Optagelse af lange telefonsamtaler (fastne~
Fra : Kewtie Pye

Dato : 25-09-02 09:56

Jeg har brug for at kunne optage nogle lange sessions med en bekendt i Århus
pr. telefon (Jeg bor i Kbh.)
Der har fundtes udstyr til dette, men TDC sælger det ikke længere da det er
ulovligt at optage samtaler uden begge parters samtykke.
Men min bekendt og jeg er enige om at gøre det og bruge det i en
undervisning - så nu er spørgsmålet - hvordan?
Det er kun mig der har computer, så firetalk eller lignende er ikke
løsningen.
Jeg ved at man hos TDC kan købe et kabel af en art og sætte en båndoptager
til, men den båndoptager sælges ikke længere. =/
Hvad gør jeg?
Håber der er nogen derude som kan hjælpe - på forhånd tak!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-09-02 10:06

Kewtie Pye skrev:

>Der har fundtes udstyr til dette, men TDC sælger det ikke længere da det er
>ulovligt at optage samtaler uden begge parters samtykke.

Kilde?

Jeg har ikke hørt det skulle være ændret fra, at blot den ene part
skulle sige OK, for at samtalen optages (det kan være en selv).
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Hartmann

Dato : 25-09-02 12:28

Hej Pye

Vi bruger til dette formål små recordere fra Olympus, det er recordere
der er lavet til diktater mm. De har en hjemmeside hvor du kan finde
meget mere om dette.
TDC har hvad de kalder et recorderled du kan købe så passer dette fint
sammen.
Hvis du har lidt teknisk snilde er det bare 2 kondensatore feks 220 uf
og en modstand der svare til impdansen på båndoptager evt med et
potmeter hvis du vil kunne reg styrken her.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-09-02 13:27

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der har fundtes udstyr til dette, men TDC sælger det ikke længere da
det er
> ulovligt at optage samtaler uden begge parters samtykke.

Det er noget vrøvl

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kewtie Pye

Dato : 25-09-02 15:39

Ej, hvor er jeg da glad for det - betyder det at jeg må optage f.eks. mit
forsikringsselskab uden deres samtykke? Det kunne jo godt gå hen og blive
interessant.

Nå, men tilbage til mit emne - jeg har ingen teknisk snilde overhovedet, men
jeg kan da installere en cd-rom i min computer - kan jeg så også finde ud af
dette?

Jeg ku rigtig godt tænke mig at få det installeret imorgen, så vi kan komme
igang med de her sessions - og jeg synes det er kanon at I svarer og det
lyder som om det kan lade sig gøre! =)

Så en detaljeret "her går du hen og køber den og den dims, som du så gør det
og det med" ville være godt, hvis det ikke er forkompliceret. Jeg har ikke
loddedims og sådan noget udstyr, så hvis det kan lade sig gøre uden ville
det være fint =)

Endnu engang på forhånd tak!

Fra : Mark Beaumont

Dato : 26-09-02 00:12

Kewtie Pye wrote:
> Ej, hvor er jeg da glad for det - betyder det at jeg må optage f.eks.
> mit forsikringsselskab uden deres samtykke?

En part i en telefonsamtale har ret til at båndoptage samtalen, uden
at den anden part bliver orienteret om det, du må bare ikke
offentliggøre samtalen.

> Nå, men tilbage til mit emne - jeg har ingen teknisk snilde
> overhovedet

Så kunne løsningen måske være et "Telefon optage anlæg" fra
Brinck Elektronik http://www.brinck.dk/teleopt.asp
Deres bemærkning med rødt, passer ikke.

Det ville være rart hvis du også lige læste

Vh Mark

Fra : Kewtie Pye

Dato : 26-09-02 11:42

Totalt genialt - tak for det =)

Så må der optages YAY!

Fra : Hartmann

Dato : 26-09-02 07:28

Hej Pye

Ledet kan købes hos Tele Danmark direkte. WWW.teledanmark.dk/direkte
eller tlf 80 80 80 90. De skulle faktisk også have de samme varer hos
telebutikken.

Det hedder et sikringsled har vare nummer 7618 og koster 348,00kr.
Bånoptageren får du som sagt feks hos Olympus der findes sikkert også
andre.

Og det eneste man skal oplyse om er den ene part skal være klar over at
samtalen optages og evt optagelser skal behandles fortroligt. Almindelig
høflighed skader dog aldrig så man bør oplyse modparten om at man
optager samtalen.

Mvh

Hartmann

http://www.kandu.dk/