Jeg mangler en Mac OS 9 US som kan boote o~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-09-02 21:31

Jeg ved godt at det ikke lige er den rette gruppe, men der sker ikke en
sk.. i de andre grupper.

Er der virkelig ike nogen som har sådan er ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-02 05:02

Hej Jesper

Har du i forvejen en købt original version af OS 9.1 på CD? - Så tag din
originale pakning og kvittering med ind til en Apple forhandler og få den
byttet til en version, der kan boote og installere på en Titanium.

Problemet er, at de første sendinger af OS 9.1 ikke kunne installeres på
Titanium og de nyeste iBooks, da den boot ROM, der ligger på CD'en ikke
kan genkende disse maskiner.

Jeg mener ikke engang, du kommer til at betale ekstra for det, og skulle
det ske, så mener jeg, der højst kan blive tale om de famøse 159kr. for
opgraderings CD'en. Andre har fået byttet deres 9.1, så det burde du også
kunne....

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Jeg ved godt at det ikke lige er den rette gruppe, men der sker ikke en
> sk.. i de andre grupper.
>
> Er der virkelig ike nogen som har sådan er ?

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-09-02 08:50

> [...]
> det ske, så mener jeg, der højst kan blive tale om de famøse 159kr. for
> opgraderings CD'en. Andre har fået byttet deres 9.1, så det burde du også

Jeg har kun en Mac OS 9 "not for resale" samt et hav af 9.1 + 9.2.1 og
så videre, men kun den danske version af 9.1 (kopi) til en iBook kan
boote.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-09-02 22:09

> [...]
>
> Problemet er, at de første sendinger af OS 9.1 ikke kunne installeres på
> Titanium og de nyeste iBooks, da den boot ROM, der ligger på CD'en ikke

Jeg prøvede faktisk dette hos Officeline, men fik at vide af det havde
de aldrig hørt om. Ingen ombytning.

mvh
Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-02 07:04

Hej Peter

Det forstår jeg ikke. Jeg har da hørt om flere, der har fået deres 9.1 CD
byttet fordi de havde en Titanium.... - Det har godt nok været i udlandet, men
det er jo Apple, der bytter, så det burde da være ens overalt.

Prøv at kontakte Apple Support, det kan være, de kan hjælpe dig bedre end
OfficeLine har kunnet.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-09-02 13:02

in article 3D95461D.CBDE4D78@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 28/09/02 8:03:

> [...]
> det er jo Apple, der bytter, så det burde da være ens overalt.
>
> Prøv at kontakte Apple Support, det kan være, de kan hjælpe dig bedre end

Jeg tror du tænker på den OS 9.1 CD der fulgte med 10.0 pakken. Den var for
gammel til at kunne boote en TiBook. Man kunne ved henvendelse til Apple få
tilsendt en cd der var i stand til det. Jeg har heller aldrig hørt om at man
vederlagsfrit kan få byttet sine cd'er til andre sprogversioner efter
forgodtbefindende.

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-02 01:30

Hej Peter

Peter Kiil wrote:

> Jeg tror du tænker på den OS 9.1 CD der fulgte med 10.0 pakken. Den var for
> gammel til at kunne boote en TiBook. Man kunne ved henvendelse til Apple få
> tilsendt en cd der var i stand til det.

Det er muligt, det har været den, men i alle de tilfælde, hvor jeg har henvist folk
til en forhandler, så har de bare skrevet, at det var en OS 9.1 CD

> Jeg har heller aldrig hørt om at man
> vederlagsfrit kan få byttet sine cd'er til andre sprogversioner efter
> forgodtbefindende.

Det har jeg heller ikke, men her er der jo heller ikke tale om fx. at bytte fra DK
til US eller omvendt, men om en system CD, der ikke kan boote en bestemt
computermodel, - så det er vist noget helt andet - mon ikke?

mvh. Erik Richard