Maksimeret JFrame
Fra : René Iversen

Dato : 26-09-02 06:18

Kan jeg ikke starte min JFrame maksimeret? Jeg tænker ikke på at få fat i
skærmopløsning og så sætte størrelse efter det...rigtig maksimeret.

/René

Fra : Jan Jonasen

Dato : 26-09-02 13:59

In article <amu5et$r74$1@news.net.uni-c.dk>, René Iversen
(spam@riversen.dk) wrote:
> Kan jeg ikke starte min JFrame maksimeret? Jeg tænker ikke på at få fat i
> skærmopløsning og så sætte størrelse efter det...rigtig maksimeret.

java.awt.Toolkit.getScreenSize() kan give dig, hvad du har brug for.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : René Iversen

Dato : 26-09-02 15:50

"Jan Jonasen" <jonasenREMOVE@THISit.dk> skrev i en meddelelse

> java.awt.Toolkit.getScreenSize() kan give dig, hvad du har brug for.

læs mit spørgsmål igen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 26-09-02 19:37

In article <amv70n$h2u$1@news.net.uni-c.dk>, René Iversen
(spam@riversen.dk) wrote:
> læs mit spørgsmål igen

Hmmm med det lettere uhøflige svar kunne du tage at uddybe, hvad forskellen
er på at sætte størrelsen maximal eller maximeret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-02 20:55

Jan Jonasen skrev:

>Hmmm med det lettere uhøflige svar kunne du tage at uddybe, hvad forskellen
>er på at sætte størrelsen maximal eller maximeret.

René vil gerne have en kommando der maksimerer vinduet. At sætte
størrelsen til et tal er noget andet - uanset om det tal
tilfældigvis er det størst mulige.

Forskellen kunne illustreres ved at du betragter et vindue som er
maksimeret, og ét som du har trukket helt ud i et hjørne. Det er
ikke det samme.

--
Bertel

Fra : Jan Jonasen

Dato : 27-09-02 20:40

In article <jdp6puskh91h9khmn7ubm937lnrefmsdpo@news.telia.dk>, Bertel Lund
Hansen (nospam@lundhansen.dk) wrote:
> [...]
>
> Forskellen kunne illustreres ved at du betragter et vindue som er
> maksimeret, og ét som du har trukket helt ud i et hjørne. Det er

Ah Det var nemmere at forholde sig til. Der lader nu ikke til at være
mulighed for det med en JFrame, hvis det kan lade sig gøre virker det også
underligt. F.eks. i Mac OS < 10 findes der ikke maximering af vinduer, mao.
det er bestemt platformsafhængigt.

Fra : René Iversen

Dato : 29-09-02 19:09

> [...]
> mulighed for det med en JFrame, hvis det kan lade sig gøre virker det også
> underligt. F.eks. i Mac OS < 10 findes der ikke maximering af vinduer,

Sorry...det var ikke for at lyde uhøflig. Jeg har også fået fortalt, at så
er det ikke platformsuafhængigt, da det åbenbart ikke er alle stedet der kan
maksimeres...men når nu der er en maksimeringsknap i windows-miljø, tænkte
jeg, at det der udføres når man trykker på knappen, måske også kunne gøres
ved metodekald.

Fra : Reidar M Sollid

Dato : 22-10-02 15:13

> [...]
> jeg, at det der udføres når man trykker på knappen, måske også kunne gøres

setExtendedState(JFrame.MAXIMIZED_BOTH);

Hilsen Reidar