Gud løfter står fast, men
Fra : Erik Larsen

Dato : 26-09-02 07:35

EZ 36v25 Jeg vil stænke rent vand på jer, så I bliver rene. Jeg renser jer
for al jeres urenhed og for alle jeres møgguder; v26 jeg giver jer et nyt
hjerte og en ny ånd i jeres indre. Jeg fjerner stenhjertet fra jeres krop og
giver jer et hjerte af kød.

Hvor tydeligt det opfyldesen af dette Profeti fremgår da Aposteleen Peters
"Kaldte" til Kristendom i ApG 2 v38 Peter svarede: »Omvend jer og lad jer
alle døbe i Jesu Kristi navn til jeres synders forladelse, så skal I få
Helligånden som gave. v39 For løftet gælder jer og jeres børn og alle dem i
det fjerne, som Herren vor Gud vil kalde på.«

I de to skriftsteder er både Kald, renselse i vandet og Helligånden som Gud
giver os i hjælp i vor uduelighed.

Guds løfter står fast, men selv om Gud staver det sort på hvid for
menneskerne går det galt med dem.

Erik L