fedtfattig lagkage
Fra : Michael

Dato : 25-09-02 12:08

Hejsa
Er der nogle af jer der har en opskrift på fedtfattig lagkage.
Håber på et hurtigt svar.
kh j

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-02 12:13

Michael wrote:

> Hejsa
> Er der nogle af jer der har en opskrift på fedtfattig lagkage.
> Håber på et hurtigt svar.

http://opskrifter.heede.dk --->> bagværk --->> frokostkager --->>
Lagkager.

Der godt nok 30 g let mayonnaise i, men jeg har ikke kunnet finde en med
mindre i (og derudover skal det jo også smage lidt af lagkage, ik).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Linda Sørensen

Dato : 25-09-02 21:15

>Hejsa
>Er der nogle af jer der har en opskrift på fedtfattig lagkage.
>Håber på et hurtigt svar.
>kh j

Du skriver kun, at den skal være fedtfattig - jeg har altid lavet
denne, men den er fyldt af hurtige kulhydrater !!

Køb de tynde lagkagebunder (3 stk)
Dr oeckters kagecreme, vanilie som blandes med kold skummetmælk
Frugt (evt. frosen) strøet med sukker el. en erstatning
knuste makroner
evt lidt mørk chokolade

læg kagebund (bund), frugt, kagecreme, makroner, chokolade, kagebund,
frugt, kagecreme, makroner, lagkagebund (top)
lad kage trække ½ dag
pynt med glasur og frugt el et meget tyndt lag fløde (som kan skrabes
af ved spisning - man behøver ikke at udelade fløden for alle gæsterne
man kan yderligere servere fløde i en skål)

bon appetit

Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-02 22:07

"Linda Sørensen" wrote:

> [...]
> Dr oeckters kagecreme, vanilie som blandes med kold skummetmælk
> Frugt (evt. frosen) strøet med sukker el. en erstatning

Ok, hvis vi er i den boldgade, så har jeg da noget fyld der også er
sukkerfri

Stadigvæk det med bundene. Fyldet kan så laves af FromageFrais og
frossen frugt (eller bare frisk frugt).

Det er et lille trick med FromageFraisen. La den væden dryppe af i et
kaffefilter (eller et anden form for filter, der lade væden komme
igennem men mælkedelen tilbage. Et tætvævet viskestykke skulle også
kunne klare tricket), så får FromageFraisen en flødeagtig konsisdens.

Bland sødemiddel (fx Føtex' flydende SØD) og vanilieessens i den
vædefattige FromageFrais.
Del frugten med en kniv (ved frossen frugt: køkkenmaskine (jeg bruger
stavblenderens "hakke"-del).
Bland nu frugten ned i FromageFraisen. Nu har man (afhængig af hvor
hurtig man er og hvad man bruger af frugt) en softice-blanding eller
kold yoghurt.

Sammensæt nu lagkagen efter smag og behag.

Fra : Linda Sørensen

Dato : 26-09-02 15:05

Din lagkage lyder virkelig indbydende og så er den meget sundere end
den sukker-bombe jeg har foreslået. Denne lagkage vil nærmest komme
til at smage lidt a la ostelagkage - jeg kunne forestille mig, at det
i såfald ville være lækkert, hvis man blandede kvark 5% i.

Tusind tak for inspirationen

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-02 16:21

"Linda Sørensen" wrote:

> [...]
> til at smage lidt a la ostelagkage - jeg kunne forestille mig, at det
> i såfald ville være lækkert, hvis man blandede kvark 5% i.

ostelagkagen naaah, det synes jeg nu ikke. Så skulle man undlade
sødemiddlet og man skulle putte husblas i.

Er kvark og FromageFrais ikke det samme?

Fra : Nette

Dato : 26-09-02 18:24

"Carsten Riis" wrote
> Er kvark og FromageFrais ikke det samme?

NEJ!!!...
Huh..*G* Kvark smager meget bedre*S*

Nette