Papirløt par skal gå hver til sit
Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 26-09-02 10:18

Et papirløst par ejer i fællesskab en ejerlejlighed. Der er oprettet
samejeaftale, hvorefter den ene kan overtage den andens part. Vil det
altid være sådan, at den, der skal blive boende, ønsker så lav pris som
muligt, og den, der skal flytte, ønsker så høj pris som muligt?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-02 11:09

Bente Holm Nielsen skrev:

> [...]
>altid være sådan, at den, der skal blive boende, ønsker så lav pris som
>muligt, og den, der skal flytte, ønsker så høj pris som muligt?

Nej. Der er par der kan skilles i fordragelighed og enes om en
pris.

Men det er ikke et juridisk spørgsmål.

--
Bertel

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 26-09-02 13:02

Tak for svaret. Aktuelt skilles parret desværre ikke i fordragelighed.
Men jeg forestiller mig, at den, der skal blive boende, måske godt kunne
se fordelen i at samtykke til den højest mulige pris (der foreligger
vurdering fra to ejendomsmæglere). Jeg tænker det sådan, at hvis
overdragelse kan sættes lig med ejerskifte, og 1. prioriteten udvides,
så får vedkommende jo et større kontantbeløb i hånden. Jeg er imidlertid
i tvivl om, hvorvidt kreditforeningen definerer overdragelse mellem
parter som et rigtigt ejerskifte. Altså om omprioritering kommer på tale
i virkeligheden, eller om papirerne fra ejendomsmæglerne bare er
udfærdiget som om?