Svend Løber Madsen
Fra : Erik Larsen

Dato : 24-09-02 17:17

Hej Erik Larsen,

Du har skrevet dette om mig i en nyhedsgruppe. Du er velkommen til at
skrive direkte til mig på denne adresse!
Med kærlig hilsen,

Svend Løbner Madsen

Du skrev:
Med et billed af Svend Løbner Madsen, så ved vi da hvor vi befinder os
uden
for bibelens grundsættende lære om dåb, nadver og tjenester.

Er det forresten ikke sådan han er en af de Pinsefolk nu
troens(vækkelses)folk der har Gud til farfar og aldrig har oplevet at
blive
frelst ud af den syndige verden ????

Jeg spø´r bare

Erik L

Hej Svend!

Jeg ved ikke om du kan huske mig,

Men har jeg skrevet noget urigtigt ved at sige, at du som så mange andre
Pinsebørn aldrig har oplevet af blive hevet ud af verdens elendighed.

Og er det ikke rigtigt, at du er så fældeskiekeligt, at du vil sælge din
førstefødselsret for at kunne komme de andre ved, for din forkyndelse er jo
ikke en lige vej der starter med omvendelse og dåb til syndernes forladelse,
ApG 2v38, er det ??

Erik Larsen

Jeg indsætter dit brev på en ny tråd i dk.livssyn.kristendom. og en privar
til dig.

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-09-02 07:19

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Brev til Svend Løber Madsen:

Hej igen ?

Var det ikke bedre du brugte dk.livssyn.kristendom til en eventuel dialog,
for det var der du samlede den op. På den måde kan de andre i debatten også
være med igen.

Præsentere mig igen, Hmm - Jeg er en der blev frelst ved den gode gamle
Pinsevækkelses forkyndelse, en forkyndelse der var stadfæstet i mit liv ved
at Jesus i dåben løskøbte mig fra synden, døden, og begravede mit
alkoholdforbrug og senere helbredte mig fysisk flere gange. Men den
forkyndelse er desværer blevet udskiftet med en mere vulgær forkyndelse som
har ligget i splid med sig selv siden den kom til landet.

Jeg hader når Pinseprædikanter bruger ord som " KÆRLIG " i deres hilsender
til folk, særligt når de har ligget i indbyrdes splid for at fremstå som
"de" med den rigtige trosretning, en splittelse som kun Prædikanterne har
haft økonomisk gavn af og de svage som Gud har kaldt til renhed, blev /
bliver åndelig lemlæstet derved og der findes i den nyeopståede trosvækkelse
ingen protes for deres amputeret sjæl.

Erik L

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¨¨¨¨

Returvrev fra Brev fra Svend Løber Madsen
Hej igen Erik,

Det lyder som om du selv er meget såret over det du har oplevet og nemt
kommer til at overføre dit negative billede af pinseprædikanter på alle
andre.

Jeg er ikke interesseret i en offentlig debat om emnet, men reagerer blot på
dit personlige angreb på mig.

Der skulle ellers ikke være tvivl om hvor jeg står mht. forkyndelsen, da jeg
er en af de mest kommunikerende frikirkefolk i Danmark i dag.

Sender du mig din adresse, skal jeg gerne sende dig bøger som bekræfter mion
soteriologi, frelsesforkyndelse, helt gratis. Du kan også kigge på mit hæfte
Afgørende Skridt som er lagt ud på www.ressourcen.dk under artikler / bøger
til fri afbenyttelse.

Håber du kommer ud af negativiteten og ind i den frelsesglæde Jesus har købt
til os på korset - og som varer helt ind i evigheden!

Med kærlig (!) hilsen,
Svend

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Fra : Torben Frandsen

Dato : 30-09-02 09:37

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

> Jeg er ikke interesseret i en offentlig debat om emnet, men reagerer blot

> dit personlige angreb på mig.

(...)

> [...]
>
> Men nu har du chancen som forstander/evangalist til at bevise at Gud
> arbejder gennem dig med kraft og styrke og når du gør det vil jeg give dig

To spørgsmål presser sig på:

1) Hvorfor respekterer du ikke mandens ønske om _ikke_ at deltage i en
offentlig debat?

2) Hvorfor beklager du dig over Svend Løbner Madsens "teknik" for derefter
selv at udsætte ham for en logisk knibtangsmanøvre?

Torben

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-09-02 10:34

"Torben Frandsen" <tf@remove.belman.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

> på
>
> (...)

> sandheden

> To spørgsmål presser sig på:

Først, hvem er du nu ???

> 1) Hvorfor respekterer du ikke mandens ønske om _ikke_ at deltage i en
> offentlig debat?

Alle andre der skriver til mig privat angående mit skriveri på
dk.livssyn.kristendom beder jeg om at skrive på dk.livssyn.kristendom for en
god ordens skyld, det gælder også SLM.

Og hvis han ikke vil stå offentlig frem, når han i bedste LO-regi, beskylder
mig for at være negativ mener jeg det er min ret at indsætte en indslag over
min utilfredshed med den nederdrægtige diskremenerende metode
LO/trosvækkelsen (og nu SLM) bruger over for deres menighedsmedlemmer ved
altid at skynge i hovedet på den der sætter spørgsmål til forkyndelsen, for
at få dem til at underordne sig under dem.

> 2) Hvorfor beklager du dig over Svend Løbner Madsens "teknik" for derefter
> selv at udsætte ham for en logisk knibtangsmanøvre?

Jeg hader når Prædikanter kalder gode kristne med en sund bibelsk lære for
"negativ" Og den modbydelige diskremenerende teknik er opstået i den tid
jeg har kendt SLM, ælder er den ikke.

Og jeg hader dem der har forladt den gode gamle Pinse-lære, der dengang
frelste mig, for i hysteri og med meget splittelse selv ville overtage Guds
magt og lederstilling, ved at tror de er åndsmagter og tror de skal føre
åndeligekrig for at vinde en sejer, der er vundet af Herren for 2000 år
siden en sejer de kan modtage ganske gratis.

Men hvorfor skriver du som SLM forsvarer, er SLM ikke gammel nok til at
svare for sig selv ???

Erik L

Fra : Torben Frandsen

Dato : 30-09-02 14:11

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

> Først, hvem er du nu ???

Det står i From-feltet. Kræves der særlige meritter for at gennemføre en
debat med dig?

> Og hvis han ikke vil stå offentlig frem, når han i bedste LO-regi,
beskylder
> mig for at være negativ

Jamen du _er_ negativ. Se blot den tone du skriver i. Husk på at dit valg af
kommunikationsform er afgørende for hvordan dit budskab modtages. Hvis du
vælger at fremføre dit budskab ved brug af beskyldninger og ubehagelige
sammenligninger, vil du møde lukkede ører. Træd ydmygt frem med dine
synspunkter, og dit budskab bliver hørt. Sådan er reglerne, Brodtgaard.

> mener jeg det er min ret at indsætte en indslag over

Jeg er ikke sikker på juraen, men i hvert fald er det uhøfligt at
offentliggøre korrespondance med en person som i klartekst har frabedt sig
det.

> [...]
> åndeligekrig for at vinde en sejer, der er vundet af Herren for 2000 år
> siden en sejer de kan modtage ganske gratis.

Jeg søgte og søgte, men fandt ikke et svar på mit spørgsmål. Til gengæld
fandt jeg to interessante oplysninger: 1) Du efterlever ikke
næstekærlighedsbudet og 2) du er frelst ved doktrin.

Og jo, den "modbydelige diskriminerende teknik" er ældre end dit kendskab
til SLM. Det er skam et gammelt trick. Og jeg ser at du mestrer det til
fulde:

> Men hvorfor skriver du som SLM forsvarer, er SLM ikke gammel nok til at
> svare for sig selv ???

Mit ærinde er ikke at forvare SLM men at gå i rette med dig.

Torben

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-09-02 15:39

"Torben Frandsen" <tf@remove.belman.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

> Det står i From-feltet. Kræves der særlige meritter for at gennemføre en
> debat med dig?

Der står kun dit navn, ikke hvem du er;

> [...]
> sammenligninger, vil du møde lukkede ører. Træd ydmygt frem med dine
> synspunkter, og dit budskab bliver hørt. Sådan er reglerne, Brodtgaard.

Typisk Herlighedsteologi, er du ikke som os er du negativ.

> Jeg er ikke sikker på juraen, men i hvert fald er det uhøfligt at
> offentliggøre korrespondance med en person som i klartekst har frabedt sig
> det.

Han kontaktede mig privat, men hvad han ikke viste var om jeg var en svag
sjæl som han kunne lemleste, ved at starte sin psykiske korstog i bedste LO
stil.

> [...]
> fandt jeg to interessante oplysninger: 1) Du efterlever ikke
> næstekærlighedsbudet og 2) du er frelst ved doktrin.

1) Endnu et diskremenerende overfald fra en herlighedsprædikant, "du elsker
ikke din næste, så kan du ikke kristen"

Må jeg lige fortælle dig, at Gud har sagt jeg skal holde mig borte fra jer.
Også Paulus har skrevet om Jer der strides med alle og enhver der ikke vil
som I, -
Rom 16 v17 Jeg formaner jer, brødre, til at holde øje med dem, der i
modstrid med den lære, I har taget imod, skaber splittelse og fører andre
til fald. Hold jer fra dem! v18 Den slags mennesker tjener ikke vor Herre
Kristus, men deres egen bug, og med søde og indsmigrende ord forleder de
troskyldige mennesker.

2) Hvordan kom du på den ide, er det en nu teknik I bruger for at cikanere
de kristne der ikke er ånder som jer ??

> Og jo, den "modbydelige diskriminerende teknik" er ældre end dit kendskab
> til SLM. Det er skam et gammelt trick. Og jeg ser at du mestrer det til
> fulde:

Det er en påstand jeg gerne vil have uddybet- " hvem eller hvor har jeg
brugt jeres "teknik" for at knække mennesker psykisk""

> Mit ærinde er ikke at forvare SLM men at gå i rette med dig.

Ja så, din stridslyst er af den rigtige herlighedslære mod og styrke til
åndeligkrigsføring, så du kan går i rette med folk du ikke ved hvem er, ved
at kalde dem negative og beskylder dem for ikke at have næstekærlighed og
for at være frelst ved en doktrin??

Glem dog den elendige "herligheds overgrebsmetode", folk er trætte af jeres
psykiske chikane, de skal have kærlighed, omsorg og hjælp i stedet.

Erik L

PS, du behøver ikke fortælle hvem du er, Gud skjuler intet for os ikke
engang byrder vi ikke vil slippe.

Fra : Torben Frandsen

Dato : 30-09-02 16:42

"Erik Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

> Der står kun dit navn, ikke hvem du er;

Hvad forventede du? Spørg præcist, så skal jeg svare præcist.

> Typisk Herlighedsteologi, er du ikke som os er du negativ.

Se det er induktiv logik så det blokker. Det pudseløjerlige er, at du
betjener dig af nøjagtig samme logik som du anklager herlighedsteologerne
for, nemlig: Kalder du mig negativ er du herlighedsteolog.

Men for at besvare din påstand: Nej, jeg er ikke herlighedsteolog i dén
forstand. Dog: "Kristus i jer, herlighedens håb." (Kol. 1,27)

> [...]
> sjæl som han kunne lemleste, ved at starte sin psykiske korstog i bedste

Den lader vi lige stå et øjeblik ...

> 1) Endnu et diskremenerende overfald fra en herlighedsprædikant, "du
elsker
> ikke din næste, så kan du ikke kristen"

Tja, det bedste forsvar er vel et angreb. Men skrev jeg at du ikke kan være
kristen? Nej, men du skrev:

| Og jeg hader dem der har forladt (...)

Hvor står stængerne i forhold til næstekærlighedsbudet? Efterlever du det?
Svar mig først, så kan vi efterfølgende drøfte konsekvenserne.

> [...]
jer.
> Også Paulus har skrevet om Jer der strides med alle og enhver der ikke vil

Hm. Selvsamme Paulus siger et andet sted "Tag imod formaning." Hvad skal man
snart tro?

Enkelt. Du skrev:

| den gode gamle Pinse-lære, der dengang frelste mig

> Det er en påstand jeg gerne vil have uddybet- " hvem eller hvor har jeg
> brugt jeres "teknik" for at knække mennesker psykisk""

Du flytter stængerne. Det med at knække mennesker psykisk var ikke med i det
oprindelige argument.

Jeg har ovenfor bevist at du benytter logiske fælder af samme slags som du
anklager SLM et al. for.

> Ja så, din stridslyst er af den rigtige herlighedslære mod og styrke til
> åndeligkrigsføring, så du kan går i rette med folk du ikke ved hvem er,
ved

Snik snak. Du inducerer og der er intet hold i dine påstande.

> at kalde dem negative og beskylder dem for ikke at have næstekærlighed og
> for at være frelst ved en doktrin??

Det sagde du nu selv.

> Glem dog den elendige "herligheds overgrebsmetode", folk er trætte af
jeres
> psykiske chikane, de skal have kærlighed, omsorg og hjælp i stedet.

Jeg hæfter mig ved at du skriver "I" og "jer" til mig og antyder et forhold
til trosbevægelse og herlighedsteologi. Ærligt talt: Finder du det seriøst
at indkredse mit religiøse standpunkt ud fra to Usenet-indlæg?

Torben

--
Køb sandhed, og sælg den ikke,
køb visdom, belæring og indsigt!

Fra : erik larsen

Dato : 30-09-02 20:03

> [...]
> betjener dig af nøjagtig samme logik som du anklager herlighedsteologerne
> for, nemlig: Kalder du mig negativ er du herlighedsteolog.

Næ, jeg fejer jeres utrættelige iver efter at diskremmenre dem der ikke vil
som I, af boret fordi gud ikke vil have jeg skændes med jer; Jeg har heller
ikke kaldt dig negativ du må have misforstået mit citat ; (I siger) "er du
ikke som vi (jer) er du negativ (mig)"

> Men for at besvare din påstand: Nej, jeg er ikke herlighedsteolog i dén
> forstand. Dog: "Kristus i jer, herlighedens håb." (Kol. 1,27)

Ja det siger de alle efter man i flere frikirker ikke ville acceptere
JDS-læren og så sløjfede man JDS igen, men beholdte resten af hysteriet.

> LO
>
> Den lader vi lige stå et øjeblik ...

Nej, det mener jeg ikke vi kan, først han og så kommer du og gør det samme,
træder baglands ud af dansen med nedverdiende beskyldninger.

Jeg mener faktisk ikke at have gjort andet end SLM har gjort, bare jeg
sendte det til offeligheden og ikke som SLM der smed sit snak om at jeg er
negativ, i hovedet på mig hjem i min privat hjem.

Jeg vil endnu gerne give SLM en undskyldning hvis det jeg skrev om at han
have Gud til "farfar" ikke er rigtigt (en glidende overgang på forældrenes
frelseoplevelser) og han er ikke som mange andre (og jeg) blevet hevet ud
af verden med stor kraft af Herren.

Jeg taler åbent til folk og håber på de vil tale åben til mig, også SLM

> elsker
>
> Tja, det bedste forsvar er vel et angreb. Men skrev jeg at du ikke kan
være
> kristen? Nej, men du skrev:

Nej selvføligt gjorde du ikke det, men underforstået din tankegang om
næstekærlighedsbudet som du mensr jeg ikke overholder, hvordan kan du så
pludslig tro jeg er kristen, eller bare en negativ kristen ??

> Hvor står stængerne i forhold til næstekærlighedsbudet? Efterlever du det?
> Svar mig først, så kan vi efterfølgende drøfte konsekvenserne.

Åh, du er også human, Men Ja det er rigtigt, budet siger man skal elske sin
næste som sig selv, men budet siger ikke, jeg skal elske alt den
herligheds-terorisme der er sneget sig ind i menighederne Og det er på
grundlag af jeres indoktrenerede herligheds-terorisme I kalder mig negativ,
ikke ?

Når du nævner Kærligheds budet, fortæller du også folk at Gud har befalet
dig at lade dig døbe, eller er det ligemeget ? den ene bud skal vel holdes
på lige fod med den anden, ikke?

> jer.
>
> Hm. Selvsamme Paulus siger et andet sted "Tag imod formaning." Hvad skal
man
> snart tro?

Skriver han ikke også fra hvem man skal tage imod formaninger, formaningerne
skal vel ikke dem man skal holde sig borte fra, det vil da lyde
usandsynligt.

jeg er ikke med ??

> Du flytter stængerne. Det med at knække mennesker psykisk var ikke med i
det
> oprindelige argument.

Ja det er sandt, dem vil I helst ikke tale om, men de er der hele tiden i
form som en del af jeres forkyndelse og lære og de bliver ved med at komme
fordi ledelsen vil selv lege Gud ved at bringe folk i knæ for deres
selvopdigtet tro elles er folk negative og I har fundet en grund til
bortvisning, ikke ??

> Jeg har ovenfor bevist at du benytter logiske fælder af samme slags som du
> anklager SLM et al. for.

Nu starter vi vist i samme rille igen,

> ved
>
> Snik snak. Du inducerer og der er intet hold i dine påstande.

Var du ikke stridslystig, hvorfor fare du så på mig og vil formane mig, ???

> Det sagde du nu selv.

Nej det var dit udsagn (skal jeg blade tilbage?)

> [...]
> til trosbevægelse og herlighedsteologi. Ærligt talt: Finder du det seriøst
> at indkredse mit religiøse standpunkt ud fra to Usenet-indlæg?

Du og SLM antager jeg for at være sammen da du optræder som hans Advokat og
jeg har ikke bedt om dine "formaninger"

Det er sjovt, ingen ved hvor de får deres evangelium fra, men alle køre bare
derud af uden at kikke i Bibelen om det nu også kan forholde sig således som
man forkynder.

Jeg tror vores udvæksling af ord er udtømt for denne gang

Og ??

Erik L

Fra : Torben Frandsen

Dato : 01-10-02 15:30

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote

Jeg tillader mig at lave et kæmpe-snip her. Jeg har haft svært ved at forstå
hvorfor det endte i polimik og talen-forbi-hinanden, men nu har jeg læst
tråden "netkirke" og det har gjort det mere forståeligt for mig. Lad mig
blot sige nogle få ting om mit religiøse standpunkt:

Jeg tror på Gud den Almægtige, Himlens og Jordens skaber. Jeg tror på Jesus
Kristus som forkyndt i Bibelen. Jeg bekender at jeg er en synder, men jeg
tror at Jesus i sin store nåde har købt mig fri fra min skyld ved sin død.
Jeg tror at Helligånden er sendt til jorden som talsmand for Gud. Det var
light-udgaven af min trosbekendelse. Jeg håber at du i kristelig
overbærenhed vil se bort fra at der mangler en række detaljer.

Jeg tror *ikke* på JDS-læren [1]. Jeg tror at Jesu værk på korset var
fuldbragt. Jeg har intet med LO [2] eller "trosbevægelsen" at gøre (heller
ikke den anden LO ;~) ). Dog er enhver som bekender sig til samme tro som
mig min bror eller min søster på trods af læremæssige forskelle.

Hvad angår Svend Løbner Madsen, er han min bror såfremt han bekender sig til
samme tro som mig. Jeg er ikke hans forsvarer eller advokat. Jeg må dog
"bekende" at jeg har haft noget med ham at gøre, nemlig da han i 80'erne var
forstander for den menighed, jeg er en del af. Hvad han har beskæftiget sig
med de seneste ti år, ved jeg ikke meget om.

Jeg bliver trist til mode når kristne stiller logiske fælder for hinanden
eller på anden måde forsøger at undertvinge sig andre. Hvis ikke et budskab
kan bringes til torvs uden ubehagelige antydninger, er det ikke værd at
lytte til. Her må jeg vist hellere gå en eventuel kritik i møde: Når jeg har
skrevet at Erik L. er negativ, gik det udelukkende på tonen i hans indlæg.
Det var ikke et forsøg på at affærdige kritikken som falsk. Det skrev jeg
ikke tydeligt nok, og for det undskylder jeg.

Hvis der efter dette er spørgsmål til mit standpunkt, svarer jeg gerne.

Torben

Og noterne for de interesserede:
[1] JDS: Jesus Died Spiritually. En besynderlig doktrin om at Jesus måtte dø
åndeligt for at fuldbyrde frelsesværket. Var "in" i slutningen af 80'erne og
starten af 90'erne. En lille håndfuld pinsekirker forkyndte dette budskab,
men samtlige har dementeret det for længst. JDS-læren får i dag samme
opmærksomhed som sneen fra i fjor.
[2] LO: Livets Ord. En bibelskole i Uppsala, som var et af arnestederne for
"trosbevægelsen". Der forkyndtes en del vranglære, som sidenhen er
dementeret. Jeg kender ikke deres læremæssige standpunkt i dag.

Fra : erik larsen

Dato : 01-10-02 18:59

> [...]
> Det var ikke et forsøg på at affærdige kritikken som falsk. Det skrev jeg
> ikke tydeligt nok, og for det undskylder jeg.

Der fik du mig, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige, for det er sjælden
folk taler pænt til mig, Men min tone over for Herligheds prædikanter
vedbliver den samme, men du fik mig fordi det første der kom fra dig var
noger i retning at "du er negativ" og så lukker jeg nornalt af, fordi jeg
har bedre og mere vigtiger ting at tage mig for, f.eks. at finde ud af
hvordan man lokker Jesus med til en vækkelse her i danmark, en ting der vist
aldrig har været prøvet.

> [...]

> "trosbevægelsen". Der forkyndtes en del vranglære, som sidenhen er
> dementeret. Jeg kender ikke deres læremæssige standpunkt i dag.

Må jeg gå tilbage til roden hvor det stammer fra, Profeten William Brandham
http://branham.org/startpage.htm, hvor Keenneth Haigen var elev og f.eks.
Moses Hansen var KHs elev sammen med en række kendte skandinaviske frikirke
folk, ikke kun Uffe Ekmann.

Lige siden Profeten, som ikke troede på treenigheden, har lidt efter lidt
blevet lagt til Profetens budskab og tro, til den tilsidst nu også er
tilpasset pinsevækkelsen, men kraftern det evangelium kommer fra er ikke
treenigheden selv om de påstår det hårdnakket.

Folkekirken er mere heldig (hvad det andgår) fordi den åndelige verden er
lige som blevet holdt ude af det meste af folkekirken og derfor har
herlighedsteologien ikke kunne trænge igennem der.

Men den sejer de prøver at vinde med deres åndelige krigsføring er allerrede
vundet og givet til dem ganske gratis, Jesus vandt den på korset og giver
segren til alle der vil tro på Ham og Ganske gratis og uden krigsdans, bare
ræk hånden ud og tage imod den så er det din.

Men prøger man (herlighedsteologien) selv at vinde en sejer over det gamle
liv eller sygdomme, ved en eller anden form for tro, giver det hurtigt
psykisk genslag med problemer fordi det ikke er Guds måde at kæmpe på, Gud
bruger altid Korset og vores bøn til at bringe os sejer aldrig splid og
splittelse.

Herlighedsteologerne har allerrede tabt deres åndelig krig, de ved det bare
ikke indnu. Og hvis flere vil lader være med at bekrige dem, vil det gå
hurtigere ned af bakke med dem.

Jeg håber Gud vil overfalde dig med alle sine velsignelser, fremgang og
indsigt.

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 01-10-02 21:41

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Der fik du mig, jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige, for det er sjælden
> folk taler pænt til mig,

Så, så, Erik. Du ved godt, der skal skarp lud til
skurvede hoveder. Og du er jo heller ikke bange
for at stikke ud med skarpe skud (selvom mange
måske synes, de er løse).

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Niels

Dato : 01-10-02 16:38

> [...]

> "trosbevægelsen". Der forkyndtes en del vranglære, som sidenhen er
> dementeret. Jeg kender ikke deres læremæssige standpunkt i dag.

Hej

Næe, det gør jeg heller ikke.. men jeg ser mennesker der før var JDS og
eller af LO som idag fører en bibelsk lære, lidt mere radikalt end
pinsekirken, men bibelsk alligevel.. og jeg ser andre der fortsætter JDS
linien i en eller anden grad.

Måske skal vi bare give dem tid, og kikke lidt på frugterne.. er frugterne
frelste mennesker, så kender vi ophavsmanden..

Jeg hører ofte om en evangelist som er i trosbevægelsen.. jeg hører om
frugterne som følger ham er frelste mennesker..

Selv bryder jeg mig ikke om hans måde at formidle evangeliet på blandt
kristne.. og hans fortolkninger.. men måske er det fordi at hver gang han
åbner munden opdager jeg synd hos mig selv..

Bare en tanke..

Niels