At sælge andres ejendele... Må man det?
Fra : Mr H

Dato : 24-09-02 17:03

Hej Gruppe

Jeg har en kammarat som i kort tid havde en bekendt boende. Da han så skulle
flytte hjem (Fra Sønderjylland til Ålborg) aftalte de at de kunne lade et
par af hans ting stå ved min kammarat, dog for en begrænset periode, aftale
at de skulle hente dem efter ca 1 md eller 2. Det drejer sig om 2 lænestole,
samt en seng med metalt "gitter" for enderne, altså faktisk rimeligt store
ting. Nu står min kammerat og skal flytte og vil derfor ikke have det
stående mere, det er også mere en næsten ½ år siden at denne aftale blev
indgået, der foreligger ingen papirer eller noget på den, blot mundtligt.

Han har nu i flere uger forsøgt at få fat i kammaratens mor og kammaraten
selv, men de tager ikke telefonen, og han har ringet mange gange.. Nærmere
sig 10 gange til hver person, flere gange på døgnet.

Nu vil han så bare ikke mere, skal bare af med de ting.. Hvad skal / må han
gøre?? Han har tænkt på at sælge det, eller putte det i den blå avis...

Men må han gøre det??

Hvis nu han sender et anbefalet brev til dem, og giver dem et vis tidsrum
til at besvare, og de så ikke gør det. Må han så??

Hvordan skal han forholde sig?

Håber i kan hjælpe

Mr H.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-09-02 16:42

> [...]
>
> Hvis nu han sender et anbefalet brev til dem, og giver dem et vis tidsrum
> til at besvare, og de så ikke gør det. Må han så??

-. det tror jeg ... men spørg evt. lige advokatvagten først ...

ras