Download af film trailere
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 25-09-02 19:41

Hej

Er der nogen der har links til sites, hvor man kan downloade film trailere i
en god kvalitet?

--
Mvh. Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-09-02 19:55

Lars Hedegaard Pedersen wrote:

> Er der nogen der har links til sites, hvor man kan downloade film trailere
> en god kvalitet?

Ja det er der.

Prøv http://www.apple.com/trailers/

Her kan du finde de fleste nye film i Quicktime-format. Du kan for det meste
selv vælge, hvilken kvalitet du vil downloade traileren i.

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-09-02 07:40

> [...]
meste
> selv vælge, hvilken kvalitet du vil downloade traileren i.

Yup, Apple styrer sgu trailerne på nettet. Altid kanon kvalitet.

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 26-09-02 15:32

"Martin Moeller" <spammers@paradise.com> wrote in message

> [...]
meste
> selv vælge, hvilken kvalitet du vil downloade traileren i.

Men man kan da ikke downloade dem. Man kan kun se dem. Eller er det mig der
ikke har fundet den rigtige måde at gøre det på?

Mvh. Lars

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-09-02 15:49

Lars Hedegaard Pedersen wrote:
> Men man kan da ikke downloade dem. Man kan kun se dem. Eller er det
> mig der ikke har fundet den rigtige måde at gøre det på?

Men QT pro kan du ihvertfald vælge at gemme dem. Ved ikke, om det også er
muligt med den gratis version.

Hører dette spørgsmål ikke næsten hjemme i OSS'en?

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-09-02 23:57

Nikolaj Borg skrev:

> Men QT pro kan du ihvertfald vælge at gemme dem. Ved ikke, om det
> også er muligt med den gratis version.
>
> Hører dette spørgsmål ikke næsten hjemme i OSS'en?

Jo, det skal jeg kigge på snarest muligt. En afklaring af Lars'
spørgsmål kunne være rart, hvis der er nogen, der kan give en.

--
Peter Brandt Nielsen
Ofte stillede spørgsmål i dk.kultur.film:

Fra : Martin Moeller

Dato : 27-09-02 09:44

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jo, det skal jeg kigge på snarest muligt. En afklaring af Lars'
> spørgsmål kunne være rart, hvis der er nogen, der kan give en.

Jeg formulerede mig muligvis forkert, idet jeg skrev, at man kunne downloade
trailers på Apples hjemmeside. Det, jeg mente, var, at man kunne hente
trailerne, således at de blev afspillet i et vindue vha. den normale (og
gratis version) af Quicktime, men ikke at de blev lagt på harddisken.

Jeg har ikke prøvet Pro-versionen, men ifølge Bowman og Borg, kan denne
version tilsyneladende downloade og derefter gemme hele traileren på
harddisken.

Ergo:
Med Quicktime kan man kun se traileren i et vindue.
Med Quicktime Pro kan man både se traileren i et vindue samt downloade den.

Eller hvad?

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 27-09-02 10:29

Martin Moeller wrote:
> Ergo:
> Med Quicktime kan man kun se traileren i et vindue.
> Med Quicktime Pro kan man både se traileren i et vindue samt
> downloade den.

Med QT Pro kan du vælge at gemme den efter at have set den. Der er vist også
en fuskermulighed i alm. QT, hvor du finde filmen i cachen, men det kan
være, at det er rettet.

/Nikolaj

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-09-02 12:28

On Fri, 27 Sep 2002 11:28:45 +0200, "Nikolaj Borg"
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

>Med QT Pro kan du vælge at gemme den efter at have set den. Der er vist også
>en fuskermulighed i alm. QT, hvor du finde filmen i cachen, men det kan
>være, at det er rettet.

Jep nogen gange kan man andre ganeg ikke. Men generelt så kan man ikke
på Apple's side.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 27-09-02 14:39

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
> [...]

Det er vist rettet, men så er det jo godt man har QT Pro :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Just Johnny

Dato : 27-09-02 13:15

Martin Moeller posted the following:

(snip)
>Ergo:
>Med Quicktime kan man kun se traileren i et vindue.
>Med Quicktime Pro kan man både se traileren i et vindue samt downloade den.
>
>Eller hvad?

Du kan *ikke* altid få lov til at save med QT5.0 PRO, til gengæld kan
PRO afspillle de trailere, som du har downloadet, i fullscreen -
hvilket faktisk giver et noget bedre indtryk (IMO).

Husk også, at nogen gange så kan du finde selve .mov-filen fra en
trailer, som du har set men ikke savet, i nogle af dine temp windows
foldere. Så kan du bare kopiere den derfra.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-09-02 16:52

Du skal have Pro-versionen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-09-02 17:11

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d931a76$0$69043$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
der
> ikke har fundet den rigtige måde at gøre det på?

en tur forbi astalavista.box.sk burde hjælpe dig med en kode til Pro
versionen.

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-02 18:35

>en tur forbi astalavista.box.sk burde hjælpe dig med en kode til Pro
>versionen.

Fedt nok. Men okay, vi taler jo også om et program til den svimlende
sum af næsten hele US$ 30,-.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-09-02 19:59

On Wed, 25 Sep 2002 20:41:22 +0200, "Lars Hedegaard Pedersen"

http://www.apple.com/trailers/
http://www.trailersiden.dk/
http://www.darkhorizons.com/index2.html
http://www.movie-list.com/