gsf400
Fra : p.mariegaard

Dato : 25-09-02 21:51

Er der nogen der har cool links til anmeldelser af en Suzuki gsf400
Slambert, da købetrangen pt er voldsom

hilsen
Trine, der har trangen
og Poul, der allerede har en FZR600

ps. til Hekto, dumme kommentarer frabedes

Fra : Gundersen

Dato : 25-09-02 23:44

Hejsa

Jeg ved har ik et link til nogle anmeldelser af en, men jeg har da selv
en, som jeg kan anmelde!

Jeg er oventud tilfreds med min. Den køre og starter bare som en drøm.
Det er en 92'er der havde gået 33kkm, da jeg købte den.
Jeg fandt rimelig hurtigt ud af at der var noget galt med trækket, når
man kom over 160km/t. Dette fik jeg imidlertid bekræftet ved en
rullefeldt test, ved et åbenthus arrangement.
Derfor valgte jeg at betale det, som det nu ville koste at få den til at
køre ordenligt. Jeg fik stillet ventiler, renset karburatore, justeret
det hele, og tætnet div. pakninger, samt renset luftfilteret.
Det kostede en 3000,- ca. (samt en ny rullefeldt test)

Det var nok nogle penge jeg ALDRIG vil fortryde at jeg har brugt på den.
Efter dette lille eftersyn, var det som at køre på en HELT ny/anden
maskine. Jeg har detsvære fået kørt alt for lidt i år, men næste år skal
det nok komme. Jeg ved snart ik hvad jeg skal skrive om den af negativt,
fordi jeg synes ik der er noget.

Jeg har før, endda før jeg fik kortet, haft/kørt på en Aprilia RS125.
Det er noget helt andet som snart ik kan sammenlignes med en GSF'er!
Min Mc erfaring har kun været fra i år, men jeg synes da jeg har lært en
del allerede.

Jeg kan kun sige at jeg er blevet meget overrasket over denne lille
maskine, i forhold til andre jeg har kørt på. Jeg kan f.eks. meget bedre
lide at køre på den, i forhold til en Honda CB500. Ik fordi at CB'en ik
køre fint, men jeg kan meget bedre lide GSF'en. Den har en meget mere
rolig motorgang, og jeg kan bedre lide dens styrenskaber.

Hvis du har noget konkret du er i tvivl om, så skriv endeligt!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : p.mariegaard

Dato : 28-09-02 22:34

Tak for inputtene
Havde det ikke været for en dum bilist der var sjusket med dørene havde vi
handlet i dag, men nu må det vente til i morgen, søndag. Forhåbentlig har
skinneben, lillefinger skulder og baghoved det bedre til den tid.

Noget af det første der skal ske, er olieskift, både i motoren, og
forgaflerne, som har en læk, og da vi ikke har nogen manual vil jeg være
taknemmelig hvis der er nogen der lige kan mængde og viskositet til de to
dele.
Og endnu bedre, er der nogen af jer med slambert 400 der bor i Kbh området
og har en manual som vi kan få lov at kopiere??

og PS til Hekto: Så lad og dog få dine kommentarer, en gang i mellem er de
jo ret underholdende, og når man nu kender dig er det lettere at bære over
med dig (end det er at bære dig) )

poul

Og til sidst, hvorfor kalder jeg den en Slambert??
Det er fordi Trine en dag glædestrålende meddelte, at nu havde hun set et
lækker MC, Lige sådan en hun kunne tænke sig. "Hvad var det for en?" spurgte
jeg.
"jeg er ikke helt sikker, men det var noget i stil med slambert".
Et hurtigt kig i MC-årbogen afslørede at det var en Bandit hun havde set,
men betegnelsen Slambert har hængt ved siden

Fra : Hekto

Dato : 29-09-02 09:40

In article <an56gc$l18$1@sunsite.dk>, p.mariegaard@post.tele.dk says...
> [...]
> jo ret underholdende, og når man nu kender dig er det lettere at bære over

Stakkels Trine! ... OG DET ER IKKE P.GR.A. BILDØREN!!!!!!
(ønsk dog god bedring alligevel!)

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Hekto

Dato : 26-09-02 10:12

In article <amt6rt$ej3$1@sunsite.dk>, p.mariegaard@post.tele.dk
says...
> [...]
> Trine, der har trangen
> og Poul, der allerede har en FZR600
>
> ps. til Hekto, dumme kommentarer frabedes

Ja, Ja! ... her sidder man med en større ansamling af velmenene råd,
og så vil ens TIDLIGERE bedste ven, ikke engang høre dem!
Jeg er ikke vred, og ikke ked af det!!!! .... Men, jeg er SKUFFET!!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2

Fra : Ole Baun

Dato : 26-09-02 20:26

"Hekto" skrev i en meddelelse

> Ja, Ja! ... her sidder man med en større ansamling af velmenene råd,
> og så vil ens TIDLIGERE bedste ven, ikke engang høre dem!
> Jeg er ikke vred, og ikke ked af det!!!! .... Men, jeg er SKUFFET!!!

Så så, op med humøret

Kom nu bare med guldkornene. Det var kun de dumme kommentarer han ikke
gad.

Ole Baun

Fra : Hekto

Dato : 26-09-02 20:43

In article <3d935f57$0$772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
ole.baun@mail1.stofanet.dk says...

> Så så, op med humøret
>
> Kom nu bare med guldkornene. Det var kun de dumme kommentarer han ikke
> gad.

Jamen! ... han ved jo godt, at man ikke kan sige noget fornuftigt om den
cykel!!
Den bruger ingen olie, ikke ret meget benzin, lugter ikke af 2-T og
bliver ikke slidt på siderne, da den slet ikke kan lægges ned!

Fra : Anders Thorup

Dato : 26-09-02 11:16

<SNIP>
> hilsen
> Trine, der har trangen

Hmmm, den lader vi lige stå et øjeblik

> og Poul, der allerede har en FZR600

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82

Fra : Hekto

Dato : 26-09-02 11:27

In article <amumor$23tr$1@news.cybercity.dk>, Daffy@it.dk says...

> <SNIP>
>
> Hmmm, den lader vi lige stå et øjeblik

Gnæk! ... Gnæk! ... Gnæk!!!!

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 26-09-02 12:21

http://www.banditmania.co.uk/ kan du også finde GSF 400' eren...

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Bjørn S

Dato : 27-09-02 15:32

"p.mariegaard" <p.mariegaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har cool links til anmeldelser af en Suzuki gsf400
> Slambert, da købetrangen pt er voldsom

Hej,
jeg kan heller ikke finde igen mine links til de anmeldelser jeg har fundet
på den, men den bedste og mest seriøse stod i et gammelt nummer af Touring
nyt.
Min ex-kæreste har en med ca. 45.000 på uret, og hun er meget tilfreds med
den. Jeg har skruet lidt på den, og har således også noget kændskab til den,
men aldrig kørt den.

Man skal jo ikke være for langbenet til sådan en fætter, men det finder man
hurtigt ud af ved at prøvesidde den. Det er jo en flot cykkel, især den åbne
rammekonstruktionen er flot, og vækker beundring når man møder andre
MC'ister. ( Ja fra nu af er det cykkelen vi taler om )

Lydmessigt... ja den lyder jo ikke af så meget orginalt, men det er jo snak
om smag og temperamang. Man kan dog få uorginal potte til den (4 i 1), men
det kræver at man skærer af det orginale forrør, om der findes komplet
udstødning ved jeg ikke. Der kræves jo også en omdyssing i de fleste
tilfælder.
Uorginale deler...... De mest almindelige slitedeler kan fåes igennem f.eks
MC-Nøjelen eller hos Louis til ok priser, dog er ikke udvalget så stort til
den her hjemme, da den kun findes i beskedent antal.
Støttebenet er lidt "brat" på den, noget som gør at den ikke står alt for
sikkert på den, man skal ihvertfald være omhyggelig med hvor man parkerer,
men det burde være muligt at korte det lidt ind.
I følge en -zuki mekaniker har de en svaghed i materiale ved nålevæntilene
til svømmerne i karburatorene, de kan ikke tåle dansk bensin...? Det har dog
ikke været problem på denne, har adskilt, renset og justert alle
karburatorene +tømt og renset tanken pga problemer, men det skyltes vand,
manglende vedligehold og karburatorsprit. Kig med en lygt ned i tanken om
der ligger rustflager/snavs og flyder rundt der nede.
Rustangreb ved svejsninger i rammen..... ikke værre end på andre -zukier (GS
500 ?)... men noget man skal være opmærksom på.
El-nættet er lidt underdimensjoneret ...... igen typisk XX, montering af
lysrelæer er en rimelig simpel, men god metode for at få et meget bedre lys
til de mørke aftener.
Ved normal landevejskørsel kører den ca. 17 km/l som orginal, indjusteret og
umodifisert.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om, var jeg 10 cm kortere var det
en cykkel jeg godt kunne tænkt mig til sjov og hyggeture.

/Bjørn - Newbie og Honda-frælst