Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop og tegnet (R)
Fra : Claus

Dato : 25-09-02 13:15

(R) registered - hvordan f..... laver jeg det i Photoshop(7) ???

claus

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-09-02 13:35

"Claus" <claus@removekjerkegaard.dk> wrote in message
> (R) registered - hvordan f..... laver jeg det i Photoshop(7) ???

Windows:
Når markøren er placeret hvordu vil have ®, så holder du Alt-tasten nede og
trykker 0174 på numerisk tatstatur. Slip alt-tatsen, og tegent skulle gerne
stå der.
Du kan finde koden for alle specialtegn i Character Map (Tegnfinder? på
dansk) under Accessories/Tilbehør i Start/Programmer.

Mac:
Jeg er ikke helt klar over det, men prøv at gnide skærmen med en kaninfod,
mens du messer 'Steve Jobs er gud'. Det skulle hjælpe på det meste

/Per

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 13:40

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev

| Mac:
| Jeg er ikke helt klar over det, men prøv at gnide skærmen med en kaninfod,
| mens du messer 'Steve Jobs er gud'. Det skulle hjælpe på det meste

Hehe. Antipati for Mac? -nej vel =D

/Digit

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-09-02 13:48

"Digit" <no@no.no> wrote in message news:amsb01$dus$1@tux.netsite.dk...

> Hehe. Antipati for Mac? -nej vel =D

Nej det er nu ikke antipati. ('Flere af mine bedste venner bruger mac...')
Men lige på feltet med specialtegn, har jeg det nu lidt svært med den siden
de lancerede Imac-en (I for Internet bla.) uden et @ på tastaturet...

/Per

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 14:16

> [...]

| Nej det er nu ikke antipati. ('Flere af mine bedste venner bruger mac...')
| Men lige på feltet med specialtegn, har jeg det nu lidt svært med den

Jeg kender også flere som bruger Mac (for ikke at snakke om branchen
generelt)... og frankly fatter jeg det ikke. Jeg bruger selv Mac på arbejde,
men sammenlignet med min PC derhjemme (som i øvrigt ikke er en fartsynder)
er det en gang lort rent ud sagt. Nej du, goe' gamle Windoze er en behagelig
standard til det meste.

Jeg er stadig rystet over det faktum at de fleste iMacs sendes med en
enkelt-knap "dougnut" mus. Pfff.

/Digit --som ikke er ude på at såre Mac folkets stolthed (men så sit snit
til at lufte sin personlige mening om det stillistiske æblejuks).

Fra : Villy Erichsen

Dato : 25-09-02 15:34

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> Jeg er ikke helt klar over det, men prøv at gnide skærmen med en kaninfod,
> mens du messer 'Steve Jobs er gud'. Det skulle hjælpe på det meste

®= alt+r i Mac versionen
Er du i tvivl så brug "Tastatur og skrift" i æblemenuen

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 25-09-02 15:55

Villy Erichsen <brita-villy@adsl*not*home.dk> wrote:

> ®= alt+r i Mac versionen
> Er du i tvivl så brug "Tastatur og skrift" i æblemenuen

Og bare for man ikke skal tro at nu har man gennemskuet det hele:
© = alt+g på Mac

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 25-09-02 19:03

Storm wrote:

> Og bare for man ikke skal tro at nu har man gennemskuet det hele:
> © = alt+g på Mac

-og så den sexede: alt+6=™
Så skal vi vist ikke trade mere i den mark