Bad news!
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-02 16:45

"Fremvisningen af målebilen i Skanderborg var også med til at aflive nogle
sejlivede myter.

Det kan for eksempel ikke betale sig af fjerne bilens forreste nummerplade
for at undgå identifikation.

Dels er det ulovligt, og dels sørger et videoudstyr i målebilens forrude
for, at synderen uden fornummerplade bliver fotograferet bagfra. Så er det
blot at spole videofilmen tilbage til bilen uden fornummerplade viser sig,
aflæse bagnummerpladen og sende en bødeopkrævning på
hastighedsoverskridelsen - og måske også en for at køre uden fornummerplade"

Sakset fra Aarhus Stiftstidende i dag den 25.09.02

Knud Stange

Fra : Michael Kristensen

Dato : 25-09-02 16:54

Godt jeg aldrig har hverken fjernet eller bøjet den forreste nummerplade på
min Suzuki

Gad vide om de dropper alle billeder af motorcykler, eller de prøver at
sende regning til ejer og så spørger om kører.

25 % af alle billeder af biler bliver kasseret p.g.a. at man ikke kan se
fører ordentlig, men kan se nummerpladen. Så alle billeder af motorcyklister
med full face hjelm burde de gøre det samme med!

mvh - Michael Kristense (sv650s)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-09-02 17:49

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
motorcyklister
> med full face hjelm burde de gøre det samme med!

Jahh længe leve til fullface og tonet visir.. !

> mvh - Michael Kristense (sv650s)
/Thomas

Fra : Peter

Dato : 25-09-02 19:26

Ja men desværre for os alle sammen, der kører MC er der nye regler fra
1.oktober.

Nu behøver man IKKE have et billede af føreren, men blot af reg.nr.
Derfor er vi nu også i farezonen. Fotoet bliver sendt til EJEREN, der så kan
vælge at betale eller oplyse hvem føreren er.

"Det hemmelige politi har slået til igen"

Det ville sgu være dejligt, hvis de i stedet for dette pjat kunne opklare
nogle RIGTIGE forbrydelser. Men det giver jo ikke penge i statskassen.

Mange hilsner fra Peter
(der synes det er OK at køre BMW, når man er fyldt 40)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-09-02 20:25

> [...]
kan
> vælge at betale eller oplyse hvem føreren er.
>
> "Det hemmelige politi har slået til igen"
______________________

Ja, men er der ikke noget med at ejeren kan have "glemt" hvem der førte
køretøjet i det pågældende tidspunkt, og dermed "slippe" med 500,- i bøde??
Man kan vel også ha' haft lånt den ud til en, der skulle prøvekøre den, uden
at vide hvem vedkommende var, og hvor vedkommende kom fra?

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Henning

Dato : 25-09-02 19:46

> Nu behøver man IKKE have et billede af føreren, men blot af reg.nr.
> Derfor er vi nu også i farezonen. Fotoet bliver sendt til EJEREN, der så kan
> vælge at betale eller oplyse hvem føreren er.

Nå, så skal vi allesammen køre ethjulstrækker med snavset og krøllet plade..?

Henning, der synes det er ok stadig at køre 125cc når man er fyldt 30.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Michael Kristensen

Dato : 25-09-02 23:38

> [...]
kan
> vælge at betale eller oplyse hvem føreren er.

Er det ikke at sætte retssikkerheden over styr?

A ejer MC. Motorcyklen bliver taget i at køre over 70 % = betinget
frakendelse af kørekort. A siger, at B kørte motorcykel. B siger at C kørte.
Og C er et narkovrag, der ikke kan huske noget.

Skal A kunne bevise (ikke blot oplyse), at han lånte den ud til B?

Skal B kunne bevise (ikke blot oplyse), at narkovraget C lånte den?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-09-02 11:05

Michael Kristensen wrote ...

> Er det ikke at sætte retssikkerheden over styr?

Joh, det vil jeg jo også mene. Nu er det pludselig den anklagede der
skal bevise at hun er uskyldig - ikke anklageren der skal bevise
skylden.

--
Mikkel
MZ BudgetFighter

Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-09-02 12:28

> Joh, det vil jeg jo også mene. Nu er det pludselig den anklagede der
> skal bevise at hun er uskyldig - ikke anklageren der skal bevise
> skylden.

Jeg har også spurgt i dk.videnskab.jura, men der er ikke kommet nogle svar
endnu.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-09-02 13:14

Mikkel Christensen wrote:

> Michael Kristensen wrote ...

> Joh, det vil jeg jo også mene. Nu er det pludselig den anklagede der
> skal bevise at hun er uskyldig - ikke anklageren der skal bevise
> skylden.

Sådan er det svjv. også sager der involverer skattevæsnet. Der er er man
skyldig indtil andet er bevist... og så er der nogen der påstår/tror at vi
lever i et frit land :o/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-09-02 18:21

> Jahh længe leve til fullface og tonet visir.. !

og solbriller ... selvom der er flere eksempler på at den ikke går i
praksis

/A - der 7-9-13 har fået de bøder jeg skal have iår (og gerne næste år med)