Charles Ndifon - Guds eller åndernes magt?
Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 01:03

Jeg har fundet denne spændende artikel om Charles NDifon

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=193

Det er en artikel der ser kritisk på hans forkyndervirksomhed og det
"evangelium" han forkynder!

Denne artikel med overskriften

"Forført af løgneånder"
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=201

er bestemt også værd at læse!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-02 10:29

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har fundet denne spændende artikel om Charles NDifon
>
> http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=193

Hvor der blandt andet skrives:

"Det er en dæmonisk sammensværgelse, hvor mørkets dæmoner enstemmigt
prøver at give de kristne et falskt evangelium, som er så besnærende tæt
på det sande evangelium, at det næsten er umuligt med menneskeforstand
at skelne."

Det må dælerme være svært at være kristen med al den sammensværgelse,
der omgiver én. Har I overhovedet et roligt øjeblik, eller er jeres liv
og dagligdag en evig kamp mod "mørkets dæmoner"?

--
-Jens B.

"Jeg kan oplyse dig at jeg er skolelærer, og jeg er _fodboldtræner_ for
vores lokale puslingehold, så nej jeg ved ingenting, vel ?". Skribent i
dk.politik.indvandring.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 10:46

[ ... ]
> Har I overhovedet et roligt øjeblik,

Jo da, det meste af min tilværelse består af en lang række af rolige
øjeblikke!

> eller er jeres liv og dagligdag en evig kamp
> mod "mørkets dæmoner"?

Ud fra indholdet af dine indlæg iøvrigt i denne gruppe, tror jeg det
ville være formålsløst at prøve at forklare dig hvad dette handler om.
Hvilket tydeliggøres af den måde du løsrev dette citat og med din
kommentar gav det en helt anden drejning end det havde i den kontekst
hvori det oprindeligt fremstod.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-02 10:56

> [...]
> Hvilket tydeliggøres af den måde du løsrev dette citat og med din
> kommentar gav det en helt anden drejning end det havde i den kontekst

Hele artiklen var en lang redegørelse for, hvorledes man bliver snydt af
sorte kræfter, hvis man som kristen ikke hele tiden er på vagt. Jeg
fastholder, at citatet var repræsentativt for artiklens indhold. Hvis
jeg har misforstået noget, må du meget gerne fortælle mig, hvori
misforståelsen består. Også selvom "det ville være formålsløst at
prøve..."