Hjælp med at konstruere function i javascr~
Fra : Lothario

Dato : 26-09-02 07:51

Hej

Sig lige til hvis dette er den forkerte nyhedsgruppe.

Jeg har af en eller anden grund meget svært ved at forstå opbygningen af
javascript, men ved trods alt hvad man kan gøre med det. Uden at vide
hvordan javascript i bund og grund hænger sammen har jeg lavet et eksempel,
som jeg håber viser hvad jeg vil have funktionen til at gøre:

function open(a,b,c)
open.document(a).frame1
open.document(b).frame2
open.document(c).frame3
end function

Altså en funktion der kan bruges med forskellige a,b,c-værdier. Desuden har
jeg oplevet at der kommer et irriterende klik, hvis man åbner flere frames
på samme tid i MSIE, kan man slå dem fra i javascript?

Mvh Moe

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 08:38

Lothario wrote in <3d92ade7$0$70359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Sig lige til hvis dette er den forkerte nyhedsgruppe.

Javascript spørgsmål hører til i clientside gruppen.

> function open(a,b,c)
> open.document(a).frame1
> open.document(b).frame2
> open.document(c).frame3
> end function
>
> Altså en funktion der kan bruges med forskellige a,b,c-værdier.

Der er noget rod på usenet.dk i forbindelse med OSS og webdesign. Der er
ingen OSS for hverken html-gruppen eller javascript-gruppen. Men der er
mange gode svar i oss'en for webdesign-gruppen.

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frameskift/onclick.html

> Desuden
> har jeg oplevet at der kommer et irriterende klik, hvis man åbner flere
> frames på samme tid i MSIE, kan man slå dem fra i javascript?

Nej, det skal slås fra hos klienten.

--
Mvh.

Niels Andersen