Eksternt floppydrev
Fra : Anders Hedegren

Dato : 25-09-02 21:35

Hejsa,

Jeg har en bekendt som jeg nærmest har overtalt til at købe en brugt
PowerBook G3. Han er helt ny med Mac, så han blev lidt "sur" da han
opdagede at der intet floppydrev er i den. Det viste sig han virkelig
havde brug for at kunne dele sine dokumenter uden netadgang.

Så før han sælger sin PowerBook og køber en PC har jeg lovet at kigge
efter et drev. Der ser ikke ud til at være det vilde til salg på nettet,
men der sidder måske nogen derude med et gammelt de vil sælge?

Håber nogen kan hjælpe ;)

Vh,
Anders

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-09-02 21:47

In article <1fj37u0.324v1h17r7l8gN%me@NOSPAMiceduck.com>,
me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) wrote:

> Håber nogen kan hjælpe ;)

Har PB'en USB?

Fra : Anders Hedegren

Dato : 26-09-02 07:44

> Har PB'en USB?

Nej, men han har et USB-kort til den.

Vh,
Anders

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-09-02 11:45

In article <1fj3ywb.11poigp2f4m4aN%me@NOSPAMiceduck.com>,
me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) wrote:

> Nej, men han har et USB-kort til den.

Kunne så ikke overveje en af de der USB-lagerdimser, som fx Fujitsu
Memorybird?
Langt de fleste både PC'ere og Mac'er har USB i dag, og en USB-lagerdims
har større kapacitet, er hurtigere, fylder mindre og er mere robust end
en diskette.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-09-02 19:23

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> [...]
> Memorybird? Langt de fleste både PC'ere og Mac'er har USB i dag, og
> en USB-lagerdims har større kapacitet, er hurtigere, fylder mindre

En ulempe er dog, at disse USB-lagerdimser ikke kan laese
diskette...

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : JunkMailBoks

Dato : 26-09-02 09:58

Der er et til salg for 600,- på www.mediamc.dk under mariked.

Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-02 10:33

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> efter et drev. Der ser ikke ud til at være det vilde til salg på nettet,
> men der sidder måske nogen derude med et gammelt de vil sælge?

jeg har lige købt hos officeline, 2 forskellige(priser ex. moms) :
laCie til 384 kr. og Teac til 505 kr., begge USB.
Jeg har haft ikke haft problemer med Teac, men LaCie går hurtigere
istykker (når de studerende flår deres diskketter ud
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-09-02 19:26

michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> jeg har lige købt hos officeline, 2 forskellige(priser ex. moms) :
> laCie til 384 kr. og Teac til 505 kr., begge USB.

Det lader til, at de endelig er faldet i pris. Sidst jeg kiggede
kostede LaCie-drevet knap 800 kr. excl. moms hos OfficeLine. Jeg har
selv et LaCie (den slags hvor man kan skifte farven paa toppen), og
er ggodt tilfreds med det.

> Jeg har haft ikke haft problemer med Teac, men LaCie går hurtigere
> istykker (når de studerende flår deres diskketter ud

Hvad er det for studerende, som fllar i dine disketter?

-j

Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-02 22:19

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> kostede LaCie-drevet knap 800 kr. excl. moms hos OfficeLine. Jeg har
> selv et LaCie (den slags hvor man kan skifte farven paa toppen), og
tror også de er ok, hvis der kun er een eller to brugere

> Hvad er det for studerende, som fllar i dine disketter?
>
> -j
Det er jo mig der sidder nede ved Vandkunsten, på en del af universitet
Og de er lidt hårde ved maskinerne engang imellem, specielt her ved
studiestart, hvor der er en masse nye, som ikke har lært at ejecte ved
at putte i skralespanden (ja vi har stadig os 9 mac'er

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Anders Hedegren

Dato : 26-09-02 18:11

Mange tak for svarene allesammen! Jeg giver de gode ord videre.

Vh,
Anders