/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
E-mail efter afbrydelse af abonnement ?
Fra : Michael Ravn


Dato : 25-09-02 19:36

Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse virker
hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny udbyder, fordi
man har fået ADSL?

Min kone og jeg har e-mail adresse hos henholdsvis Get2net og Tiscali,
men har fået Telia ADSL.
--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

 
 
Lars Kyndi Laursen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 25-09-02 19:51

On 25 sep 2002 Michael Ravn enriched usenet with:

> Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse
> virker hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny
> udbyder, fordi man har fået ADSL?
>
> Min kone og jeg har e-mail adresse hos henholdsvis Get2net og
> Tiscali, men har fået Telia ADSL.

Spørg Get2net og Tiscali. Det er forskellig fra udbyder til udbyder.
Hos TDC Internet er det 45 dage efter abonnementet er opsagt.

--
Lars Kyndi Laursen

Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Jan G. Nielsen (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 26-09-02 22:47

> Hos TDC Internet er det 45 dage efter abonnementet er opsagt.

Enig. Men med en MEGET væsentlig detalje :

Der er INGEN (og jeg mener INGEN) garanti eller lovhjemmel der siger at
mail-kontoen skal være aktiv
i de 45 dage. Det betyder bare at i de 45 dage kan kunden stadig fortryde
sin opsigelse og få sin mail-adresse tilbage.

Som der står her : http://internet.opasia.dk/nettid/kundevilkaar/

Kundens data fra eventuelle hjemmesider og elektroniske postkasser slettes
45 dage efter afbrydelsen af kundens adgang til internettjenesten, medmindre
adgangen til internettjenesten forinden genåbnes. TDC Internet kan herefter
ikke genetablere data, som er slettet. TDC Internet kan endvidere ikke
herefter reservere kundens hjemmesideadresser og mailadresser.

Der står intet om at den skal være aktiv. Det ville også være et mærkeligt
forlangende, at en ydelse skal være virksom efter at et økonomisk samarbejde
ER afsluttet.

/Jan



Bertel Lund Hansen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-09-02 06:06

Jan G. Nielsen skrev:

>Der står intet om at den skal være aktiv.

Måske ikke, men det er underforstået og burde stå der. Det
betragtes som en overgangsperiode hvor man stadig vil modtage
vigtige mails selv om de er sendt til den gamle adresse.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-09-02 08:35

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:bop7puktcfk26runol3pluspphgk8u9eju@news.telia.dk...
> >Der står intet om at den skal være aktiv.
> Måske ikke, men det er underforstået

Det mener jeg ikke

> Det
> betragtes som en overgangsperiode hvor man stadig vil modtage
> vigtige mails selv om de er sendt til den gamle adresse.

Hvis man har brug for at modtage mails på adressen er det da klogest at
beholde den

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bertel Lund Hansen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-09-02 09:44

Martin Højriis Kristensen skrev:

>> >Der står intet om at den skal være aktiv.
>> Måske ikke, men det er underforstået

>Det mener jeg ikke

Det vil være dyrere for udbyderen at tage særlige forholdsregler
omkring opsagte mailadresser frem for at lade dem fungere normalt
indtil de skal fjernes.

>Hvis man har brug for at modtage mails på adressen er det da klogest at
>beholde den

Det fungerer nu ellers fint på den anden måde.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-09-02 10:12

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:7h68pugq7c62tgkm96a7patkbc82n5rnot@news.telia.dk...
> Det vil være dyrere for udbyderen at tage særlige forholdsregler
> omkring opsagte mailadresser frem for at lade dem fungere normalt
> indtil de skal fjernes.

Baseret på hvilken kalkule?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bertel Lund Hansen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-09-02 10:49

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Baseret på hvilken kalkule?

Logik. Det er billigere ikke at gøre noget end at gøre noget.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jan (28-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 28-09-02 02:57


> >Baseret på hvilken kalkule?
>
> Logik. Det er billigere ikke at gøre noget end at gøre noget.

Den tager vi lige igen :

Når et abbo. bliver opsagt sendes der en besked til serveren om at stoppe
accessen til internet og mail.

Som jeg kan se de to muligheder :

Bertels :

Dag 1 :
Access bliver lukket omgående
Mail får at vide at de næste 45 dage skal du ikke gøre noget

45 dage med email-trafik og mulig support

Dag 45:
Mail lukkes
Begge dele slettes permanent

Jans :

Dag 1 :
Access bliver lukket omgående
Mail bliver lukket omgående

45 dage uden trafik og support

Dag 45 :
Begge dele slettes permanent

Og du sagde billigere ??

/Jan



Bertel Lund Hansen (28-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-09-02 07:03

Jan skrev:

>Jans :

>Dag 1 :
>Access bliver lukket omgående
>Mail bliver lukket omgående

Det lyder nemt, men der skal sættes et mærke så adressen ikke
optages af en anden i løbet af de 45 dage. Der skal skrives et
program der kører på serveren således at den tager dette hensyn
selv om adressen ikke må serviceres.

>45 dage uden trafik og support

Der er noget bounce-trafik, men næppe så meget som en fuld
service.

>Og du sagde billigere ?

Ja. Programmørtimer er dyre, og serverprogrammet belastes af
endnu en rutine. Det er ikke så meget selve kørslen som den
ekstra vedligeholdelse og ekstra mulighed for fejl der er
kritisk.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (28-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-09-02 07:33

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:d6hapuc50a25nnma0aq0t9jojqjdjfq04h@news.telia.dk...
> Det lyder nemt, men der skal sættes et mærke så adressen ikke
> optages af en anden i løbet af de 45 dage.

Den ligger i en spærreliste i 6 måneder

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Anders K. Olsen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 25-09-02 20:12

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:3d920159.3690314@sunsite.auc.dk...
> Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse virker
> hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny udbyder, fordi
> man har fået ADSL?

Er det ikke angivet i vilkårene for jeres abonnement? Ved TDC Internet's
abonnementer (som er dem jeg kender bedst) står det i hvert fald i
kundevilkårene. Hos TDC Internet bliver hjemmesider og emailadresse slettet
efter tidligst 45 dage.

/Anders



Bertel Lund Hansen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-09-02 21:09

Michael Ravn skrev:

>Min kone og jeg har e-mail adresse hos henholdsvis Get2net og Tiscali,
>men har fået Telia ADSL.

I behøver ikke opsige jeres abonnementer hvis de er af den gratis
type. Hvis det er betalingsabonnementer, kan I bede om at få dem
ført over til den gratis type. Hverken Get2Net eller Tiscali har
slettet mine ældgamle 'abonnementer'.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders K. Olsen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 25-09-02 21:38

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:os54pugjvbn900bmmh2tmc6ifegh6635ko@news.telia.dk...
> Hverken Get2Net eller Tiscali har
> slettet mine ældgamle 'abonnementer'.

Nej, men hvis vilkårene for abonnementet giver dem ret til det, så risikerer
du, at det på et tidspunkt gør det. Jeg har også stadig en Get2Net
emailadresse som jeg får lidt spam på ind i mellem - det generer mig ikke.
Den emailadresse som alle mine venner kender, den tør jeg dog ikke risikere
at midste på et tidspunkt, og da jeg ikke længere bruger det tilhørende
abonnement til opkald, er jeg nødt til at betale lidt penge for at beholde
den, så det gør jeg.

/Anders.



Bertel Lund Hansen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-09-02 23:03

Anders K. Olsen skrev:

>Nej, men hvis vilkårene for abonnementet giver dem ret til det, så risikerer
>du, at det på et tidspunkt gør det.

Je, men det gør heller ingenting. Mine hovedadresser hører til
lundhansen.dk.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Michael Ravn (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Ravn


Dato : 26-09-02 18:30

On Wed, 25 Sep 2002 22:09:15 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Michael Ravn skrev:
>
>>Min kone og jeg har e-mail adresse hos henholdsvis Get2net og Tiscali,
>>men har fået Telia ADSL.
>
>I behøver ikke opsige jeres abonnementer hvis de er af den gratis
>type. Hvis det er betalingsabonnementer, kan I bede om at få dem
>ført over til den gratis type. Hverken Get2Net eller Tiscali har
>slettet mine ældgamle 'abonnementer'.
>
Jeg har uheldigvis haft World Surfer, eller hvad det hed, og de siger
hos Tiscali, at p.gr.a. et nyt system kan de ikke konvertere
abonnementer. Men tak for svarene til alle.
--
Med venlig hilsen
Michael Ravn

Ole Rasmussen (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 26-09-02 21:46



Hej

mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn) wrote:

>>I behøver ikke opsige jeres abonnementer hvis de er af den gratis
>>type. Hvis det er betalingsabonnementer, kan I bede om at få dem
>>ført over til den gratis type. Hverken Get2Net eller Tiscali har
>>slettet mine ældgamle 'abonnementer'.

>Jeg har uheldigvis haft World Surfer, eller hvad det hed, og de siger
>hos Tiscali, at p.gr.a. et nyt system kan de ikke konvertere
>abonnementer. Men tak for svarene til alle.

Man kan, desværre, ikke regne med noget som helst hos Tiscali mere
Jeg havde et af de oprindelige Image Scandinavia betalingsabonnementer,
det konverterede jeg for flere år siden til det der på det tidspunkt hed
Worldonline Free,(gratis abb.) senere konverterede jeg dette til et
Surfer abb. og for godt et årstid siden konverterede jeg endnu engang
tilbage til mit tidligere WOL Free abb. som vist nu hedder Tiscali Net,
men, for et par dage siden kom der pludselig en regning på 297,50 for et
betalingsabonnement ! - De har totalt mister styring og overblik, det er
mit indtryk at det hele "sejler" derinde...

--
M.v.h. Ole®

Per S. Christensen (25-09-2002)
Kommentar
Fra : Per S. Christensen


Dato : 25-09-02 22:09

On Wed, 25 Sep 2002 18:35:41 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:
>Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse virker
>hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny udbyder, fordi
>man har fået ADSL?

Jeg havde/har et 1049 abn hos Gamle Image. Jeg droppede dem for 2 år
siden til fordel for stofa. Men min konto er stadig aktiv hos tiscali.


Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Knud Gert Ellentoft (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 26-09-02 01:02

Wed, 25 Sep 2002 23:09:23 +0200, skrev Per S. Christensen
<sortkaer@yahoo.com>:

>Jeg havde/har et 1049 abn hos Gamle Image. Jeg droppede dem for 2 år
>siden til fordel for stofa. Men min konto er stadig aktiv hos tiscali.

Du ved bare ikke om Tiscali finder på at ryde op i morgen, så din
mailkonto ikke virker mere.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ivar Madsen (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 27-09-02 18:28

On Wed, 25 Sep 2002 18:35:41 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:

>Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse virker
>hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny udbyder, fordi
>man har fået ADSL?

Min CC holdt meget hurtigt op med at virke, alså halvt, man kunne
sende til den, men jeg kunne ikke hente, hvilket jeg var temlig
utilfres med, men heldigvis, så fik jeg en af deres teknikker til at
sende hvad der lå i box'en til mig, og så satte han så lige en forvard
på, så meget længe efter virkede den stadig,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Søren Rohde (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Søren Rohde


Dato : 17-10-02 06:28

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:3d920159.3690314@sunsite.auc.dk...
> Hvor længe kan man egentligt regne med at ens e-mail adresse virker
> hos ens gamle udbyder, når man har skiftet til en ny udbyder, fordi
> man har fået ADSL?

Jeg har gennem tiden "shoppet" en del mellem de forskellige, og husker at
både TDC og CC lukkede mailen hurtigt. Derimod virker G2N og Wannadoo stadig
selvom jeg ikke bruger nogen af dem. Det er ihvertfald et år siden jeg
opsagde de to.

Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste