imac skærm strejker :-(
Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-02 10:45

Skærmbilledet på en iMac 400 Mhz/DVD , begyndte pludslig (efter at været
blevet rykket fra et lokale til et nyt) at bue indad prøvede først
at rette det via kontrolpanelet (OS 9) men det hjalp ikke, så fik den 4
x klong via PRAM - men så døde skærmen helt

Jeg mener der var en tråd på et tidspunkt som beskrev et sted man kunne
stikke en tynd skruetrækker ind og stile på noget...nogen forslag

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-09-02 01:09

michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> [...]
> prøvede først at rette det via kontrolpanelet (OS 9) men det hjalp
> ikke, så fik den 4 x klong via PRAM - men så døde skærmen helt

Jeg havde en overgang samkvem med en iMac med ligende symptomre:
Skærmen begyndte at bue lidt, så satte den periodisk ud i små glimt
(vist nok mde en unehagelig lyd); og til sidst døde den. Jeg mener at
Gustav og jeg blev enige om, at løsningen måske er at lodde en
kondensator i strømforsyningen på plads igen - men vi fik aldrig
prøvet før msakinen overgik til andet formål.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Michael Holm

Dato : 27-09-02 07:57

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> [...]
> kondensator i strømforsyningen på plads igen - men vi fik aldrig
> prøvet før msakinen overgik til andet formål.

nu tager jeg til Stockholm, om en times tid for at kaste rundt, med
nogle andre aikido freaks (faktisk er rimelig stor del af disse er
Mac-folk !) men så ved jeg hvad jeg skal i næste uge: skille den af og
lege med min nye loddekolbe
God weekend!

--
Michael