CSS problem med billede
Fra : Ulf Lassen

Dato : 26-09-02 00:28

hejsa... jeg sidder og leger lidt med det CSS tutorial der er på
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp (den med baggrunds
billedet) men uanset hvad jeg prøver kan jeg ikke få den til at
vise baggrunds billedet, min style.css ser ud som følgende:

body {
   background-image: url("sommerfugl.gif");
   background-color: #FFCC66;

}

h1 {
   color: #990000;
   background-color: #FC9804;
}

og min html side ser sådan ud:

<head>

<title>Test</title>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">

</head>

<h1>arbejde med CSS</h1>

kunne være rart hvis der var en der kunne finde fejlen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulf Lassen

Dato : 26-09-02 01:03

fandt fejlen...

min style.css skulle se sådan her ud istedet:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-02 01:14

Wed, 25 Sep 2002 23:27:59 +0000 (UTC), skrev Ulf Lassen
<pow3rslave@ofir.dk>:

>body {
>   background-image: url("sommerfugl.gif");
>   background-color: #FFCC66;

>kunne være rart hvis der var en der kunne finde fejlen

Går ud fra at det øvrige css virker, koden til baggrundsbillede
er også god nok.

Men når vi ikke kan se siden, så kan det jo kun blive gætteri.

Stien til billedet er forkert, som du har skrevet din css skal
baggrundsbilledet ligger i mappen styles.