Kristus visste att det enda sätt på vilket han skulle kunna stoppa
satan, var att bli av samma natur som satan själv."

Hvor findes der støtte for det i Bibelen?

> Jeg mødte benny Hinn første gang i 83 hvor F/H endnu ikke
> var hørt om eller opdigtet i danmark.

Det har da ingen betydning hvornår det første gang høres om det i
Danmark.

> Det er ikke alle Åndelige bevægelser der er F/H, men tag
>derned så vil du blive Åndeligt tanket op og måske derefter
> kan du skældne mellem Åndsmagterne, det kaldes i
> Nådsgave-regi at bedømme Ånder.

En sand kristen har ikke behov for at blive fyldt med den ånd der har
besjælet en falsklærer som Benny Hinn. Han forkynder et falskt
evangelium, der ikke har støtte i Bibelen!

> Det er en skam du klamre dig til en hjemmeside som sikkert er
> skrevet af en Guds modstander der ikke vil Guds kraft.

Du kan læse endnu mere om denne falske profet og falske forkynder,
Benny Hinn på denne hjemmesideartikel:
http://home.swipnet.se/solascriptura/hinn2.html

Benny Hinn er en Guds modstander, der også oven i det hele er en
løgner, læs længere ned!

Her er lidt mere om Benny Hinn og hans falske profetier:

< --- citat start --- >
Trosbevegelsen lærer at apostel og det gammeltestamentlige profet
embedet har blitt gjenopprettet i vår tid. Derfor bør profetiene som
trosbevegelsens profeter har kommet med stemme også. - Gjør de det?

Benny Hinn utroper seg selv som en profet. Han sier at han får
åpenbaringer direkte fra Guds trone angående hva som skal skje i
fremtiden.

Videre sier han at han ikke er klar over hva han sier når han får sine
åpenbaringer, men at tilhørerne må fortelle ham etterpå hva det er han
har sagt.

Dette er motsatt av hva Bibelen forteller,-nemlig at "profeters ånder
er profeter lydige".

Det Benny Hinn beskriver, ligner mistenkelig på det som skjer med et
spiritistisk medium.

La oss se på noen av Benny Hinns profetier:

Cuba's statsleder,-Fidel Castro, skal dø i løpet av nitti årene.
(Castro lever fremdeles i beste velgående.)

Gud skal ødelegge de homoseksuelle i Amerika i 1995. -Mange av dem
skal bli frelst,-og de som ikke tar i mot frelsen, skal bli ødelagt.
(-Det har ikke skjedd.)

Amerika's østkyst skal ødelegges av enorme jordskjelv i løpet av
nitti-årene.
(-Det skjedde heller ikke.)

Etter midten av nitti-årene skal Gud begynne å reise opp døde.
(-Kan hende det har skjedd, uten at noen har fått høre om det.)

Områder på jorden som aldri har opplevd jordskjelv,-skal oppleve store
jordskjelv i nitti-årene.
(Vi er nå inne i år 2000,-tiden er ute for den oppfyllelsen.)

Som vi ser er Benny Hinn's profetier slike som aldri fikk sin
oppfyllelse. Da kan vi også med sikkerhet vite at det ikke var Gud han
fikk profetiene fra.

Her er grunnen til at vi kan vite det:

5.Mos.18:22 Når det ord profeten taler i Herrens navn, ikke skjer og
ikke går i oppfyllelse, da er det et ord som Herren ikke har talt. Det
er et ord som profeten i overmot har dristet seg til å tale, og du
skal ikke være redd ham.

Jer.17:14 Men Herren sa til meg: Løgn profeterer profetene i mitt
navn. Jeg har ikke sendt dem og ikke gitt dem befaling og ikke talt
til dem. Løgnsyner og falske spådommer og tom tale og sitt hjertes
svik profeterer de for dere.

Jer.25:31 Så sier Herren, hærskarenes Gud: Hør ikke på disse
profetenes ord når de profeterer for dere! De fyller dere med tomme
innbilninger. De bærer fram sitt eget hjertes syner, ikke ord fra
Herrens munn.

Jer.31:18 For løgn profeterer de for dere i mitt navn. Jeg har ikke
sendt dem, sier Herren.

Jer.26:1 Jeg har hørt hva de har sagt, de profetene som profeterer
løgn i mitt navn og sier: Jeg har drømt! Jeg har drømt!

Bibelen sier at "profeter" som Benny Hinn har løgnsyner,-at de
frembringer falske spådommer, -at de har svik i hjertet og at Herren
ikke har talt til dem og har heller ikke sendt dem.

Du bør snart bli enig med deg selv om du skal fortsette å låne øre til
Benny Hinn, -eller om du skal erkjenne at han er en falsk lærer og en
falsk profet som fører deg bort fra Gud.

Kenneth Hagin utroper også seg selv som profet.
-I likhet med Benny Hinn stemmer heller ikke Kenneth Hagin's profetier
særlig godt. I sin bok "I believe in visions" forklarer Hagin hva som
skal til for å bli en profet: En profet må ha tre nådegaver: -Visdoms
ord ,- kunnskaps ord og gaven til å skjelne ånder.

Dessverre nevner ikke Bibelen noenting om at disse tre nådegavene er
nødvendige for å bli en profet, -hverken i det gamle eller i det nye
testamente.

Hagin fikk disse opplysningene en gang Jesus åpenbarte seg for
ham. -Samtidig fikk han vite at apostel og profet embedene var embeder
som Herren fremdeles oppretter også i våre dager.

La oss stanse opp ved den siste påstanden.
-Hvorfor er det nødvending at "Jesus" åpenbarer seg for Hagin for å
fortelle at apostel og profet-embedene gjelder fremdeles, hvis det
allikevel står klart og tydelig i Bibelen, - slik som trosbevegelsen
påstår at det gjør? - Smør på flesk, - spør du meg!

Det som er sannheten er at Bibelen sier det motsatte, - nemlig at
apostel og det gammeltestamentlige profetembedet er avsluttet. Da er
det ikke så merkelig at Hagin trenger en åpenbaring av "Jesus" for å
få folk til å tro at han er en profet.

Det som er karakteristisk for trosbevegelsen er at de trenger nye
åpenbaringer hver gang de serverer en lære som ikke står omtalt i
Bibelen. Den største trusselen for trosbevegelsens profeter er
fremtiden og Guds Ord.
[kilde: http://ganainm.homestead.com/files/artikkel/08.html ]
< --- citat slut --- >

Hjemmesiden er tvætom skrevet af en Guds store frontkæmpere, en
frontkæmper der villigt afslører okultister som Benny Hinn, Rodney
Howard-Brown, Steve Hill, Kenneth Hagin, Charles NDifon.

Her er nogle artikler om denne falske vækkelsesbevægelse:

Vækkelse på afveje:
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv3/vekkelse.htm

Trosbevægelsen okkulte rødder:
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv4/okkulte.htm

Falske mirakler i Jesu navn:
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv5/falske.htm

At falde under Kraften:
http://www.barukmedia.com/mvv/mvv6/falle.htm

> Men se for dig selv i stedet at tro
> blindt på noget er er mindre dokumenteret end Guds Kraft er.

Åh ja, så læse her:

< --- citat start --- >
Det är uppenbart att Benny Hinn har allvarliga problem med sin
trovärdighet. I hans bok "Välkommen Helige Ande" finns en episod om en
inbjudan till ett katolskt sjukhus, under en pågående prediko-turné i
Ontario, Canada, beskriven:

"Jag mottog en speciell inbjudan från föreståndarinnan för ett
katolskt sjukhus i området. Hon ville att jag, tillsammans med tre
andra pingstpredikanter och sju katolska präster, skulle hålla en
gudstjänst. Kapellet i sjukhuset rymmer ca 150 personer."

Benny Hinn berättar en fängslande berättelse om denna händelse. Han
säger att kapellet var fyllt av kroniskt sjuka, sängbundna och
rullstolsbundna patienter, allt under uppsikt av läkare och
sjuksköterskor. Hinn berättar att han tog initiativ genom att smörja
olja och de andra pastorerna och prästerna började också smörja olja
och bedja för de sjuka. Hinn säger att folk föll som käglor när de bad
för patienterna. Sjukhuset såg ut som efter en jordbävning, säger
Hinn, och att folk var under den helige Andes kraft. Han återger vad
föreståndarinnan säger: "Efter gudstjänsten i kapellet säger
föreståndarinnan "O, detta är underbart. Skulle du nu vilja följa med
och lägga händerna på alla patienter på sjukhuset?"..."Mer än femtio
läkare, sköterskor, pingstpredikanter, präster och nunnor var med i
vårt hastigt uppkommna mirakelteam när vi gick till sjukhussalarna".
Hinn fortsätter..."Vi kom till dagrummet...En efter en föll under
kraften. Faktum är, att när vi började bedja för en gentleman som
rökte, föll han under kraften med en tänd cigarett i munnen".

Vilken fantastisk berättelse. Enda problemet är att hela historien
verkar vara uppdiktad. Samma sjukhus släppte nyligen ett uttalande som
förnekar det Hinn berättat om vad som skulle ha hänt på sjukhuset.

"Ingen sådan här händelse har någonsin inträffat på sjukhuset. Hinns
uttalande kan inte bekräftas vare sig från medicinska arkivet eller
från dåvarande och nuvarnade personal på sjukhuset. Det Hinn gör
gällande är både besynnerligt och obefogat". (Quarterly Journal
Personal Freedom Outrech, juli-september-95)
< --- citat slut --- >

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-09-02 14:05

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> writes:

> [...]
> satan, var att bli av samma natur som satan själv."
>
> Hvor findes der støtte for det i Bibelen?

Du, kære Andreas, skylder os at sætte dato på verset. Det er kendt, at
selv om han har kastet nogle vilde teologiske standpunkter af sig
tidligere, så har han undskyldt og omvendt sig senere. De tossede
udsagn bør være forholdsvis nye (fra anden halvdel af 90'erne, mindst)
for at kunne sige noget relevant om hans forkyndelse i dag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 14:51

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forholdsvis nye (fra anden halvdel af 90'erne, mindst)
> for at kunne sige noget relevant om hans forkyndelse

Jeg har ikke kunnet få oplyst det eksakte årstal, men ifølge de
oplysninger jeg hidtil har fået snuset op, skulle det være omkring
96-98.

Jeg har heller ikke kunnet finde noget om at han skulle have trukket
denne udtalelse tilbage. - Såfremt han IKKE har trukket udtalelsen
tilbage, må den stadigt være gældende for hans forkyndelse, uanset
hvor gammel udtalelsen er.

Med "trukket tilbage" mener jeg, om han er kommet med en klar
udtalelse om dette lærepunkt, på et senere tidspunkt, der går i modsat
retning.

Men nu er dette jo så også kun et enkelt punkt ud af mange, hvor det
tydeligt viser sig at Benny Hinn befinder sig langt uden for et
bibelsk fundament for sin forkyndelse.

Men du kan jo også læse meget mere i de link's jeg gav i indlæget, -
der vil du kunne finde svar på langt de fleste spørgsmål du måtte
kunne finde på at stille. Skulle disse link's ikke være tilstrækkeligt
uddybende, har jeg en hel række flere, og endda en hel del på engelsk!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-09-02 15:08

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> writes:

> Jeg har ikke kunnet få oplyst det eksakte årstal, men ifølge de
> oplysninger jeg hidtil har fået snuset op, skulle det være omkring
> 96-98.

Så må du komme med en kildeangivelse af en art. Det der lyder mere som
et gæt, fordi du ikke bryder dig om manden.

> [...]
> denne udtalelse tilbage. - Såfremt han IKKE har trukket udtalelsen
> tilbage, må den stadigt være gældende for hans forkyndelse, uanset

Det er noget sludder. Paulus trak sikkert heller ikke hver enkelt
udtalelse eller handling tilbage efter at han blev
omvendt. Omvendelsen - og tilgivelsen - var nok.

De ekstreme eksempler på vranglære og trusler (og de er ganske
ekstreme) jeg har fundet frem er alle fra 1992 og før.

Jeg kender ikke noget særligt til hans tjeneste i dag, men det gør du
tydeligvis heller ikke, så måske bør vi nøjes med at udtale os om det
vi faktisk ved?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 15:36

> Så må du komme med en kildeangivelse af en art. Det der lyder
> mere som et gæt, fordi du ikke bryder dig om manden.

Nu skriver jeg jo ikke at jeg gætter, vel?

Men jeg skriver at det er de oplysninger jeg hidtil har kunnet få
snuset op, - så lad venligst være med at forvanske mit udsagn! [ - for
den slags har du bestemt heller ikke for vane at gøre! - ]

Det er oplysninger jeg har modtaget fra min kilde, da jeg jo desværre
ikke kan tilstrækkeligt engelsk til selv at lave research i den store
mængde information der forefindes om ham på engelsk.

Men behold du bare dine insinuationer for dig selv. - Eller skyldes
det mon at du selv er tilhænger af den lære han står for?

> Det er noget sludder.

Det er dig der siger noget sludder.

Er manden ikke kommet med nyere udtalelser der viser at han ikke
længere står inde for sådanne ekstreme lærepunkter på så centrale
områder, da må det jo være fordi manden stadig hylder den lære!

> [...]
>
> De ekstreme eksempler på vranglære og trusler (og de er ganske
> ekstreme) jeg har fundet frem er alle fra 1992 og før.

Du have belejliget nok klippet denne del væk:

Var det mon for at mit udsagn ikke skulle forstås rigtigt?

Er han ikke efterfølgende kommet med udtalelser, der klart går imod
den lære han tidligere er kommet med, da må man helt klart gå ud fra
at manden stadig hylder den samme lære som hidtil.

Paulus gjorde jo dog klart op med sin tidligere troslære da han blev
omvendt!

Har Benny Hinn ikke gjort dette, da har han sikkert heller ikke
skiftet læregrundlag.

Du ligger måske inde med oplysninger af nyere dato, der klart viser at
han har påbegyndt en ny lære og dermed taget afstand fra sin tidligere
lære?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-09-02 17:42

> Nu skriver jeg jo ikke at jeg gætter, vel?

Nej. Men det du skrev lød som et gæt, og det var det jeg skrev. Kom
med en kildeangivelse, der retfærdiggør dit 96-98-bud. Du har snuset
det op, så må du også kunne fortælle hvor.

> Det er oplysninger jeg har modtaget fra min kilde, da jeg jo desværre
> ikke kan tilstrækkeligt engelsk til selv at lave research i den store
> mængde information der forefindes om ham på engelsk.

Og din kilde er?

> Men behold du bare dine insinuationer for dig selv. - Eller skyldes
> det mon at du selv er tilhænger af den lære han står for?

Det var dog ufatteligt, som du kaster om dig med beskyldninger.

Jeg kender ganske simpelt ikke Benny Hinns nuværende lære. Jeg ved
kun, at han er forholdsvis anerkendt i dag efter at han har lagt
JDS-læren bag sig.

Jeg fandt i øvrigt en festlig hjemmeside, der redegjorde for hvordan
Benny Hinn i virkeligheden er skabskatolik. Gad vide om Erik ved
det...

> Er manden ikke kommet med nyere udtalelser der viser at han ikke
> længere står inde for sådanne ekstreme lærepunkter på så centrale
> områder, da må det jo være fordi manden stadig hylder den lære!

Hvis en mand siger "Undskyld! Jeg har udbredt vranglære! Den er helt
gal. Tilgiv mig.", så må det være nok til han næste gang udbreder
vranglære, ikke?

> Du have belejliget nok klippet denne del væk:

Ja, men jeg svarede på den alligevel. Du svarede ikke på mit svar (det
om Paulus)

> Var det mon for at mit udsagn ikke skulle forstås rigtigt?

Paranoia, hva?

> Paulus gjorde jo dog klart op med sin tidligere troslære da han blev
> omvendt!

Ja. Men han rendte ikke rundt og trak hver enkelt udtalelse tilbage,
vel?

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 18:01

> [...]

> Jeg fandt i øvrigt en festlig hjemmeside, der redegjorde for hvordan
> Benny Hinn i virkeligheden er skabskatolik. Gad vide om Erik ved

Jeg ved ikke lige hvad du mener med en skabskatolik,

Men BH forkynder til alle forskellige samfund også den katolske, fordi BH
ved med 100% overbevisning at får Helligånden først finger i Katolikkerne
vedbliver Han at at arbejde med deres liv til de står foran Guds torne som
genfødte og sande kristne, med en aflagt katolsk baggrund.

** læg mærke til BH forkynder kun "et" budskab uanset hvor og i hvilket
selskab han befinder sig. Og ikke som de danske forkynder der indeordner
sig efter den kirke de prædiker til.

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-09-02 18:12

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> writes:

> Jeg ved ikke lige hvad du mener med en skabskatolik,

Det var en smædeside. Dem er der mange af. Den her formåede både at
gøre katolikkerne til djævledyrkere og Benny Hinns møder til katolske
messer i forklædning. Ingen voksne mennesker bør naturligvis tage den
slags idioti alvorligt.

> Men BH forkynder til alle forskellige samfund også den katolske,

Nå da. Han er økumenisk. Sikke noget.

> [...]
> vedbliver Han at at arbejde med deres liv til de står foran Guds torne som
> genfødte og sande kristne, med en aflagt katolsk baggrund.

Nåja, enkelte voksne mennesker...

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 22:24

> [...]
> gøre katolikkerne til djævledyrkere og Benny Hinns møder til katolske
> messer i forklædning. Ingen voksne mennesker bør naturligvis tage den

Nej han er ikke økumenisk, Han gør til folk med sit budskab når han bliver
indviteret det samme som Jesus altid har gjort. Og det samme vil jeg også
gerne gøre, men kommer jeg til din kirke med mit budskab som du sikkert nu
ved besked om, vil du så kalde mig Økumenisk ???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-09-02 10:59

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og din kilde er?

En bekendt, bosiddende i udlandet, og som endnu ikke har svaret mig,
selv om jeg har rykket for svar på, hvornår det omtalte citat skulle
være skrevet.

Da jeg således endnu ikke har kunnet få dette bekæftet, må jeg erklære
at jeg ikke kan vide hvornår denne udtalelse fra Benny Hinn rent
faktisk er skrevet. Så ja, den kan, efter det der for øjeblikket
foreligger, sagtens være fra før hans "undskyldning"!

Men noget andet, der er *meget* påfaldende er, at selv om Benny Hinn i
1993 kom en række indrømmelser om fejl og usandheder" i sin lære, så
fortsætter han med at få nøjagtig disse bøger, indholdende denne af
selv erklærede falske lære, udgivet.

[ ... ]

> Hvis en mand siger "Undskyld! Jeg har udbredt vranglære! Den er helt
> gal. Tilgiv mig.", så må det være nok til han næste gang udbreder
> vranglære, ikke?

Nu har Benny Hinn, på trods af hans undskyldning, jo ikke tilbagekaldt
sine bøger med den falsklære han postulerer han ikke længere fører.
Disse bøger udgives stadig og sælges fortsat!

Hvis han virkeligt mente sin "undskyldning" alvorligt, ville han jo
naturligvis tilbagekalde og stoppe videre udbredelse af sine bøger med
de lærepunkter han selv erkender, er falske lærepunkter.

Men dette har han hidtil ikke gjort, - han sælger stadig disse bøger!

[ ... ]

> Ja. Men han rendte ikke rundt og trak hver enkelt
> udtalelse tilbage, vel?

Nej, men han fortsatte dog ikke med at udgive sine tidligere vranglære
på tryk, sådan som Benny Hinn fortsætter med at få udgivet de bøger,
der efter hans eget udsagn indeholder vranglære.

Deri ser jeg en meget stor forskel! Gør du ikke?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-09-02 12:25

> En bekendt, bosiddende i udlandet, og som endnu ikke har svaret mig,
> selv om jeg har rykket for svar på, hvornår det omtalte citat skulle
> være skrevet.

OK.

> [...]
> 1993 kom en række indrømmelser om fejl og usandheder" i sin lære, så
> fortsætter han med at få nøjagtig disse bøger, indholdende denne af

Måske. Eller også gør forlaget og han er i en ubrydelig kontrakt. Det
amerikanske marked for kristne kulturprodukter (film, bøger, musik) er
meget, meget tungt og lige så jurist-plaget som det sekulære.

> Hvis han virkeligt mente sin "undskyldning" alvorligt, ville han jo
> naturligvis tilbagekalde og stoppe videre udbredelse af sine bøger med
> de lærepunkter han selv erkender, er falske lærepunkter.

Hvis han kan og hvis han faktisk gør det, så er jeg enig. (Nu er det
jo også væsentligt at huske, at din opfattelse af hvad der er
vranglære ikke altid er helt kompatibel med resten af kristenheden.)

> Nej, men han fortsatte dog ikke med at udgive sine tidligere vranglære

Det ved vi jo så dybest set ikke. Vi aner ikke om han skrev noget før
sin omvendelse, og hvis han gjorde, så var der ikke rigtig noget, der
hed ophavsret dengang. Folk kopierede det, som de fandt nødvendigt.

> på tryk,

Det er så til gengæld rigtigt. Det havde været lidt af et mirakel.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-09-02 13:08

> [...]

> Det amerikanske marked for kristne kulturprodukter (film, bøger,
> musik) er meget, meget tungt og lige så jurist-plaget som det

Lyder dog blot som en dårlig undskyldning, hvis det er det, der er
tilfældet.

Og er det der er tilfældet, hvorfor har man så ikke hørt om nogen
udmelding fra Benny Hinn at han gerne ville trække disse bøger
tilbage, men at han ikke kan på grund af juristeri!

> Hvis han kan og hvis han faktisk gør det, så er jeg enig. (Nu er det
> jo også væsentligt at huske, at din opfattelse af hvad der er
> vranglære ikke altid er helt kompatibel med resten af kristenheden.)

Jeg taler her kun om det han selv engang har erklæret for at være
vranglære, - og disse bøger distribueres stadig, tilsyneladende med
hans fulde accept. Der er jo ikke kommet noget frem om, at han gjort
tiltag for at få disse bøger stoppet på nogen som helst måde!

Dette må da til dels tale for sig selv?

Så er der jo også den anden side af hele denne sag: Alle de profetier
Benny Hinn har udtalt. Det er klart dokumenterbart at masser af disse
profetier aldrig er gået i opfyldelse.

Hans falske lære (den lære han selv har erklæret for falsk lære)
distribueres stadig, tilsyneladende med hans fulde accpet, samt
dokumenterbare falske profetier.

Der er ikke meget der styrker mistanken om at manden kan være et sandt
sendebud fra Gud, - nærmere tværtimod!

Derudover er der jo så også hans udtalelser om at han har kontakt med
den afdøde Katryn Kuhlmann, altså kontakt med hende efter hendes død!

[ ... ]

> Det er så til gengæld rigtigt. Det havde været lidt af et mirakel.

hihi - der fik du mig med begge ben i skraldespanden

Fra : Erik Larsen

Dato : 27-09-02 23:00

> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
>

> Derudover er der jo så også hans udtalelser om at han har kontakt med
> den afdøde Katryn Kuhlmann, altså kontakt med hende efter hendes død!

Nu holder vi lige lidt, til du kommer med et navn eller en web-side med dine
oplysninger,

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-09-02 22:28

> [...]

[ Om Benny Hinns påstand om at Jesus påtog sig Satans natur ]

> [...]
> Benny Hinn rent faktisk er skrevet. Så ja, den kan, efter det
> der for øjeblikket foreligger, sagtens være fra før hans

Da jeg stadig ikke fra min kilde har kunnet få nogen bekræftelse på
rigtigheden af den fremsatte påstand, har jeg selv været i gang med en
søgning for om muligt selv at finde frem til et årstal for Benny
Hinn's udtalelse.

Denne kilde er naturligvis straks droppet og erklæret for ikke længere
at være brugbar!

jeg har nu fundet frem til at udtalelsen er fremsat i en TV-udsendelse
på TV-stationen TBN den 1. dec. 1990. Altså *FØR* den såkaldte
"undskyldning" fra Hinn om vranglære.

Jeg har fundet oplysningen her:
<http://www.deceptioninthechurch.com/benny.htm>

På grund af mine elendige engelskkundskaber, bringer jeg her hele den
engelske tekst jeg nu har fundet frem til, og hvoraf det fremgår at
udtalelsen blev fremsat i 1990:

< -- citat start -- >
One of the popular word faith teachings is that Jesus took on the
nature of Satan and had to be born again. This doctrine is
intrinsically linked to the "Jesus died spiritually" heresy which
postulates that Jesus' shed blood was insufficient for the redemption
of man; He had to suffer at Satan's hands in Hell and be born again as
the first man to conquer death. Hinn also teaches this heresy:

"He [Jesus] who is righteous by choice said, 'The only way I can stop
sin is by Me becoming it. I can't just stop it by letting it touch Me;
I and it must become one.' Hear this! He who is the nature of God
became the nature of Satan where He became sin!" (TBN, 12/1/90).

In this one statement, Hinn manages to convey three distinct errors
concerning Jesus, to which we must answer the following: 1) Jesus is
not righteous by choice, but by nature; 2) Jesus never said these
words, either in Scripture or to Benny Hinn personally, because they
are unbiblical; 3) Jesus' nature is constant; even God cannot change
His nature from God to something else. When He became a man, the Word
of God co-mingled his divine nature with the flesh of man, not angels;
but that is the limit of His approaching anything like assuming
Satan's nature. This idea is a first-rate heresy which, drawn to its
conclusion in the supposed spiritual death of Jesus denies the blood
of Christ and damns those who teach and believe it unless they repent.
It is a different gospel from that given through Scripture.

In spite of Hinn's professional rejection of the word-faith message,
he hasn't given up on it entirely. The word-faith message encompasses
far more that the "name it and claim it" foolishness. It is
intrinsically linked to the God-man-believer and
Jesus-died-spiritually heresies, which Hinn continues to espouse. It
exalts man and denigrates Christ, as most false teachings do.

The problem with these and other teachings of Hinn is that he exhibits
the mindset of someone who "learned as he earned," strewing spiritual
wreckage in his path. Whatever comes to mind must be God's voice;
after all, Hinn believes himself a prophet of God. And woe to those
who dare challenge him.
< citat slut -- >

Jeg ville da blive glad hvis nogen gad oversætte denne engelske tekst,
for at sikre at der ikke er noget jeg måtte have misforstået.

På forhånd tak!

Fra : Erik Larsen

Dato : 28-09-02 23:38

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da blive glad hvis nogen gad oversætte denne engelske tekst,
> for at sikre at der ikke er noget jeg måtte have misforstået.

Misforstået ??? at Gud tilgiver den der omvender sig og beder om tilgivelse
og derefter kommer Gud det aldrig mere kommer det i sine tanker, ja det har
du misforstået

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 17:47

> [...]
> udsagn bør være forholdsvis nye (fra anden halvdel af 90'erne, mindst)
> for at kunne sige noget relevant om hans forkyndelse i dag.

Jeg var på "Mission London" i 1994 (måske 95) hvor han bekendtgjorde sin
tilbagevendelse eller omvendte på senen foran ca. 17000 mennesker,

I dag prædiker BH direkte treenighedslæren og aflæggelse af det syndige liv
og iklædning af Guds frelserkåbe, hvad herlighedsfolkyndelsen ikke gør.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 12:51

> [...]
> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Fribiletter - skal han nu også have entré for at komme ind til hans

Du må undskylde jeg brugte ordet "fribilletter" det er forkert.

Jeg har fåret 6 "Mirakle Crusade Guest Pass" som bliver givet til
indviterede gæster derres familie og venner og giver adgang til gode
sidepladser (special addmission) "In the Dome" hvor det korstoget afholdes.

Erik L