XJ900 (4BB) karburatorproblem?
Fra : Per Lading

Dato : 26-09-02 09:24

Hejsa,

Ville lige høre om der var nogen her der kendte til problemet....

Jeg er den lykkelige ejer af en XJ900 '91 (4BB).
Den har det problem, at når den er kold, går den meget ringe. Dvs. udsætter,
nøkken og svær at styre på chokeren.
Ingen startproblem, og efter ca 8 km er der absolut ingen problemer.

Jeg har fået nyt luftfilter, renset karburatorer, tjekket svømmerstand,
justeret Co2, syncroniseret.... - ganzen schweinerei. Men stadig driller den
mig.

Non' gode råd?

Per

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-02 09:54

"Per Lading" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Ville lige høre om der var nogen her der kendte til problemet....

....på min gamle Honda CB 750 skulle man osse checke, om
choker"flapperne" - altså de skiver, der glider ned foran indsugningen,
ikke havde for meget luft (mellemrum) ind mod karburatorerne...jeg ved
ikke, om din er indrettet på samme måde...

....på min nuværende cykel har jeg endelig lært, at man højst skal give
halv choker - så går den perfekt, når den er kold...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : p.jarnbak

Dato : 26-09-02 10:13

"Per Lading" <per.lading@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fået nyt luftfilter, renset karburatorer, tjekket svømmerstand,
> justeret Co2, syncroniseret.... - ganzen schweinerei. Men stadig driller

Hvordan er co målt.Er den målt gennem de propper der er på udstødningen
eller
er der bare målt i potten.Den er meget følsom for forkert blanding og co
skal måles med værktøjet
til blokering af yics isat og fra hvert enkelt udstødningsrør.Hvad er co'en
justeret til? I service manualen
står der bare at den er sat fra fabriken(vist nok 2-2 1/4 omgang ud).En
anden ting er om startkaburatorene(choke)
løfter lige højt når du aktivere den.Ellers er det jo en utrolig god mc der
kan gå rigtig mange kilometer.
Held og lykke med det.
Hej Palle
Eks xj900 ejer.

Fra : p.jarnbak

Dato : 26-09-02 10:22

> [...]
udsætter,
> nøkken og svær at styre på chokeren.
> Ingen startproblem, og efter ca 8 km er der absolut ingen problemer.
Ps, husk at du ikke må kører med choker på,så snart den ruller skal den af.
Grunden til det, er at du ikke har en normal choker ,men en lille extra
kaburator
der giver både luft og benzin, men med en fed blanding.
Hej Palle

Fra : Henning

Dato : 26-09-02 14:02

> Ville lige høre om der var nogen her der kendte til problemet....

Ja.

> Den har det problem, at når den er kold, går den meget ringe. ...

Karburatorsprit.

--
Who, what, where: http://move.to/henning