sikkerhedskode på 3210???
Fra : B. Frost

Dato : 24-09-02 23:34

Hej hej.

Da jeg har fået ny mobil ville jeg forære min gode ven den gamle som er en
Nokia 3210. Den er ikke simlåst eller noget, men da vi sætter hans simkort i
(telmore ligesom mit eget) så spørger den om pinkode, som vi indtaster og
det bliver godkendt. Men så spørger den om en Sikkerhedskode???? Det er
noget med at hvis man skifter til et andet simkort så kan man få den til at
gøre det nummer, men jeg husker bare ikke at jeg har lavet en
sikkerhedskode, og hvis jeg har, så husker jeg ikke koden...
Hvad nu?

VH
B. Frost

Fra : Kenneth Boldt

Dato : 24-09-02 23:36

Hej!

Hvis ikke du har ændret på sikkerhedskoden, så er den 12345 fra start
af... Det er den i hvertfald normalt på Nokia's telefoner...

--
Kenneth

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-09-02 23:39

Kenneth Boldt skrev:

>Hvis ikke du har ændret på sikkerhedskoden, så er den 12345 fra start
>af... Det er den i hvertfald normalt på Nokia's telefoner...

Ja, dog er det set, at teleselskaberne har leveret telefoner med en
anden sikkerhedskode - for at bruge dette som en slags (meget
primitiv) SIM-lås.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : B. Frost

Dato : 24-09-02 23:46

Nej det er ikke 12345 og den har allerede været simlåst men den er nu
ophævet så det er ikke derfor den er der.
Findes der en måde man kan komme omkring den der sikkerhedsting?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-09-02 23:50

B. Frost skrev:

>den har allerede været simlåst men den er nu
>ophævet så det er ikke derfor den er der.

Det kan du ikke regne med. Sikkerhedskoden bliver IKKE fjernet når man
benytter unlockkoden.

>Findes der en måde man kan komme omkring den der sikkerhedsting?

Ja.

Jeg kan f.eks. gøre det mod betaling. Du vil samtidigt (hvis telefonen
har version 5.31 eller nyere - tast *#0000#) få 2 ekstra spil i
telefonen. Hvis du ønsker det, så skriv på mail - salg hører ikke til
i denne gruppe.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars Raaby

Dato : 25-09-02 07:30

B. Frost skrev i et tidliger indlæg:

> [...]
> simkort så kan man få den til at gøre det nummer, men jeg husker bare
> ikke at jeg har lavet en sikkerhedskode, og hvis jeg har, så husker

Er den købt medTelia fra starten?
Så prøv om 1 af disse koder virker: 24062,17072,48621,73312

--
MVH Lars

Fra : B. Frost

Dato : 25-09-02 11:50

allerede den 1. kode virkede. Tusind tak for hjælpen der.

B. Frost