udskriv knap
Fra : Stig

Dato : 26-09-02 04:48

Kode til en knap : f.eks.udskriv tekst til printer fra webside. ???
mvh Karsten hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 05:49

Thu, 26 Sep 2002 05:48:14 +0200, skrev "Stig"
<helsborg@oncable.dk>:

>Kode til en knap : f.eks.udskriv tekst til printer fra webside. ?

<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function DoPrinting(){
if (!window.print){
alert("Du må have Netscape 4.x/6.x/7.x, Opera 6.x, MSIE5.x/6,\n
for at kunne bruge printfunktionen!")
return
}
window.print()
}
//-->
</script>
</head>
<FORM>
<INPUT TYPE="BUTTON" NAME="BTN_PrintPage" VALUE="Klik for at
printe denne side" OnClick="javascript:DoPrinting()">
</FORM>

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:08

Knud Gert Ellentoft wrote in
<tc45pu0b7jifoho982gkhavkrgfn2niveh@dtext.news.tele.dk>:
> if (!window.print){
> alert("Du må have Netscape 4.x/6.x/7.x, Opera 6.x, MSIE5.x/6,\n
> for at kunne bruge printfunktionen!")
> return
> }

Det synes jeg er en misvisende tekst. Jeg tolker det som at man slet ikke
kan printe.
Hvad med i stedet at skrive fx. "Vælg funktionen "Print" eller "Udskriv" i
din browser" eller "...i menuen" eller sådan noget.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Hintzmann

Dato : 26-09-02 08:02

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad med i stedet at skrive fx. "Vælg funktionen "Print" eller "Udskriv" i
> din browser" eller "...i menuen" eller sådan noget.

Så ville det være bedre kun at vise knappen, hvis browseren understøttede
window.print.

eksempel.

<script type="text/javascript">
<!--
function makePrintButton() {
if ((window.print) && (document.getElementById)
&&(document.createElement)) {
oPB = document.getElementById('printbutton');
if (oPB) {
oInput = document.createElement('INPUT');
oInput.setAttribute('type','button');
oInput.setAttribute('value','Udskriv side');
oInput.onclick=window.print;
oPB.appendChild(oInput);
}
}
}
window.onload=makePrintButton;
//-->
</script>

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 08:34

Hintzmann wrote in <amubdv$sjb$1@sunsite.dk>:

> Så ville det være bedre kun at vise knappen, hvis browseren understøttede
> window.print.

Ja, det er et glimrende alternativ.

Men jeg tror at meningen med knappen er en service for folk, som ikke leder
efter funktionen i menuer og værktøjslinjer. Hvis ikke den kan
overflødiggøre denne søgen, kan den i det mindste opfordre til det.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 15:55

Thu, 26 Sep 2002 08:07:36 +0200, skrev Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk>:

>Det synes jeg er en misvisende tekst.

Sikkert, men så kan man jo vælge skrive noget andet.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 26-09-02 15:38

Stig wrote:

> Kode til en knap : f.eks.udskriv tekst til printer fra webside. ???
> mvh Karsten hansen

Hvis det er fordi du har en hjemmeside med reklamebanner, menuer og meget
mere ud over den rene tekst, så kan du med CSS sætte det op således, at der
kun er dele af hjemmesiden, som udskrives f.eks. indholdet.

Hjemmesiden på skærm (@media screen):

| L G | OVERSKRIFT | [______] søg |
| O O | Bla jkalf afjlk jlkainmgan g nalj |--------------|
|-----------| jaoya ngal ue ha. Ohkaj agy wha oig | Henvisninger |
| Indgang | jjla ioa qwter eaæpavn vaye jhaf a | |
| ~~~~~~~ | jn uartya huiag ia. | Motorsport |
| Produkter | | ~~~~~~~~~~ |
| ~~~~~~~~ | Koio flkæal iaogjo ag o joag oiahga | Sejlsport |
| Kontakt | kjoait eat gauo g ioay ihga ui hah | ~~~~~~~~~ |
| ~~~~~~~ | jal jalæg oæiaghjæ hae iahueh vbagh | Kaproning |
| | yaha ioar onagyh aw agoi haoig. | ~~~~~~~~~ |
|------------------------------------------------------------------|
| © Webmesterinden 2002 |

Udskrift (@media print):
| OVERSKRIFT |
| Bla jkalf afjlk jlkainmgan g nalj jaoya ngal ue |
| Ohkaj agy wha oig jjla ioa qwter eaæpavn vaye jhaf |
| a jn uartya huiag ia. |
| |
| Koio flkæal iaogjo ag o joag oiahga kjoait eat |
| gauo g ioay ihga ui hah jal jalæg oæiaghjæ hae |
| iahueh vbagh yaha ioar onagyh aw agoi haoig. |
| |
| -------------------------------------- |
| © Webmesterinden 2002 |
| |