Oliekapacitet på en Honda CBR600F2 '91??
Fra : Oros

Dato : 25-09-02 20:25

Nogen der hurtigt (inden i morgen) kan fortælle mig hvad der i papirerne
står som oliekapacitet på min cykel? Den skal have en "ombytter/refill"
inden norges-tur, men jeg har ingen info på hvad der skal være i den helt
præcist. Ej heller smart måleglas, men fesen målepind. Så det kunne være
rart hvis jeg vidste hvad jeg skulle stoppe i svinet uden det store
hurlumhej og storm P. :D

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : cruiser

Dato : 25-09-02 20:42

Hej Rasmus
Den skal have 3.2l hvis du ikke skifter oliefilter, 3,5l hvis du skifter
filter og 4,0l hvis du skiller hele motoren ad.
God tur til Norge
mvh
Bjarne

Fra : Oros

Dato : 25-09-02 20:50

"cruiser" <surf@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Den skal have 3.2l hvis du ikke skifter oliefilter, 3,5l hvis du skifter
> filter og 4,0l hvis du skiller hele motoren ad.
> God tur til Norge

Takker for hurtigt svar, så er jeg den der er daffet på tanken!

mvh
Rasmus

Fra : Henning

Dato : 25-09-02 20:54

> [...]
> præcist. Ej heller smart måleglas, men fesen målepind. Så det kunne være
> rart hvis jeg vidste hvad jeg skulle stoppe i svinet uden det store

Det der opgives passer i min erfaring dårligt med det, der faktisk skal på. Men tag at kigge på motoren, der står næsten altid indstøbt omkring påfyldningshullet den teoretiske oliemængde. Bedre var det om en kunne fortælle dig, hvor lang oliepinden skal være.

En anden mulighed: www.louis.de -> motobase.

--
Who, what, where: http://move.to/henning