ADODB - Provider cannot be found
Fra : Jan

Dato : 23-02-01 12:11

Hjælp

Sidder med et problem som jeg ikke umiddelbart har fundet ud af at løse.

I mit program opretter jeg en connetion til via Adodb

provider er sat til "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0", det virker fint på pc med VB
6.0 - men ikke på min testpc.

Hvilke filer mangler jeg evt. på testpc'en for at undgå fejl ?

Fejlmeldingen er:

Run-time error '3706'.
Provider cannot be found. It may not be properly installed.

Håber på hurtig hjælp!

tak.
Jan

janf@ofir.dkNOSPAM

Fra : Rasmussen Peter

Dato : 27-02-01 14:09

Når du koger programmet sammen i dit setup har du muligheden for at pakke
ODBC og/eller ADO med i projektet.
Husk genstart.

Fra : Jan

Dato : 28-02-01 11:45

Tak for jeres hjælp

Jeg hentede en opdateret object til Microsoft Jet fra intallshield hjemme
side - herefter var problemet løst.

m.v.h.

Jan

Fra : Rasmussen Peter

Dato : 27-02-01 14:13

Jeg glemte lige at på min win95 skulle jeg ind i progarmmer/fælles filer og
finde ADO biblioteket, her skulle jeg dobbeltklikke på en .reg fil for at
ADO blev registeret (genstart). En lidt underlig ting.