Hardware anbefaling
Fra : Lars H. Kohsel

Dato : 26-09-02 08:54

Hej

Da jeg ikke har fået nogle svar i DB-grupper prøver jeg nu en hardware
gruppe. Min forklaring er skrevet på udenbysk, men det gør vel ikke noget,
vel.

I'm concidering using mySQL as a database back-end for 150-200 Web Content
Management Solutions (CMS) which in average have about 50 visitors per day
each. That is, 10000 visitors total. Currently I have references to files
(images, PDF's, word files) in the database, but due to flexibility issues
in the administration of the CMS I wish to store the file in the database.

My question is which hardware should I choose for optimal perfomance ? My
budget is limited to approximately 3000 US $

Med venlig hilsen
Lars Hejlsø Kohsel

---------------o0o-----------------
dynaSITE
- firmahjemmesiden du selv kan opdatere
.....læs mere på www.dynasite.dk

Kohsel Data
Haugevej 40 - 8620 Kjellerup
Tlf. 8688 8848
Fax 8688 8847
info@kohsel.com
www.kohsel.com
---------------o0o-----------------

Fra : Tweaki

Dato : 26-09-02 11:58

Lars H. Kohsel" <info@kohsel.com> wrote in message
> [...]
>
> My question is which hardware should I choose for optimal perfomance ? My
> budget is limited to approximately 3000 US $

Long story, short tale.... måske ikke så sært, du ikke får noget svar, hvad
skal man svare på? spørger du hvilken HD SQL bedst kører på? Gå ned i din
lokale computer forretning, tag nogen forskellige HD'er fra hylden, og se
hvor langt du kan kaste dem.... den der kommer længst er den mest velegnede.

Eller spørger du om hvilken komputer, der egner sig bedst som Web Server?

RAM, Netværk, Processor & Disk er alle vigtige elementer her i den nævnte
rækkefølge, forudsat minimums kravene er opfyldt. et kvalificeret gæt er
256Mb RAM som minimum og 512 anbefalet. check det på MS SQL side, samme for
Back-end løsninger.
Intet af det du nævner kræver synderlig stor CPU ydelse efter dagens
standard, men vil du være lidt fremtidssikret for større behov, så køb et
dual processor bord. 1700Mhz er et kvalificeret bud.

and soforth.... husk at baseline når skidtet kører, så bliver du meget
klogere på dine behov.

--

Tweaki

ICQ 1002873

Fra : Claus O

Dato : 28-09-02 16:49

"Tweaki" <Tweaki_dk@hotmail.com> wrote

> RAM, Netværk, Processor & Disk er alle vigtige elementer her i den nævnte

altså en 3600 rpm IDE med access på 20ms vil være næsten ligeså velegnet som en 15k scsi med 4ms? -
da disken jo står sidst og må være uden reel betydning........

> rækkefølge, forudsat minimums kravene er opfyldt. et kvalificeret gæt er
> 256Mb RAM som minimum og 512 anbefalet. check det på MS SQL side, samme for
> Back-end løsninger.

hvem andre end dig taler om MS SQL?

> Intet af det du nævner kræver synderlig stor CPU ydelse efter dagens
> standard, men vil du være lidt fremtidssikret for større behov, så køb et
> dual processor bord. 1700Mhz er et kvalificeret bud.

hviken farve skal det bord have?