Har jeg forstået dette korrekt ??
Fra : Martin Bak

Dato : 24-09-02 20:35

Ja, jeg har læst tilbage i gruppen i de uendeligt mange spørgsmål om tv-out,
og jeg ved, at i formentlig er ret træt af at svare på de samme dumme
spørgsmål. Derfor vil jeg prøve at gøre dette så lidt dumt som muligt.

Jeg har et Asus GF4 Ti4400 grafikkort. Jeg har brugt nview til at få billede
på mit fjernsyn (fra 1994). Jeg har et kabel med scart i den ene ende og
svhs, composite og jack i den anden. Ingen converter eller lign. Hvis jeg
sætter den i composite-udgangen fra grafikkortet får jeg billede på skærmen.
Det er et lidt sløret billede. Den har nærmest en skygge af sig selv (lyder
det for kryptisk!?). Hvis jeg sætter tv'et til svhs-udgangen får jeg ikke
noget billede når nview er indstillet til svhs. Hvis jeg derimod indstiller
nview til composite får jeg et billede magen til det før, til trods for at
den sidder i svhs-udgangen. Jeg har ikke prøvet at få et sort/hvidt billede
som nogen skriver om.

Jeg har forstået det sådan, at hvis jeg køber en converter kan jeg få
billede på tv'et gennem min svhs. Vil dette billede så få en højere kvalitet
end det andet ?! Jeg antager at det ikke forbliver i svhs-kvalitet.

Jeg håber at få respons på dette, selvom det er et gennemtærsket emne.

Tak på forhånd!!

Martin Bak

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 25-09-02 21:31

"Martin Bak" <langedyr@hotSPAMmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> end det andet ?! Jeg antager at det ikke forbliver i svhs-kvalitet.
>
> Jeg håber at få respons på dette, selvom det er et gennemtærsket emne.

Jeg tror det er lige meget hvor du omformer S-VHS til composite.

Om du gør det med software i PC ved at bruge composite stik i GFX-kort eller
om du køber en konverter.

Det er du ikke får noget billede, når nview er indstillet til S-VHS betyder
nok at dit tv ikke understøtter S-VHS via scart. (prøv dog lidt mere, evt
med at forbinde, tænde tv og til sidst tænde PC, da det "burde" være i
sort/hvid, hvis tv ikke understøtter S-VHS via scart.)

Men kort sagt tror jeg ikke kvaliteten bliver (ret meget) bedre end det du
har (det ser lidt sløret ud, men skal vel også mest bruges til film, og evt
spil).

Mvh Michael

Fra : Martin S.

Dato : 25-09-02 22:23

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d921d16$0$1010$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> har (det ser lidt sløret ud, men skal vel også mest bruges til film, og

I Svhs står billedet synligt bedre /klarere end med composite. Det er ikke
ligegyldigt om man bruger en Scart-converter eller bruger converter allerede
fra tvudgangen. Førstnævnte er klart bedst.
Men forskellen i film er minimal, dog med lidt bedre farvedybde, men det er
naturligvis meget subjektivt.
Martin