Unghane
Fra : Håkan Lane

Dato : 25-09-02 11:58

Jag skall till Aalborg i höst och vill gärna äta kyckling. Jag har sett
att det finns ett märke som heter bornholmsk unghane. Var kan jag få tag
på detta i Aalborg?

M.v.h.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-02 11:57

"Håkan Lane" wrote:

> Jag skall till Aalborg i höst och vill gärna äta kyckling. Jag har sett
> att det finns ett märke som heter bornholmsk unghane. Var kan jag få tag
> på detta i Aalborg?

Nu er jeg ikke så skrap i norsk, så jeg går ud fra, at du spørger til,
hvor du kan få Bornholmsk Unghane.

Her i København kan man få den i Netto, så mon ikke Netto i Ålborg også
har det.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anja

Dato : 26-09-02 06:57

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
> Nu er jeg ikke så skrap i norsk, så jeg går ud fra, at du spørger til,
> hvor du kan få Bornholmsk Unghane.

Ooops! Du har lige kaldt en svensker for nordmand.... Tegn livsforsikring
NU!!

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-02 08:47

Anja wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
>
> Ooops! Du har lige kaldt en svensker for nordmand.... Tegn livsforsikring
> NU!!

Svensk og norsk er dansk med stavefejl....

Fra : Håkan Lane

Dato : 26-09-02 13:30

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis
> Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året

Carsten,

Selv om dina kunskaper i nordiska språk är erbarmliga och din humor rätt
så kass tackar jag för hjälpen.

Är den för övrigt färsk eller djupfyst?
Vad kostar den?
Vad väger den?

Tack på förhand.

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-02 13:34

"Håkan Lane" wrote:

> Är den för övrigt färsk eller djupfyst?

Så vidt jeg husker: fersk.

> Vad kostar den?

Så vidt jeg husker: 70-80 kroner

> Vad väger den?

Så vidt jeg husker: 1,6-2,0 kilo

Fra : f94hl@efd.lth.se

Dato : 29-09-02 09:45

Carsten,

Tack för alla dessa svar. Det är för övrigt en annan sak jag undrar om.
Brukar (plejer) danska mataffärer i likhet med svenska ha en elektronisk
våg för att väga varor?

Tack än en gång.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-02 20:51

f94hl@efd.lth.se wrote:

> Carsten,
>
> Tack för alla dessa svar. Det är för övrigt en annan sak jag undrar om.
> Brukar (plejer) danska mataffärer i likhet med svenska ha en elektronisk
> våg för att väga varor?

Det er noget med elektroniske vægte i hhv. Danmark og Sverige, men jeg
forstår ikke problemstillingen.

Fra : Håkan Lane

Dato : 30-09-02 17:33

Carsten Riis wrote:

> Det er noget med elektroniske vægte i hhv. Danmark og Sverige, men jeg
> forstår ikke problemstillingen.

Carsten,

Din hjälpsamhet uppskattas. Jag tar det jag ville fråga om på engelska.
Would Danish stores, like some Swedish, tend to have electronic scales
for you to weigh stuff on?

M.v.h.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-09-02 20:16

"Håkan Lane" wrote:

> Din hjälpsamhet uppskattas. Jag tar det jag ville fråga om på engelska.
> Would Danish stores, like some Swedish, tend to have electronic scales
> for you to weigh stuff on?

I grønsagsafdelinger i diverse butikker er der elektroniske vægte.
Der er ingen i Netto. De sælger i hele bakker eller pr. stk.

De produkter der sælges pr. kg er færdigpakket. På emballagen fremgår
både vægten, kiloprisen, samt totalprisen Det gælder bl.a. for den
bornholmske unghane, der forresten koster 38 Dkr pr. kg.

Fra : sanne

Dato : 30-09-02 15:21

I Danmark er det som regel kun frugt og grønt der skal vejes og prismærkes
før turen til kassen! Til gengæld har jeg netop set Bornholmsk Unghane i
Fakta til ca. 44,00 kr for 2,0 kilo. så god tur til Danmark efter kylling
(gad vide om det kan svare sig? vi kører jo til tyskland efter det)

mange hilsner
sanne