Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En masse billeder, hvis i er interesseret.
Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 21:17

Nu har jeg rendt og taget en masse billeder af min bil.
Ikke så meget pga. bilen, det er jo bare en Ford
Men mere for at afprøve mit kamera, mht. lys og
forskellige baggrunde, og for prøve at lære lidt
forskellige tricks osv.

Det skal siges, at jeg aldrig rigtig har interesseret mig
for foto før, og aldrig har lært noget om det, så det er
lidt selvlært det sidste års tid.
Kameraet er et Olympus C-3020z , jeg synes virkelig
det er let og lækkert at betjene, og det tager kanon flotte
billeder. Specielt på solskinsbilleder, er jeg forundret over,
hvor perfekt automatikken rammer, mht. lys/kontrast/farve.

Hvis i er interesseret, foregår det her:
http://www.thhe.dk/Ford_Escort.htm

--
Mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Per Herholdt

Dato : 25-09-02 21:29

Thomas H. skrev i news:amt5i6$8p5$1@sunsite.dk :
> [...]
> hvor perfekt automatikken rammer, mht. lys/kontrast/farve.
>
> Hvis i er interesseret, foregår det her:

Hej
Der er da mange flotte billeder. Jeg kan bl.a. godt lide det ved søjlegangen
med bagenden af bilen (selvom det i gengivelsen på min skærm brænder lidt ud
i højlysene) og den med de sjove farver.
Hvis du selv har taget det hvor nålen står på 210, så har du godt nok nerver
af stål
--
MVH Per Herholdt Andersen
Odense

Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 21:35

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Der er da mange flotte billeder.

tak..

Jeg kan bl.a. godt lide det ved søjlegangen
> med bagenden af bilen (selvom det i gengivelsen på min skærm brænder lidt
ud
> i højlysene)

hmmm, hvilke ?

og den med de sjove farver.

hmm, hvilke? *G*

> Hvis du selv har taget det hvor nålen står på 210, så har du godt nok
nerver
> af stål

Hmhm, også det med 216 ... det har jeg fået skældud over i dk.fritid.bil
Jeg klargjorde kameraet, fandt ud af hvordan det skulle tages, lagde det
imellem
mine ben, og så bare af sted ...da den ikke kunne mere, tog jeg det op og
trykkede.
....selv synes jeg det var forsvarlig nok, ellers havde jeg ikke gjort det.

Thomas

Fra : Anders Madsen

Dato : 25-09-02 21:40

Hej Thomas

> [...]
> Ikke så meget pga. bilen, det er jo bare en Ford
> Men mere for at afprøve mit kamera, mht. lys og
> forskellige baggrunde, og for prøve at lære lidt

Det er hammergodt, det du laver - det kan godt være, at der er nogle af
billederne, der ikke er så spændende, men der er nu alligevel nogle
ganske fine skud imellem. Mere vigtigt er det at du ikke er ræd for at
kaste det hele for ulvene og prøve at lære af det - respekt for det!

Åhja - og så er jeg lidt vild med din Ford med Christiansborg i
baggrunden.

Anders C. Madsen
webmaster@digitalfotografen.dk

http://www.digitalfotografen.dk - mere sjov med dit digitalkamera!

Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 21:45

"Anders Madsen" <webmaster@digitalfotografen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er hammergodt, det du laver - det kan godt være, at der er nogle af
> billederne, der ikke er så spændende, men der er nu alligevel nogle
> ganske fine skud imellem.

tusind tak

Mere vigtigt er det at du ikke er ræd for at
> kaste det hele for ulvene og prøve at lære af det - respekt for det!

Ja der er jo en million vinkler og lysforhold at forsøge med, så det er
jo lige det at få idéen, og der kan "rigtige" fotografer jo et eller andet
der!
Så hvis nogle kommer med kritik eller ros, kan man jo lære af det.

> Åhja - og så er jeg lidt vild med din Ford med Christiansborg i
> baggrunden.

Arrh, det er da næsten for elementært er det ikke?

Fra : Klaus Madsen

Dato : 25-09-02 22:35

Hej

Det er nogle meget flotte billeder du har lavet. Især når du skriver du
aldrig har lært noget om det.

Jeg er meget imponeret over så meget du har gjort ud af, at finde nogle gode
locations, men så får du jo samtidig kørt nogle gode ture i din bil

Jeg kan især godt lide dine aften billeder, der er nogle rigtig gode
stemninger. Det er jo lige før at det tangerer reklamefotos.

Det er rigtig godt gået.

Hvis jeg skal komme med et enkelt godt råd, så pas på med at tingene ikke
vokser op af bilen, som f.eks. billedet med vindmøllerne i baggrunden.

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 22:46

"Klaus Madsen" <webmaster@virago-star.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nogle meget flotte billeder du har lavet. Især når du skriver du
> aldrig har lært noget om det.

tak..

> Jeg er meget imponeret over så meget du har gjort ud af, at finde nogle
gode
> locations, men så får du jo samtidig kørt nogle gode ture i din bil

De er taget siden juni og så til nu, og jeg har kameraet med næsten altid,
men jeg elsker at køre, og har altid drønet rundt uden destination, nu har
jeg da i mindste en undskyldning

> Jeg kan især godt lide dine aften billeder, der er nogle rigtig gode
> stemninger. Det er jo lige før at det tangerer reklamefotos.
>
> Det er rigtig godt gået.

Tak, ja det er ret sjovt at finde noget flot lys, der er lissom lidt mere
udfordring i det, end om dagen.

> Hvis jeg skal komme med et enkelt godt råd, så pas på med at tingene ikke
> vokser op af bilen, som f.eks. billedet med vindmøllerne i baggrunden.

Yes yes, den er jeg HELT med på, men jeg opdager det altid først, når
jeg kommer hjem *G*
På et enkelt har jeg snydt lidt: http://www.thhe.dk/Ford_Escort-11.jpg
Jeg har fjernet en stor brun pæl der stod hele vejen igennem bilen

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 26-09-02 12:11

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> På et enkelt har jeg snydt lidt: http://www.thhe.dk/Ford_Escort-11.jpg
> Jeg har fjernet en stor brun pæl der stod hele vejen igennem bilen

http://www.thhe.dk/Ford_Escort-11.jpg
http://www.thhe.dk/Ford_Escort-11_original.jpg

Egentlig uhyggeligt hvad man kan, med et shareware
grafikprogram fra 1997 ...ja jeg bruger stadig PaintShop Pro 4,12

Thomas H.

Fra : mi©

Dato : 26-09-02 20:50

hej thomas.
jeg kan godt lide at du tror på din ide, og kaster en masse ford og ikke
andet, efter dit publikum, selv om jeg ved første øjekast tænkte "hvad går
der galt her". men jeg synes det er rigt godt gået.
lidt det samme princip som kioskejeren i filmen "smoke", der tog den samme
vinkel fra sin butik, samme tid hver dag, i gennem mange år. stærk effekt,
som dog har midstet kraft i disse digital tider hvor man ikke har brug
mandetimer i mørkekammeret...

et tip til at udvikle sig som fotograf kunne være de gamle opgaver fra
fotomaraton. opgaverne tvinger en til at tænke kreativt, på en måde man
måske ikke lige ville have fundet på ellers. måske var det noget for dig?
nå, ja - nu lyder det som om jeg tror du ikke kan tage andet end ford, men
det tror jeg altså ikke
hvh. michael.
www.fotomaraton.dk

Fra : max

Dato : 27-09-02 08:16

> [...]
>
> Egentlig uhyggeligt hvad man kan, med et shareware
> grafikprogram fra 1997 ...ja jeg bruger stadig PaintShop Pro 4,12

Det ser rigtigt godt ud - tillykke med bilen og villaen, den er lækker..
max