Jesus' mirakler
Fra : Jan-Erik

Dato : 25-09-02 20:24

Jeg forstår ikke helt hvorfor Jesus somme tider gjorde mirkaler, mens han
ofte afviste at lave mirakler når skeptiske folk bad ham om at se tegn.
Hvorfor lavede han ikke bare en masse fantastiske ting, som at flyve rundt
eller lignende. Så ville jøderne jo helt sikkert have troet ham?

/Jan-Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 20:25

"Jan-Erik" <j-e@FJERNESget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han ikke bare en masse fantastiske ting, som at flyve
> rundt eller lignende. Så ville jøderne jo helt sikkert

Jesus siger jo selv klart, at selv om en opstod fra de døde, da ville
de alligevel ikke tro.

Og Jesus opvakte jo endda et par personer fra de døde, bl.a. hans gode
ven Lazarus.

Og iøvrigt gjorde Jesus jo en masse store undere og mirakler gennem
den tid han virkede her på jorden.

Dette viser jo også med al tydelighed at mirakler i sig selv, når de
står alene, ikke er noget endegyldigt bevis for rigtigheden af den
lære der bliver fremført.

Vi bliver i Bibelen flere steder stærkt opfordret til at undersøge
forkyndelsen ud fra hvad der rent faktisk står i De Hellige Skrifter =
Bibelen.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Jan-Erik

Dato : 25-09-02 20:50

Andreas Falck wrote:

> Jesus siger jo selv klart, at selv om en opstod fra de døde, da ville
> de alligevel ikke tro.

Det kan jeg ikke lige huske, men det skal nok passe :)

> [...]
>
> Vi bliver i Bibelen flere steder stærkt opfordret til at undersøge
> forkyndelsen ud fra hvad der rent faktisk står i De Hellige Skrifter =

Det er jeg helt med på.
Jeg kan bare ikke fatte hvorfor de ikke kunne tro på ham.
Og hvis han havde sagt ja til at gøre tegn når de spurgte, så ville der
måske være flere der ville tro på ham?
Men det er selvfølgelig svært at forestille sig hvordan det var 2000 år
tilbage i tiden. :-/

/Jan-Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 21:03

"Jan-Erik" <j-e@FJERNESget2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg kan bare ikke fatte hvorfor de ikke kunne tro på ham.
> Og hvis han havde sagt ja til at gøre tegn når de spurgte,
> så ville der måske være flere der ville tro på ham?

Der er faktisk nævnt et par steder, hvor hvor der står at Jesus ikke
gjorde mirakler netop der, fordi de alligevel ikke vil tro på ham.

Så den problemstilling du nævner er der faktisk således allerede taget
højde for i teksterne.

Mirakler og tegn er ikke i sig selv et pålideligt tegn. Der står jo
også advarsler om at de falske forkyndere vil lave store tegn, undere
og mirakler.

Hvis en forkynder "markedsføres" først og fremmest på grundlag af alle
de store mirakler og helbredelser der sker ved dennes møder og
forkyndervirksomhed, da burde alle advarselslamper og advarselssirener
blinke og hyle for fuld styrke.

Den kristne tro og forkyndelse er i udpræget grad en forstandens og
fornuftens tro og lære. Vi skal både tro og forstå med vores forstand,
som vi også skal tro og forstå med vort "hjerte"!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-09-02 15:49

d. 25/09/02 21:50 skrev Jan-Erik på j-e@FJERNESget2net.dk i artiklen
3d92126c$0$84715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Og hvis han havde sagt ja til at gøre tegn når de spurgte, så ville der
> måske være flere der ville tro på ham?

Spørgsmålet er så, om det egentlig var det, han ville. En anden mulighed er
nemlig, at han havde den pointe, at selvom han havde magten til at udføre
miraklerne, var han alligevel en ydmyg tjener for menneskene - endog typisk
de mindst troende. Det var jo ikke farisæerne og de skriftkloge, han hjalp.

Han sagde også selv på et tidspunkt, at han havde titlen "konge" i Himmelen,
men stillingsbeskrivelsen svarede til en tjener. Det er også den titel, som
andre konger og myndighedspersoner benytter.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 21:44

"Jan-Erik" <j-e@FJERNESget2net.dk> skrev i en meddelelse
Jøder på Jesu tid som man siger, De har det som Danskere i dag , når Jesu
helbreder begynder man at diskutere om det virkelig er fra Gud eller det mon
ikke snare er onde ånder eller mon ham prædikanten nu virkelig har den samme
lære som en selv , for hvis ikke så kan det ikke være Gud der helbreder .
Der for helbredte Jesus ikke alle og derfor sker der så lidt i Danmark. Må
Gud tilgive os.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://www.nydheder.subnet.dk/

---
Denne mail er virus fri . det skulle den være i følge AVG . Kærlig hilsen
Børge.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 21:55

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ om helbredelser ]

Ja ja, vi skal bare tro på miraklerne, og så er det ligegyldig hvad
det er for en fremgangsteologi og herlighedsteologi, newage,
kristen/hindu-blanding der bliver forkyndt.

Bare Jesu navn bliver brugt i forbindelse med miraklerne så er den
hellige grav velforvarret - siger Børge.

Jeg tror du burde læse lidt i Matt. kapitel 7 versene 21-23 foruden
Luki. 6, 46 m.fl.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-09-02 22:01

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
Det siger jeg ikke det er noget du påstå jeg siger.

Jeg påstår ikke atvi skal tro på newage eller en kristen/hindu hokus pokus .
Nej men vi skal tro på De mennsker som forkynder Jesus.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-09-02 22:11

> [...]

> Jeg påstår ikke atvi skal tro på newage eller en
> kristen/hindu hokus pokus . Nej men vi skal tro

"Ikke enhver der siger: Herre Herre, skal komme ind i Himmeriget! - Så
der skal langt mere end mirakler og bable-tale til for at dokumentere
at det nu også er den rigtige Jesus de forkynder og ikke en falsk
Messias!

Hidtil har du ikke villet gøre et forsøg på at dokumentere at ham
Hogan du reklamerer for, også vitterligt forkynder den rigtige
Jesus! - Du har hidtil kun henvist til mirakler og til en hjemmeside
der stiller bable-tale op som et endegyldigt og vigtigste bevis for at
man har modtaget frelsen!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-09-02 07:32

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Beklager jeg har gjort det så godt jeg arme menneske formår.
Jeg har henvist til links der forklare mere er ikke muligt for mig

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-02 10:20

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Beklager jeg har gjort det så godt jeg arme menneske formår.
> Jeg har henvist til links der forklare mere er ikke muligt for mig

Nej Børge, du har ikke henvist til link's der forklarer hvad hans
forkyndelse går ud på, - du har henvist til link's der fortæller hvor
mange "mirakler" og "dødeopvækkelser" denne David Hogan har udført.

Men der findes måske slet ikke noget materiale om hans forkyndelse,
for forkyndelsen er tilsyneladende helt underordnet i forhold til

Fra : Steen Mogensen

Dato : 26-09-02 06:23

> [...]
..
> Nej men vi skal tro på De mennsker som forkynder Jesus.

hvem af dem ?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-09-02 07:27

"Steen Mogensen" <dsl52801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du er i tvivl så se de link jeg anbefaler nedres på dette brev eller se
min hjemmeside.

Fra : Live4Him

Dato : 28-09-02 20:03

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> Jeg påstår ikke atvi skal tro på newage eller en kristen/hindu hokus pokus
..
> Nej men vi skal tro på De mennsker som forkynder Jesus.

Vi skal da ikke tro på mennesker, men på Jesus.
Mennesker er nemlig ikke ufejlbarlige, og det gælder også prædikanter,
uanset hvor karismatisk de end måtte optræde og hvor forførende de end måtte
tale.

Du er selvfølgelig velkommen til at bygge på mennesker og stole på at "når
det er ham der siger det, må det være rigtigt" men det er en usund og farlig
vej at gå.

Vi opfordres til at undersøge og studere bibelen selv : "Disse jøder var
mere imødekommende end jøderne i Thessalonika, de modtog ordet med megen
velvilje og granskede dagligt Skrifterne for at se, om det
forholdt sig sådan." ApG 17,11

I bund og grund handler det om man elsker sandheden.
Kærlighed til sandheden viser sig i hvordan vi behandler guds ord.

(Men hvis du hellere vil stole på mennesker, så fortsæt du bare med det.)

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-09-02 21:21

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

På den måde du mener stoler jeg ikke på mennesker , men på Gud.
I visse sager stoler jeg på mennesker du har vel også nogle åndelige
rådgiver du har tillid til.

Fra : Live4Him

Dato : 28-09-02 22:27

> På den måde du mener stoler jeg ikke på mennesker , men på Gud.

Ok.

> I visse sager stoler jeg på mennesker du har vel også nogle åndelige
> rådgiver du har tillid til.

Næh. Ikke lige for tiden.

jørgen.