Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskrive over flere A4-ark
Fra : Kenneth Manby

Dato : 25-09-02 11:47

Hej

Jeg er ude efter et program, der kan udskrive en tegning over flere A4-ark.
Udskriften skal være målfast, således at det jeg vil have til at være 60 cm
langt også er 60 cm langt. Jeg mener corel draw kan gøre det, men det er
vist ikke målfast.
Desuden mangler jeg også et program, der kan gøre det.

mvh

Kenneth Manby

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-09-02 12:11

"Kenneth Manby" <kurtdunder@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist ikke målfast.
> Desuden mangler jeg også et program, der kan gøre det.

Det ligger fx i Lexmarks driver!
Men der findes også programmer.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-09-02 15:32

Michael Lund Sørensen wrote:
> "Kenneth Manby" <kurtdunder@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> A4-ark.
> cm

> Det ligger fx i Lexmarks driver!
> Men der findes også programmer.

Er der nogen der har kendskab til et program, der kan gøre det? Jeg vil
gerne lave et kæmpe billede - af ASCII-tegn... jeg har .txt-filen, men kan
ikke udskrive det med nogle af de programmer jeg har (Notepad, Write, Word
2000)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Tom K.

Dato : 25-09-02 16:28

>Jeg vil gerne lave et kæmpe billede - af ASCII-tegn... jeg har .txt-filen,

Ka' du ik' lige mail den ASCII fil...den lyder interessant.

## fjern REMOVE i adr. ##

-Tom-

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-09-02 16:51

Tom K. wrote:

> Ka' du ik' lige mail den ASCII fil...den lyder interessant.

Er det ikke sjovere selv at kunne konvertere et billede?

http://www.imagespro.com/programs/1141/

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 16:57

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev

| Er det ikke sjovere selv at kunne konvertere et billede?
|
| http://www.imagespro.com/programs/1141/

Weeeeeee!!! =D Tak for linket!

/Digit

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-09-02 17:02

Digit wrote:
> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev

> Weeeeeee!!! =D Tak for linket!

Jeg kan huske et afsnit af X-files, hvor der var en lille pige der tegnede
1-taller og 0'er, så de dannede et kæmpe billede af en kvinde - det var den
effekt jeg gik efter. Forestil jer en endevæg med et kæmpe billede på! Jeg
ville blive rigtigt glad for et program der kan printe det ud, så der ikke
går noget galt (Word m.fl. laver jo automatisk ordbrydning osv...)

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 17:06

> [...]

| ville blive rigtigt glad for et program der kan printe det ud, så der ikke
| går noget galt (Word m.fl. laver jo automatisk ordbrydning osv...)

Programmet giver dig mulighed for at eksportere som bitmap, så hvorfor ikke
drage nytte af dette og printe som billede?

/Digit

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-09-02 17:14

Digit wrote:
> "Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev

> Programmet giver dig mulighed for at eksportere som bitmap, så
> hvorfor ikke drage nytte af dette og printe som billede?

Okay, men hvordan printer jeg et 7000 x 6996 pixels (246,94 x 246,8 cm)
stort billede ud, så jeg kan sammensætte de forskellige A4-ark til ét stort?

Fra : Digit

Dato : 25-09-02 20:25

> [...]

| Okay, men hvordan printer jeg et 7000 x 6996 pixels (246,94 x 246,8 cm)
| stort billede ud, så jeg kan sammensætte de forskellige A4-ark til ét

Se jeg ville vektoriserer skidtet (din ASCII grafik er jo 1-bit -sort/hvid-,
så vektoriseringen vil foregå som en leg), men det vil selvfølgelig være
endnu mere bevær eftersom du så skal ud og hente noget programmel til dette
(?).
Jeg aner ikke hvad du skal bruge for at printe ud på flere ark, men du har
helt sikkert brug for større udskriftopløsning end de 72 DPI din grafik er
på nu (kommer selvfølgelig an på printerenheden).

Beklager, men nogle andre må hellere træde til.

Held og lykke.
/Digit

Fra : Henrik Torp

Dato : 25-09-02 21:32

"Kenneth Manby" <kurtdunder@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ude efter et program, der kan udskrive en tegning over flere
A4-ark.

Indesign2 har den funktion. Hvis din plakat f.eks. har størrelsen A1 (4*A3)
går du ind i printerindstillingerne og leder efter "Tile" (det engelske
ord). Med den kan du definere overlap mm. så du f.eks. ender med 10 A4-ark.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-09-02 07:39

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> går du ind i printerindstillingerne og leder efter "Tile" (det engelske
> ord). Med den kan du definere overlap mm. så du f.eks. ender med 10

Og Illustrator.

/Per