Isokern uden pudslag?
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-09-02 19:55

Vi skal bruge en skorsten i nogle få måneder, og forestiller os at stille en
isokern op uden at pudse den, men går det? Eller bliver den frostsprængt?

Mvh Maria

Fra : René Hansen

Dato : 24-09-02 20:48

> [...]
en
> isokern op uden at pudse den, men går det? Eller bliver den frostsprængt?

Jeg har en stående i tilknytning til mit udhus, og da jeg købte stedet i
'97, havde den stået der i flere år uden puds.Den er stadig fin-fin; grim
men OK.
Ren

Fra : ZIGGE

Dato : 24-09-02 21:24

"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en stående i tilknytning til mit udhus, og da jeg købte stedet i
> '97, havde den stået der i flere år uden puds.Den er stadig fin-fin; grim

Ditto, købte hus med en upudset fra de opfandt isokernen....

/ZIGGE

Fra : Bachelor

Dato : 25-09-02 01:46

"ZIGGE" <zigge@privat.dk> wrote in news:3d90c939$0$204
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> "René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ditto, købte hus med en upudset fra de opfandt isokernen....

Er i sikker på den er upudset. Hvis i læser Isokerns anvisning
(nu Schiedel) står der, så vidt jeg husker, at den som minimum
skal pudses.
I øvrigt er det nok mere tænkelig, at det er en Anki i stedet for.
Skalmuring er valgfri.