Er det sandt?
Fra : Janus Nielsen

Dato : 24-09-02 22:47

Er det sandt at nyere modeller (ex 7650) fra Nokia har låst deres software,
så det ikke er muligt at gå ned i en Nokia-butik og få ændret software &
ordbog og hele skidtet fra eksempelvis rent engelsk til dansk?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-09-02 22:59

Janus Nielsen skrev:

>Er det sandt at nyere modeller (ex 7650) fra Nokia har låst deres software,
>så det ikke er muligt at gå ned i en Nokia-butik og få ændret software &
>ordbog og hele skidtet fra eksempelvis rent engelsk til dansk?

Det kan du sådan set aldrig. Nokia vil ikke putte dansk software i en
telefon der ikke i forvejen er dansk software i.

Det kan godt lade sig gøre uatoriseret, og Nokia kan da også godt
(hvordan skulle de ellers få softwaren i første gang), men de vil
altså ikke (bl.a. for at mindske parallelimport).
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Janus Nielsen

Dato : 25-09-02 08:22

Hej. Tak fordi du gad svare. Desværre er svaret forkert....

Jeg har idag talt med Nokia Servicecenter i Kbh, og Nokia yder denne service
for 250 kr. på denne telefon og skifter software og hele skidtet ud til
dansk på 30 minutter Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-09-02 09:28

Janus Nielsen skrev:

> [...]
>for 250 kr. på denne telefon og skifter software og hele skidtet ud til
>dansk på 30 minutter Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Det må jeg nok sige. Jeg har godt nok aldrig selv haft behov (jeg
opdaterer selv), men efter mange indlæg i bl.a. denne gruppe om netop
det samme, hvor folk er blevet 'afvist', netop af den grund jeg kom
med - så var jeg blevet overbevist.

Du kan måske være heldig, at have 'ramt' en medarbejder, der ikke aner
en disse om deres politik, i alt fald er det jo lækkert for dig
--
Venligst,
Lasse Hedegaard