ikon størrelse i OS X
Fra : walther

Dato : 25-09-02 09:37

Hej,

Når jeg ændrer icon størrelsen og baggrundsfarven, og samtidigt vælger
"All Windows", så er det lidt tilfældigt hvilke vinduer der hører efter.
Gør jeg noget galt??

tak,
walther

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-09-02 17:26

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Når jeg ændrer icon størrelsen og baggrundsfarven, og samtidigt vælger
> "All Windows", så er det lidt tilfældigt hvilke vinduer der hører efter.
> Gør jeg noget galt??

Nej!

De vinduer der ikke hører efter har du indstillet individuelt. Vinduer
kan indstilles individuelt og gøres ved at vælge "kun dette vindue" i
oversigtsvalg.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 25-09-02 22:30

Michael Tysk-Andersen wrote:

>Nej!
>
>De vinduer der ikke hører efter har du indstillet individuelt. Vinduer
>kan indstilles individuelt og gøres ved at vælge "kun dette vindue" i
>oversigtsvalg.

Jeg kan tilslutte mig Walthers udsagn, at det er tilfældigt hvilke
vinduer der reagere.
Har forsøgt at ændre hele hjem mappen, til en baggrund fremfor den hvide
standart.
Dette er forsøgt ved at vælge "vis oversigts valg" i menuen, herefter
"bagrund" = billede
og så har jeg tjekket knappen "alle vinduer" så skulle den ged være
barberet. Men nej
det var ikke tilfældet, det var kun nogle af de underlæggende vinduer
der havde reageret,
der var enda enkelte vinduer som kun var delvis udfyldt af den angivede
baggrund.
jeg har ikke angivet en individuel indstilling til nogen af de
underlæggende vinduer.

Nogen forklaring på dette.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : walther

Dato : 26-09-02 07:56

In article <3D922AD2.9090302@worldonline.dk>,
Henrik Lindskou <sydjyderFjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> baggrund.
> jeg har ikke angivet en individuel indstilling til nogen af de

Tak for opfølgningen, det er rart at det ikke kun er mig.
Jeg blev ellers så glad da jeg kunne slippe for den irriterende hvide
farve der forpester de fleste programmer. Håber der kommer en løsning...

tak,
walther

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-09-02 10:47

> [...]

> reageret, der var enda enkelte vinduer som kun var delvis udfyldt af den
> angivede baggrund. jeg har ikke angivet en individuel indstilling til

Baggrunde bliver ikke gentaget i Finder vinduer og man kan derfor
scrolle væk fra billedet. Hvad sker der når du vælger et af de vinduer
som ikke reagerer - Står oversigtsvalg stadig på "alle vinduer" for
disse vinduer?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 29-09-02 00:56

> [...]

>scrolle væk fra billedet. Hvad sker der når du vælger et af de vinduer
>som ikke reagerer - Står oversigtsvalg stadig på "alle vinduer" for

Nej de er fulstændig upåvirket af de valg der er foretaget i over
liggende mapper / vinduer.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-09-02 15:25

> Nej de er fulstændig upåvirket af de valg der er foretaget i over
> liggende mapper / vinduer.

Hvis du har Finder vinduer med oversigtsvalget "alle vinduer" som
opfører sig anderledes end alle vinduer har du fundet en bug!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-02 05:46

> Hvis du har Finder vinduer med oversigtsvalget "alle vinduer" som
> opfører sig anderledes end alle vinduer har du fundet en bug!

Jeg har haft bøvl med sorteringen af ikoner i visse vinduer. Når man
stiller den til "alle vinduer", virker det fint. På den måde er det ikke
en bug. Problemet er bare, at den glemmer det ved næste genstart. Så er
det vel en bug.
Løsningen: Brug liste- eller spalte-view i stedet for ikoner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 01-10-02 07:02

In article <1fjd2tu.1i6t95odo42akN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> det vel en bug.
> Løsningen: Brug liste- eller spalte-view i stedet for ikoner.

Godt jeg ikke har ikon problemer; jeg brugte en søndag på at lave en
serie af fossil-ikoner. Det ville være et total spild af arbejde hvis
jeg ikke selv kunne nyde resultatet :)

Mvh
Jacob

--