Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort - Geforce 4 Ti 4200 med 128~
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 26-09-02 03:05

Hej NG

Jeg går og kigger mig om efter et nyt grafikkort. Jeg tænker specielt på et
GeForce 4 TI 4200 med 128 DDR ram. (helst også med Tv-out hvilket der er i
nedenstående firmaers produkter)

Jeg skal vælge mellem et Microstar (MSI), Point of View (PoW) eller Asus

Prisen er den samme (ca. 1500 gode danske kroner)

Jeg mener ikke gevinsten ved et 4400 er de ca. 500 kr. ekstra værd. Og skal
jeg op til 4600 bliver prisen næsten det dobbelte. (udover det, kan 4200 med
en ordentlig køler clockes næsten op på 4600 niveau)

Jeg har set imponerende test af PoW kortet med 64 MB ram, i benchmarctests,
hvilket gør jeg hælder lidt til denne (med 128 mb DDR ram selvfølgelig).
Samtidig siger den gode gamle fornuft mig, at firmaer som creative og Asus
altid er gode for et kvalitetsprodukt. Jeg har været vant til 3dfx, så
kvaliteten og levetiden er i højsædet hos mig. MSI har jeg bare hørt har
fået gode omtaler.

Et sidste spørgsmål er, om I har kendskab til noget der kunne påvirke
priserne i den nærmeste fremtid?

På forhånd tak for hjælpen
Lars - der stadig bruger sit højtelskede Voodoo 3 kort :)

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 26-09-02 03:11

"Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> priserne i den nærmeste fremtid?
>
> På forhånd tak for hjælpen
> Lars - der stadig bruger sit højtelskede Voodoo 3 kort :)

PS: Mit system:
T-bird 900 MHz
256 Mb ram

(regner med at opgradere dette inden for nær fremtid)

Fra : Cacba

Dato : 26-09-02 14:04

> PS: Mit system:
> T-bird 900 MHz
> 256 Mb ram

Min T-Bird 750mhz (896MB SD-RAM) kan ikke trække mit G-Force 3 Ti-200 128MB
DDR, fuldt ud.. faar ca 3500 i 3cmark.. en af mine venner har samme gkort og
en +1700 med 256MB DDR RAM han faar ca 6200 i 3d mark..

Cacba Out..

Fra : BorreBoy

Dato : 26-09-02 08:05

> [...]
> altid er gode for et kvalitetsprodukt. Jeg har været vant til 3dfx, så
> kvaliteten og levetiden er i højsædet hos mig. MSI har jeg bare hørt har

Her er en lille test af POW-kortet:
http://www.spilzonen.dk/content/artikel_vis.asp?id=235

/Thomas.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 26-09-02 16:39

Lars Lauridsen <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d926b3d$0$70217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
[Tilføjelse]

Nu har jeg så fundet ud af, hvor stor forskel der egentlig er på et PoW 4200
og 4200XP - prisforskellen er 400 kr. (1465 og 1895)

Er det de 400 spir ekstra værd? Det betyder jo at den kommer til at koste
næsten det samme som et 4400...

Mvh.
Lars

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 26-09-02 19:23

Lars Lauridsen wrote:
> [...]
> PoW 4200 og 4200XP - prisforskellen er 400 kr. (1465 og 1895)
>
> Er det de 400 spir ekstra værd? Det betyder jo at den kommer til at

Har du læst testen?
Du kan så let som ingenting OC den til et Gf4 4600 kort.
Jeg mener helt klart de 400 kr extra er godt givet ud.

just my 2 cents

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 27-09-02 10:54

Henrik Sørensen <sam@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d93509c$0$69038$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Har du læst testen?
> Du kan så let som ingenting OC den til et Gf4 4600 kort.
> Jeg mener helt klart de 400 kr extra er godt givet ud.

Det har jeg, og efterhånden har jeg også indkredset mit valg til et ASUS GF4
Ti4400 eller PoV Ti4200XP - prisen varierer kun med 100 kr... ?? Har ikke
rigtig kunnet finde nogen tests af ASUS' kort.

Mvh.
Lars

Fra : Bo Nielsen

Dato : 27-09-02 13:59

POW Ti4200XP 128MB er altså kræs, så det kan du roligt købe. Jeg kører jeg
selv med omtalet kort, og tallene i den test der stod i et af de forrige
indlæg, kan jeg godt stå inde for. Selv kører jeg 310/660.

Bo

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 27-09-02 11:03

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 27-09-02 11:04

> [...]
> Du kan så let som ingenting OC den til et Gf4 4600 kort.
> Jeg mener helt klart de 400 kr extra er godt givet ud.

Det har jeg - ja, og efterhånden har jeg også indkredset mit valg til et