Akustik i nyt hus med rå vægge, klinkegulv~
Fra : Pegasus

Dato : 25-09-02 20:27

Kære NG

En bekendt er ved at bygge nyt hus med rå vægge, klinkegulv og gipsloft.
Bortset fra gulvtæpper, vægtæpper, bogreoler og polstermøbler ..... har NG
så nogen gode forslag til, hvordan man dæmper akustikken. Jeg er
musikinteresseret og synger selv.

Pegasus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 25-09-02 22:00

prøv at kigge på www.rockfon.dk (datterselskab i Rockwool-koncernen,
der sælger akustiklofter)

Lars

Fra : Bachelor

Dato : 26-09-02 02:16

"Pegasus" <troemoe.delme@hotmail.com> wrote in news:66ok9.29287$Qk5.1316178
@news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> [...]
NG
> så nogen gode forslag til, hvordan man dæmper akustikken. Jeg er

Hvordan skal det forstås ? Synger du hos din bekendt
og han kan ikke holde det ud ? eller skal du selv til
at bygge.
Der er jo ikke mange muligheder tilbage efter hvad du
skriver da vægge, loft og gulv er valgt og ville man
tage hensyn til akustkken ville man have valgt en anden
løsning end du skriver og hvis det er et krav at det skal
være som nævnt vil jeg formode at man heller ikke kan
acceptere nogen form for noget der hænger ned i rummet.
Så syntes jeg også det ville have været bedre at vælge
noget andet til loft som havde været som gipsen at se på,
hvis det er det glatte look a la. pudsede lofter man er
ude efter.

Fra : Pegasus

Dato : 26-09-02 19:39

Bachelor wrote:
> [...]
> dette

> Hvordan skal det forstås ? Synger du hos din bekendt
> og han kan ikke holde det ud ? eller skal du selv til

Nej, undskyld. Min søster synger selv. Hun bygger nyt hus. Har kun råd til
det beskrevne

> [...]
> Så syntes jeg også det ville have været bedre at vælge
> noget andet til loft som havde været som gipsen at se på

Det er vel det, jeg finder på Rockwool, du mener?

Mange tak for interessen.